• xxmeyaxx

    Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

    Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

    Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

    Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter


    Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

    Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • Asra

    Definitivt 99% sannolikhet att han blir gay ;)

    Allvarligt det finns nog INGET du kan göra för att din son ska bli gay. Det är lite mer komplext än att det går att framkalla på så simpla sätt.

    Det som oroar mig är att din omgivning INTE verkar acceptera i fall att din son nu skulle BLI gay. Tycker att du bör tänka över va för personer ni omger er med.

    Varför skulle det vara ett problem för sin son att vara gay i sverige idag.... Fundera på det istället.

  • stinamaria
    EKJ76 skrev 2008-12-10 10:44:25 följande:
    Givetvis kommer han bli bög. Men han kommer i alla fall inte bli en riktigt fjollig bög, som han blivit om ni skulle köpt en frisörväska till honom. Man får vara glad för det lilla.
    Min son har redan visat tendeser att gå i mina fotspår som frisör! Han har ju klippt sig själv på dagis! Och sagt att han vill ha rosa hårfärg som jag! Ojojoj
  • xxmeyaxx
    Nazeeya skrev 2008-12-10 10:45:34 följande:
    Min son har just blivit överförtjust i My Little Pony och han är bara två år. Jag spår honom en lysande framtid som dragshow-artist inom ngt som liknar After Dark. *håller tummarna*
    Förstår du hur många kvinnor som kommer älska din sons ben? Och vara avundsjuka?
    Plus att du får gratis biljetter till alla hans shower.
    Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
  • Bluebell 69

    Mina pojkar fick spis och kastruller och "plastmat" i den åldern och vad jag sett så har dom bara tagit hem flickvänner inga pojkvänner dom är nu 19 och 17 år

  • xxmeyaxx
    Bluebell 69 skrev 2008-12-10 10:46:44 följande:
    Mina pojkar fick spis och kastruller och "plastmat" i den åldern och vad jag sett så har dom bara tagit hem flickvänner inga pojkvänner dom är nu 19 och 17 år
    Då måste det ju ha blivit något fel.
    Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
  • ester

    Klart att han blir bög!!!!
    Bara kolla på min son. Jag köpte spis till honom när han vara liten, och nu har han långt hår!!!! Huvva!



    Skämt åsido.

    Det finns alltid folk som har åsikter om både det ena och det andra. Jag hörde på radion en dag, en kvinna som på fullaste allvar trodde att pojkar blev homosexuella pga att de ätit fisk från Östersjön som fått i sig hormoner och blivit hermafroditer.

  • Asra

    oops sandlåda, sorry har vistats i USA där detta inte hade varit ett konstigt uttalande

  • xxmeyaxx
    Quiet thoughts skrev 2008-12-10 10:47:26 följande:
    Han blir garanterat bög eller alldeles för jämnställd med sin ev. fru. det ä ju HON som skall spisa. Hmpf.
    Haha! Frugan får fixa bilen istället.
    Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
  • xxmeyaxx
    Asra skrev 2008-12-10 10:48:16 följande:
    oops sandlåda, sorry har vistats i USA där detta inte hade varit ett konstigt uttalande
    Haha
    Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?