• MaryD

    Är reklamen sann?

    Den reklamen som påminner om Bingo Lotto (det kanske är det t o m)...ser ut att vara inspelad på 80-talet eller tidigt 90-tal. En dam i studion ber att få en lucka öppnad av programledaren och hoppas på en resa eller dyl, men får i stället badsalt.

    Vet ni vilken jag menar?

    Har det verkligen hänt eller är det inspelat med manus?

  • Svar på tråden Är reklamen sann?
  • Krabbolina
    Hallonröd skrev 2008-11-19 21:04:55 följande:
    Det är fejk alltihop gjort för denna reklam om Riksgälden, både den med Bosse Larsson och med Arne Hegerfors. Det både syns och märks. Dessutom såg de inte ut så där för 20 år sedan, det är så som de ser ut idag...
    jag tycker att de har sett likadana ut sen jag var liten, alltså sen 80-talet!
  • Hallonröd
    Nyfiken gul skrev 2008-11-19 20:21:43 följande:
    Programmet med Bosse Larsson heter Nygammalt som sändes mellan åren 71 och 89. klippet är från ett av dom programmen.
    Men Nygammalt hade ingen lådtävling á la Bingolotto...??
    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Hallonröd
    Krabbolina skrev 2008-11-19 21:08:11 följande:
    jag tycker att de har sett likadana ut sen jag var liten, alltså sen 80-talet!
    Ja de har iofs åldrats på ett bra sett...men det syns iallafall på Bosse mer i filmen, att det är så som han ser ut idag
    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • ellam71

    hihi


    Hallonröd skrev 2008-11-19 21:06:56 följande:
    Oj då...sorry....såg inte att du redan hade bevisat det... så går det när man gör annat innan  man skriver klart inlägg....
    Det som inte dödar härdar...
  • ellam71

    Tror du får ifrågasätta dina äldre arbetskamraters minne... hihi...


    Maggis skrev 2008-11-19 20:03:17 följande:
    Jo, den är på riktigt. Jobbar i Lidköping och mina äldre arbetskamrater känner kvinnan ifråga och minns när detta hände. Pinsamt är bara förnamnet...
    Det som inte dödar härdar...
  • Spicy woman

    Jag vet en kvinna som vann en massa spik på Bingolotto. Såg det själv på TV. Det var i alla fall när Loket hade det.

  • Lantismamman75an
    Virriga Vera skrev 2008-11-19 20:30:09 följande:
    Jag med, pekar uppåt... Vad jag tycker är märkligt är att ingen har reagerat på att både Bosse Larsson och Arne Hägerfors ser ut som idag, men de tror ändå att filmerna är 20 - 30 år gamla
    Exakt vad jag oxå tänktCool
  • ellam71

    Ja det har funnits en hel del galna priser.. jag menar vem vill vinna kattmat om man inte har katt?? haha... Men just dessa reklamer är fejk...


    Spicy woman skrev 2008-11-20 01:14:20 följande:
    Jag vet en kvinna som vann en massa spik på Bingolotto. Såg det själv på TV. Det var i alla fall när Loket hade det.
    Det som inte dödar härdar...
  • AnnaGBG
    ellam71 skrev 2008-11-19 21:49:02 följande:
    Tror du får ifrågasätta dina äldre arbetskamraters minne... hihi...
    Eller hur!? *fnissar*

    I alla fall är reklamfilmerna sååå himla roliga! Även om jag VEEEET att de inte är på riktigt så skäms jag ögonen ur mig för att de är så jävla ruttna förlorare!
  • ellam71

    Ja, jag tycker oxå de är grymt roliga!!!


    AnnaGBG skrev 2008-11-20 12:08:05 följande:
    Eller hur!? *fnissar* I alla fall är reklamfilmerna sååå himla roliga! Även om jag VEEEET att de inte är på riktigt så skäms jag ögonen ur mig för att de är så jävla ruttna förlorare!
    Det som inte dödar härdar...
Svar på tråden Är reklamen sann?