Inlägg från: kattengustav |Visa alla inlägg
  • kattengustav

    GeKås/Ullaredtråden volym 8

    Min vinterjacka kostade 249 kr


    Droppen skrev 2008-10-11 19:09:49 följande:
    Jag ska till ullared på måndag. Undrar om det är någon som vet vad on the peak jackorna i herr storlek kostar??
  • kattengustav

    Jag hade den fram till i fredags. Man kan inte ha så mycket i den för då spircker den vid dragkedjan. När jag köpte min kostade den 99 kr. Nu köpte jag en annan vanlig väska i affären utanför istället och den är betydligt rymligare.


    MissDecember skrev 2008-10-13 09:34:33 följande:
    Någon som köpt skötväska i Ullared och vill visa bild, pris eller komma med ett utlåtande?
  • kattengustav

    Finns ingen skoavdelning alls på gekås. Var där i fredags. Dom har inte ens gjort plats för någon.

    Fam SuorantaDahl skrev 2008-10-13 11:13:23 följande:


    Har hört rykten om en skoavd på Gekås. E den klar??
  • kattengustav

    När vi var där i fredags hade dom 2 sorters burkmat till barn. Tror min mamma sa att dom kostade 7,50 kr eller nått sånt.
    Blöjor har dom inte för dom har inte hittat någon leverantör som har tillräckligt bra priser för dom. Stod i Ulla tidningen förra månaden tror jag det var.


    angebell skrev 2008-10-15 08:40:29 följande:
    Svar på #2412Jag frågade om just detta när jag var där tidigare i år och då sa killen jag frågade att de inte har varken barnmat elle blöjor i sortimentet.
  • kattengustav

    Vad jag såg i fredags hade dom bara den vagnen jag köpte och den är flera olika färger på, men inte rosa.

    Elin 82 skrev 2008-10-15 09:39:47 följande:


    Är det nån som vet om dom har en rosa vagn i trä från Micki där?
  • kattengustav

    Bodysarna ligger i förpackningar så det går inte att mäta, men annars om det finns någon öppen så kan du ju mäta en body hemma och ta med ett måttband bara.
    Jag tycker dom har varit som vanliga i storlekarna, inte för stora och inte för små.

    Hugo Boss skrev 2008-10-17 00:03:55 följande:


    Hur är bebiskläderna i storlekarna?? (strl 68-80), stora eller små eller "normala"? sonen är rätt rund, på vissa kläder drar han 74 (lindex) men vissa han han ha 68 (bla hm)... (han är enligt bvc bara 66,5cm lång)(lättast kanske är att ta med en body som man vet passar bra och mäta efter den? eller det kanske ser konstigt ut om jag tar upp en egen body och börjar mäta?)
  • kattengustav

    Jag håller med dig. Dom är kanon och man får i massor i dom när man handlat där nere också.

    Fru Brastad skrev 2008-10-17 16:47:42 följande:


    Ett tips jag köpte en sån där jätte stor plast bag som det står ullared på,Skit bra att ta tvätt i så slipper man springa 70elva gånger med ren tvätt...
  • kattengustav

    En liten fråga bara. Vet inte om någon kan svara på detta här, men jag vet inte vart jag ska lägga det om jag ska göra en tråd. Baddräckten med blöja i som finns att köpa på Gekås, behöver man någon vanlig badblöja i den eller går det ändå?

  • kattengustav

    Det fanns inget förra fredagen då jag var där. Det är inte säkert dom får in det heller.


    Tessou skrev 2008-10-18 15:23:05 följande:
    MissKaos;Det är jag som frågat om BAMSE-babygym.. Usch så tråkigt, hoppas de hinner få in det till Fredag.
  • kattengustav

    Ja,det brukar dom ha. Jag köpte min där.

    Hugo Boss skrev 2008-10-19 13:59:03 följande:


    Någon som vet om dom har åkpåsar?ska dit på lördag och försöker sammanställa en lista på allt jag vill köpa =)
  • kattengustav

    Det kvittar vilken dag du åker för det är mycket folk jämt där nere nu.


    Ammi skrev 2008-10-19 21:56:49 följande:
    Vilka veckodagar nu i oktober, november är det det är minst folk? Håller på att planera ett besök...
  • kattengustav

    Då är dom inte mycket billigare än i vanliga affärer. Det är vad jag ger på Ö&B eller i en järnaffär här i stan.


    Smultronhjärta skrev 2008-10-28 10:07:28 följande:
    Finns dammsugarpåsar på nedre plan utefter ena väggen..de vi köper kostar runt 30-40kr tror jag
  • kattengustav

    Trappgrindarna finns i det lilla rummet innanför leksakerna och babyavdelningen. Om du går in där och rakt fram så ligger dom där, men tänk på att mäta trappan innan, så du vet hur stor den måste vara. För grinden är ett mått och sen får man köpa till extra galler om man säger så, för att det ska bli tillräckligt stor för trappan.
    Jag vet inte direkt vad den kostade för min mamma har kvittot nämligen. Men jag hoppas du hittar dom. Dom öppnas åt sidan. Man spänner fast sidorna i väggen och sen är det en grind mitt i, kan vara lite knepig att öppna om man inte vet hur man gör. Man får dra fram handtaget, trycka in den röda knappen och sen dra tillbaka handtaget igen.


    babyfia skrev 2008-11-05 11:54:33 följande:
    Åh vad bra! Hur mycket kostar dom? Är det sådana man öppnar uppåt, eller åt sidan? Har du någon bild?Hoppas jag med hittar för vi ska ha 3 stycken så inte vårt troll kryper upp o nerför trapoorna när de blir dags för det .No Id:Jag har inte hamnat i kö för att komma in de sista åren. Ut är det ju oftast köer men är man två stycken så står den ena i kö medans den andra kollar o tvärtom . Inte så fasligt mkt köer ändå tycker jag.Vi åker alltid mitt i veckan och vi är alltid där när det öppnar, närapå iaf. Vi går måånga timmar och in o ut x antal ggr haha. Man måste ju äta mellan varven . Det du ska tänka på. Bekväma skor!!
  • kattengustav

    Om man inte behöver ha just den datorn så finns det en liknande på ICA Maxi som kostar 199 kr nu.


    ulle80 skrev 2008-11-07 09:59:26 följande:
    Tack tack.
  • kattengustav

    Vet att jag frågat detta innan, men baddräckterna i strl. 80 som säljs på Gekås ska man ha badblöja i dom? För det ser ut som att det är en blöja i dom? Det känns som att det är lite tjockare tyg just där blöjan ska sitta.
    Tacksam för snabbt svar.

  • kattengustav

    Tack, man vill ju inte köpa badblöjor om det inte behövs.


    Smultronhjärta skrev 2008-11-11 14:30:57 följande:
    Jag är ganska säker på att det är inbyggd blöja i dem..det är det i badbyxorna i den storleken iaf
  • kattengustav

    Lära gå vagnen Mickis kostar 189 kr och tomteklänningen kostar 39,95 och finns i strl. 80


    Madeleine skrev 2008-11-11 19:58:50 följande:
    Tjejer två frågor: Finns det Brios lära gå vagn? I så fall pris? Och finns det tomteklänning/ pepparkakskläder eller klänning i ca stl 80 och i så fall pris? Åker på tisdag jihooo ;)
  • kattengustav

    Det finns inga grindar i vitt vad jag såg när jag var där.Bara silver.

    1 och 1 är 3 skrev 2008-11-23 13:13:49 följande:


    Wow! De e en sån där klämgrind som man inte behöver skruva fast.. å så tror jag att jag behöver förlängaren oxå. Vit....
  • kattengustav

    Förlåt att jag inte hunnit svara innan. Men det är en klämgrind det också. Man kan både skruva upp den och klämma fast den. Vi har klämt fast våran. Glöm bara inte att mäta hur bred grinden ska vara för man måste köpa till extra distanser så att grinden blir lagom bred. Vi fick till och med kapa lite på våra distanser för att det skulle passa.

    1 och 1 är 3 skrev 2008-11-23 15:29:33 följande:


    Jaså.... men dom i silver, e de klämgrindar!?
Svar på tråden GeKås/Ullaredtråden volym 8