• gedansk

    rädd för behandlingen effter MA

    hej
    Fick veta i går att fostret inte överlevt skulle ha varit i v9. I morgon ska jag in till kliniken för att få tabletterna för att få ut fostret. Är så rädd för smärtan, massaiva blödningar och hur man kommer att må effteråt.
    Det tog oss 2 1/2 år att bli med barn och så blir det så här.Hur orkar man med sorgen?
    Mvh Jeanette

  • Svar på tråden rädd för behandlingen effter MA
  • Teskedsmamman

    Jag blödde och hade ont som en vanlig mens ungefär, så var inte orolig.... och hur man kommer igenom det... tja, en minut i taget.... så kom jag igenom mina båda...


    Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • pigglet

    Så ledsamt! 2 1/2 år är ju en lång tid, förstår att det känns tungt både med tanke på det och så barnet ni inte får behålla :( Hoppas det går bra imorgon i alla fall. Kram!

  • Amis

    Jag känner så med dig. Jag vet hur det är att förlora ett barn man längtat efter i så många år. Vid mitt första MA fick jag välja tabletter eller skrapning och jag valde skrapning och det ångrar jag inte.

    Lycka till
    Kramar

  • gedansk

    hej
    läkaren ville inte att jag skulle göra en skrapnig för att det kunde bli ärr vävnader. Jag vågar inte ta den risken då det var så svårt att bli gravid innan. Det sjuka är att det känns som om jag fortfarande är gravid, jag har så svårt att inte tänka att de kanske har fel. Men de var två läkare som gjorde VUL med två olika maskiner och det fostret hade krympt,det fanns inga hjärtslag och inget flöde.

    Tack till er båda
    mvh jeanette

  • mammananja

    Varma kramar om vännen...så ledsen för dej...

    Mamma till lillfisen o änglabarnen Adam o lille Lucas

  • gedansk

    Hej

    Nu har jag tagit den första tabletten och resten på lördag. Det var jättejobbigt på kliniken sjuksköterskan som vi fick tabletterna menade att jag kommer att bli snart gravid igen. Jag blev irriterad och lite arg för att det vet väll inte hon. Jag vet att hon försökte att trösta med det var inte läge för det.
    Tack för allt stöd tjejer,
    kram jeanette

  • JiLa

    Känner så med dig! fick veta på UL för en månad sen att mitt foster dött i vecka 14 var då i vecka 18.
    Behandlingen för att få ut fostret är en hanterbar smärta och du får smärtlidring om du vill....
    Behandlingen var inte de som känndes jobbigast för mig, det värsta är beskedet om att de är dött. Tänker på dig!

  • gedansk

    hej
    Tack,tack tjejer. Det har gått bättre än jag trodde. Blött en hel del och haft ont men inte alls så svårt. Det kändes som den värsta sorgen var beskedet vid VUL och att ta den första tabletten.
    Jag hade svårt att släppa tanken på att om de kanske hade fel fast jag rent intellektuellt visste att det inte var så.
    Jag har ni skickat iväg sambon men en av hans kompisar och de ska gå iväg och äta en pizza. Utan min sambo vet jag inte hur det skulle ha gått, han har varit den starka. Men han säger själv att de tuffa känslorna kommer att komma senare.
    mvh jeanette

  • Mollie77

    Kastar in en kram o önsklar lycka till i fortsättningen!

Svar på tråden rädd för behandlingen effter MA