• ceciliaa

    BF 15 mars!

    Nån mer som har BF detta datum som vill följas åt sista tiden?

  • Svar på tråden BF 15 mars!
  • loewe00

    Halloj!

    Något är på gång på riktigt, vattnet gick imorse kl 08:25 och jag har varit på kontroll hos BB Sthlm som efter kontrollen skickade hem mig eftersom jag hade oregelbundna värkar i förmiddags. Men nu har jag börjat får intensiva, regelbundna och smärtsamma värkar, jag håller ut sålänge men tror att jag kommer åka in till BB inatt om värkarna inte avstår. Har jag tur så kanske bebis kommer trots att på BF-dagen .

    Håll tummarna!

    Kram!

  • MrsCharlotte
    loewe00 skrev 2009-03-16 16:07:24 följande:
    Halloj! Något är på gång på riktigt, vattnet gick imorse kl 08:25 och jag har varit på kontroll hos BB Sthlm som efter kontrollen skickade hem mig eftersom jag hade oregelbundna värkar i förmiddags. Men nu har jag börjat får intensiva, regelbundna och smärtsamma värkar, jag håller ut sålänge men tror att jag kommer åka in till BB inatt om värkarna inte avstår. Har jag tur så kanske bebis kommer trots att på BF-dagen . Håll tummarna! Kram!
    Å va spännande!! Håller tummarna för dig att du får se din bebis snart!
  • zafira82
    loewe00 skrev 2009-03-16 16:07:24 följande:
    Halloj!Något är på gång på riktigt, vattnet gick imorse kl 08:25 och jag har varit på kontroll hos BB Sthlm som efter kontrollen skickade hem mig eftersom jag hade oregelbundna värkar i förmiddags. Men nu har jag börjat får intensiva, regelbundna och smärtsamma värkar, jag håller ut sålänge men tror att jag kommer åka in till BB inatt om värkarna inte avstår. Har jag tur så kanske bebis kommer trots att på BF-dagen .Håll tummarna!Kram!
    Sååå spännande *hoppas*
  • loewe00

    jodå, det är inte roligt med väntan med nu känns det spännande trots smärtan. Jag klockar för fullt men tyvärr är värkarna fortfarande glesa.....

  • MrsCharlotte
    loewe00 skrev 2009-03-16 17:15:30 följande:
    jodå, det är inte roligt med väntan med nu känns det spännande trots smärtan. Jag klockar för fullt men tyvärr är värkarna fortfarande glesa.....
    De blir snart regelbundna ska du se. Du får ju i vilket fall som helst din bebis inom 3 dygn från det att vattnet gått

    Här händer det inte mycket..... har mensvärk och sd nästan hela tiden men inget man kan klocka direkt
  • uddetorp

    hm, är det bara sammandragningar o inget allvarligt om man har sd som man kan klocka med 5 min mellanrum, men dom gör inte direkt ont...

    Inget man ska hoppas på direkt kanske men dom är regelbundna o dom går att klocka med 5 min som sagt...får se vad som händer framöver.

    men det avtar väl som det brukar göra...

  • MrsCharlotte

    uddetorp: jag kan också klocka mina sd, har jag kunnat göra i veckor, men jag tror de måste göra ont för att det ska va meningsfullt.. men jag vet inte, alla säger ju olika. Just nu har jag både sd och ont, men jag ska gå efter det som alla säger: "när det verkligen sätter igång så märker du skillnaden"

  • uddetorp

    MissCharlotte: jo precis. min bm sa ju att det i alla fall är nått på gång snart om det håller på så. men som sagt om det ska vara nått allvarligt så måste det ju göra ont.

    Men bra o veta att det händer nått i alla fall så man inte bara sitter o inte känner av nått.

    Just nu är jag bara väldigt slö och har en otäck illa mående.

    Får ta en lugn promenad me hunden o komma ut i friska luften lite så kanske det känns bättre.

  • MrsCharlotte

    Uddetorp: Ja det hade ju varit ännu värre om man inte hade haft några känningar alls. Min syrra t.ex. hon hade varken sd eller mensvärk och hon fick bli igångsatt på 2 förlossningar i v.43... kan inte va kul.

Svar på tråden BF 15 mars!