• Tjollabolla

    MÅSTE man ha barngrind för trappan??

    Ja det måste du. Hur kan man ens tänka tanken att inte ha det? Och varför skulle man inte ha det? För att det ärjobigt att öppna grinden?? Helt otroligt...

    Jag är född 81 och mina föräldrar hade iaf grind för trappen.


    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    KasperSixten skrev 2008-08-31 19:59:08 följande:
    om man inte vill ha grind så kan man ju lägga en platta p stegen i stället. vet att mina kusiner hade det, de hade 5 barn ganska tätt, de stora var för små för att öppna grinden själv men tillräckligt stora för att gå i trappan själv.de la en träplatta för de första stegen, denna platta hade håla för fötterna (så att man enkelt kunde gå på stegen ändå). lutningen gjorde att det inte gick att krypa på den utan att sakta och säkert kana ner igen.bara ett tips, till er som inte gillar grindar.
    Upp ja, men ner då?
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Freiya skrev 2008-08-31 21:57:53 följande:
    vi har bara grind på nedervåningen, inte där uppe.hade en låda ståendes framför trappan där, lika osmidigt det iofs.men sen dottern lärde sej gå så har hon fått öva på att gå i trappen. så hon kunde det tididgt.men sen kan man ju tänka på att man slipper springa efter barna hela tiden när man vet att de inte kan trilla ner för trappan. man behöver inte hålla stenkolla precis hela tiden. tex så ska det självklart upp för trappen när mamma sitter på toa :)de kan ju råka åka ner med gåstol och sånt också. ingen hit!
    Min kusin gjorde det, när hon var 7 månader. Hennes pappa hade glömt stänga grinden ett kort ögonblick och hon for ner för trappan med gåstolen. I ett dygn var det ingen som visste om hon ens skulle överleva. Så nej, det är verkligen ingen hit...
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
Svar på tråden MÅSTE man ha barngrind för trappan??