• firepuzz

    växla småpengar till sedlar?

    Hej!

    Vi har ungefär 600 kr i en burk hemma i 50 öringar 5 konror en kronor och 10or och skulle nu vilja växla dom till sedlar, vart man man göra det?

  • Svar på tråden växla småpengar till sedlar?
  • Spättan i Midgård

    Beror på vilken bank du har... SEB har ingen mynt maskin, där skickar dom iväg mynten för att dom ska räknas och sedan får du in dom på ditt konto...
    Swedbank har som sagt en mynt maskin...

  • Thursday

    Spättan i Midgård skrev 2009-02-20 17:53:45 följande:


    Beror på vilken bank du har... SEB har ingen mynt maskin, där skickar dom iväg mynten för att dom ska räknas och sedan får du in dom på ditt konto... Swedbank har som sagt en mynt maskin...
    Det beror nog lite på vilket kontor det är också
  • susst6

    Coop i Borås har en sådan där växlingsautomat. Vi växlade in vårt kvitto i spelbutiken där men då rörde det sig inte om så mycket pengar. Annars kan man ju alltid handla för pengarna.

  • Queen70

    Swedbank på min ort har en maskin där du sätter in ditt bankkort och sedan häller i alla mynten i en behållare så det räknas automatiskt. Pengarna hamnar på ditt konot och det kostar inget som vilken instättning som helst. Sen kan du gå direkt till uttagningsautomaten och ta ut pengarna i Sedlar. Har aldrig sett en sån maskin på nåt forexkontor.

  • HellviHumle
    firepuzz skrev 2009-02-20 18:32:05 följande:
    okej undra om alla swedbank har det
    Nej, alla Swedbankkontor har inte det. Det beror inte heller på storleken på kontoret.
    Mitt lokalkontor har en mynträknare men inte huvudkontoret inne i sta'n.
  • firepuzz

    hmm okej, jag vet nästan säkert att kontoret inne i stan har aft en i allafall men omd et är en sån man stoppar i bankkortet i vet jag ej

  • Fru T
    Spättan i Midgård skrev 2009-02-20 17:53:45 följande:
    Beror på vilken bank du har... SEB har ingen mynt maskin, där skickar dom iväg mynten för att dom ska räknas och sedan får du in dom på ditt konto... Swedbank har som sagt en mynt maskin...
    här har seb en myntmaskin..
    Åh vad jag längtar
  • HellviHumle
    firepuzz skrev 2009-02-23 19:09:32 följande:
    idag var jag på swedbank och växlade in
    Blev det gratis?
  • firepuzz

    japp det blev grattis stoppade in kortet tryckte kod och konto sedan kom kortet ut jag la små pengarna i hålet och dom fördes ner och räknade och direkt efter gick jag ut i bankomaten och tig ut pengar och dom fanns där

Svar på tråden växla småpengar till sedlar?