Inlägg från: LillanM |Visa alla inlägg
  • LillanM

    Längtan efter ett syskon. Hur lång tid tog det för er?

    Forst och framst - jag beklagar verkligen att ni inte fick behalla era pojkar! Vi forlorade Fredrik for tre veckor sedan ocksa (och jag sitter ocksa har med ett avslag som verkar ha gatt over till mens??) sa jag vet vilket absolut helvete du genomgar.

    Jag fick radet av min barnmorska att vanta tills jag hade fatt en mens men det var nog mest for att veta hur langt gangen man var. Haller med Froggis att det kan finnas ev medicinska skal for att vanta men det later konstigt att din lakare inte skulle ha namnt detta i sa fall - forde du nya graviditeter pa tal med din lakare?

    Jag tror inte ett smack pa att en stark onskan att fa barn skulle kunna hindra graviditet och ingenting jag last (och jag har last massor) stoder detta karringskrock! Var forsta tanke var ocksa att vi maste forsoka fa syskon och jag ville helst ha blivit gravid igar typ och kunna foda NU! Allteftersom veckorna har gatt har jag dock lugnat ner mig lite, det kanns valdigt viktigt att sorja Fredrik just nu (vi har ju inte ens hunnit begrava honom) och att sen aterhamta mig fysiskt. Men visst kommer vi att kora igang sa snart vi kan! Jag kan tipsa om traden har pa Anglarum for oss forsoker fa smasyskon till vara anglar, jag har nyss borjat hanga dar och det ar valdigt skont (om an valdigt ledsamt) att prata med flera i samma situation om allt fran tips och trix till missfall.

    MammaMelissa - pa mig tog de blodprov dagen efter forlossningen och vi ska ga igenom resultaten pa mitt aterbesok. Jag vet att de testade for listeria, toxoplasmosis etc (ingenting som skulle vara relevant for mig, ingen infektion orsakar det hjartfel som Fredrik hade). Om det ar sa att du haft en infektion och riskerar sterilitet darfor maste de ju absolut kunna testa dig och sedan kontrollera om det paverkat dig! Haller tummarna for att ingenting sadant dyker upp.

Svar på tråden Längtan efter ett syskon. Hur lång tid tog det för er?