• Gnista

    Att boa och att vara Boa

    I dagarna går vår syskonansökan ner till Colombia. Jag har redan fått ett galet sug efter att boa. Lusläser Blocket efter spjälsängar och vagnar, och smiter in i en barnbutik så snart tillfälle ges. Vill fixa ordning allt hemma, pyssla och bädda säng och allt det där. Sist vi väntade bb hade man liksom egentligen inte koll på vad som komma skulle. Allt kändes så avlägset. Två veckor innan vi fick bb sist fick vi veta att läget i Colombia var mörkt och att det kunde ta väldigt lång tid innan bb. Men så vips fick vi vår älskade E. Man hade ingen tid att fixa och greja, bara ren och skär panik innan avresa. Nu VET man hur det tillslut kommer att bli Kanske är det därför jag rå-boar med detta barn och inte innan älskade E? Och mitt i mitt boande och stökande blir jag fnissig när jag kommer på att E ju kallar sin älskade morfar just för Boa Lite lustigt sammanträffande

    Hehe, världens mest onödiga inlägg men det fanns så lite att läsa här på forumet så jag kände att jag måste bidra

  • Svar på tråden Att boa och att vara Boa
  • Gnista

    Marie: Åh, fina kläder! Det vågar inte jag köpa än, har ingen aning om storlek. Vi har drivor med arvegods efter E så större storlekar är nog lite onödigt. Men om det blir en liten plutt så måste vi köpa nytt. får ta det då. Kronan är en jättefin vagn! Jag har en Emmaljunga Cerox 360 nu och den är så himla otymplig. Vi har två hundar och det blir galet trångt i bilen när hela familjen ska in. Letar efte en vagn som blir mini när man fäller ihop den. Har kollat Brio Go och Teutonia Lambda.

    Pyssligt att måla och greja, hade önskat att jag hade den ådran

    Nu är det väl nära för er tills bb? Hur känns det? Måste nästan vara lite overkligt efter denna monsterväntan?

  • Marie IE B

    Overkligt är nog ett bra ord för att beskriva känslan! Fast nära.... nja, jo nära på ett sätt men efter denna månads futtiga 2-dagars-batch så vet jag inte. Det kändes lite som att de ryckte undan mattan för en men jag vet ju också att en liten månad oftast efterföljs av en lite större. Vi får se vad som händer efter CNY. Elaka rykten på RQ sa nämligen att mars -06 är en så stor månad att det kommer att ta hela året att gå igenom den. Det väljer jag att inte tro på riktigt ännu! Nu är det 21 dagar mellan dagens cut-off och vårt LID och även om takten minskar till ett snitt på 4 dagar/månad så har vi ju bb om 6 mån, håller de kvar takten på 6 dagar/månad som det ju faktiskt varit senaste 1,5 året ja då har vi bb om FYRA mån :) Måla är inte svårt och kräver ingen större talang eller ådra. Jag målade en byrå i somras under några regniga semesterdagar, använde högblank oljefärg för att göra det extra besvärligt men resultatet blev förvånansvärt bra. Nu ska jag låta mannen slipa sängen (jag och slipmaskiner är ingen bra kombination) se'n blir det pensel fram!

  • Marie IE B
    Smulan1973 skrev 2009-01-25 23:16:18 följande:
    Dum fråga kanske, men vad betyder det att man boar?
    Man förbereder sig för barnet, man "boar" in sig, vill göra mysigt, ordna och fixa och ägnar stor del åt hemmet. Allt i från att handla kläder/saker, till att inreda barnkammare och fylla frysen med hembakt åt alla besökare :)
  • Smulan1973

    Marie IE B skrev 2009-01-25 23:19:08 följande:


    Man förbereder sig för barnet, man "boar" in sig, vill göra mysigt, ordna och fixa och ägnar stor del åt hemmet. Allt i från att handla kläder/saker, till att inreda barnkammare och fylla frysen med hembakt åt alla besökare :)
    Aha, då förstår jag.
  • Singeladopt

    Jag har också akut "boabehov" nu, och jag har inte ens skickat mina papper än. Igår, när jag började omstrukturera arbetsrummet, så funderade jag på hur det var bäst att möblera där sedan, när barnsängen ska få plats.


    Har man inget vettigt att säga, är det bättre att vara tyst.
  • morgonsolan

    TS: Wiiiieee vad härligt att boa!!! Jag håller med dig om att det ska bli fantastiskt att pyssla och greja inför barn nummer två. Vi fattade inte riktigt heller exakt hur det skulle bli med barn, innan vi fick vårt första. Det blev mycket fokus på.. bilbarnstol. Säker. Och ett trist skötbord. Dyrt. Skötbordet använde vi aldrig använde eftersom vi bytte på en portabel liten plastmatta istället..

    Nästa gång, så ska jag fokusera på det ROLIGA!! Som söta kläder, val av världens finaste tapeter till världens finaste barn (på delad plats med sin storasyster då ), val av små scrapböcker och fina fotoramar till de första minnena vi får tillsammans osv..

    (självklar ingår bilbarnstol och skötbord i boandet också.. jag menar bara just för mig själv.. ja, ni fattar! )

  • Gnista

    I veckan ska jag kolla på spjälsäng Vet att barnet kanske kommer vara äldre än så men jag MÅSTE bara få handla nåt Hittade en beggad på Blocket.

    morgonsolan: Åh, kul med nån som känner som jag! Nu ska jag också fokusera på det roliga och mysiga! Är du också scrapberoende? Jag har massor med fina ark här hemma men ingen tid att greja...

Svar på tråden Att boa och att vara Boa