Inlägg från: Tummeliten07 |Visa alla inlägg
  • Tummeliten07

    Svårt att bli gravid efter att ha förlorat barn - del 8

    Hej! Hittat hit äntligen - Meryl - kommer inte in på din sida!

    GRATTIS Kyoko - hur har ni det och hur gick förlossningen?

    Grattis Meryl till plusset! Förstår hur du tänker!

    Själv svackar jag (igen), men börjat med hormoner i fredags, så nu håller jag tummar och tår...

    *kram*

    PS Jobbar mycket så jag tittar bara in ibland. Förra veckan var jag i fjälltrakterna tre dagar. Borta från lillgumman - jobbigt!

  • Tummeliten07

    Underbart att ni mår bra! Spännande med namn - du får berätta när ni har bestämt slutligt...

    Ska på VUL imorgon - hoppas så innerligt att det ser bra ut! Kommer att vara en mardröm fram till dess. Sambon är dessutom bortrest och kan inte vara med, så det blir en pärs.

    *Kram* lilla mamman!


    Kyoko skrev 2009-03-07 13:22:39 följande:
    Hejsan vänner och tack för alla tankar och gratulationer!Kommer in för en kort statusrapport. Här har livet sin gilla gång och vi försöker finna gemensamma vardagsrutiner för livet som familj. Mike är fortfarande hemma tack och lov och vi strävar på med att få amning att fungera och lära känna varandra. Mike är så fin som pappa han sköter både Lillan och markservice med bravur speciellt för en man som aldrig varit den som lagat mat förut eller har någon större vana av mycket små barn. Ja, jag är så otroligt tacksam för den gåva vi nu fått efter vårt kämpande, att vi nu får dela livet med en mycket liten människa vid vår sida och inte vbara det barn vi hyser i vårt hjärta. Jag har faktiskt lagt upp en bild i mitt album om ni vill se Lillasyster som faktiskt ännu inte fått sitt namn - men vi har flera på G så snart har vi nog bestämt oss.Meryl:Hur mår du nu? Har du lyckats ta in att ni plussat? Känner du några symptom ännu?Jaxon:Hur mår du och vilken vecka är du nu i? Amis:Hur känns det inför FET? Skönt iallfall att få några dagar i Roma, bra sätt att ladda batterierna för den stade tar fullkomligt andan ur en med sin gamla kultur.Tummeliten:Hur går det med hormonerna - några nya svackor? Hur ser schema ut för dig?Cent:Hur är det med dig vännen? Tänker på dig skall du veta! Hur är det ännu mer norrut än här börjar våren komma till er med?
  • Tummeliten07

    Tänker på dig idag vännen!


    Jaxon skrev 2009-03-07 13:46:11 följande:
    Va skönt att höra att livet flyter på. Jag är i v 11+0 tror jag.. ska kolla på måndag igen. Är ju så nojjig för allt så jag ska till Hudik på läkarbesök o ul på måndag o hoppas att allt ser bra ut. =) KRAM
  • Tummeliten07

    Håller med om att hon är fin som en prinsessa, Kyokos lilla tjej!

    Känner precis igen mig i dina känslor inför FET - när ska ni göra det?


    Amis skrev 2009-03-07 15:51:57 följande:
    Kyoko vilken fin princessa!! Underbar. Jag är jätte glad för er skull. Njut av tiden tillsammans och ta igen alla dagar i sorg och längtan ni har levt i.Ego: Befinner mig åter igen i en djup svacka. Om 10 dagar är ett år sedan vi fick veta att vår pojke inte levde. Samtidigt föds ännu ett barn i min vänskapskrets. 2 barn på 2 år i den familjen och jag kan inte ens låtsas vara glad. Har inte så stora förhoppningar inför FET utan i mitt huvud planerar jg redan nästa färskförsök. Kram till er alla.
  • Tummeliten07

    Tittar in med ännu ett negativt besked från VUL... slemhinnan var som den skulle, men har fått en hormonproducerande cysta, som inte kan vara där, så nu blir det att börja om igen - två månader till att vänta på att kanske... *tårarna rinner*

  • Tummeliten07

    Tack allihop för ert stöd!


    Kyoko skrev 2009-03-10 15:32:02 följande:
    tummelitenJa, precis som cent säger så kan de punktera cystorna, det fick de lov att göra för mig så att jag kunde fortsätta behandlingen. Det fungerade för att få gå vidare och gjorde inte alls ont. Usch, vet hur jäkla skit det känns att börja om blir sånt antiklimax och man faller sjukt snabbt ner i gjyttjegropen. Tänker på dig och skickar en kram!!!
  • Tummeliten07

    Hej vänner och välkommen Pluttelina!

    Kul att höra från dig Cachet och självklart ska du vara med oss längre Kyoko!

    Jag hade ett bra samtal med läkaren för en vecka sedan och han sa att den kommer att gå ner, troligen av sig självt men det gestagen jag får gör att den borde vara borta vid det VUL vi ska göra om några veckor. Han säger också att en högre östrogenhalt gör att risken för sådana minskar plus, det allra viktigaste för mig (som fick för mig att jag skulle dö), den är INTE FARLIG. Troligen en äggblåsa som växt till...

    Försöker just nu fokusera på roliga saker och vi har dessutom satt igång med våra renoveringsplaner i vårt vardagsrum! Har anlitat målare för jobbet, men vi river (de eländiga) strukturtapeter... och rensar ur rummet alla grejor. På måndag kommer de! KUL! Vill så gärna få fint innan min födelsedag i maj, då det kommer nära och kära på besök.

    *kram till er alla*

  • Tummeliten07

    Underbart att höra från dig och att allt är bra med er!

    Meryl och Jaxon har blivit gravida (hjälp mig om jag missat någon).

    Själv har vår behandling strulat och är nu inne i en "vilomånad", då jag fick en cysta av senaste hormonbehandlingen inför återinförandet av våra små eskimåer.

    *KRAM* och grattis till sju veckor med det underbaraste som finns - sitt eget barn! Du är en underbar vän!


    englabella skrev 2009-03-23 23:17:55 följande:
    Tack Kyoko för länken!Nu har jag hittat er och ska inte tappa bort er igen Har  inte läst nåt än men förstår att det tillkommit flera plus sen sist. Uppdatera mig gärna lite. Vilka??? Vet ju inte när jag har tid att läsa då en viss liten minimänniska tar all min tid. Men slä nger iväg ett supergrattis till er alla!GRATTIS!!!I min famn har jag nu min underbare Milo Santino. Bärsele är en favorit. Han fyller 7 veckor på torsdag och har blivit riktigt stor liten killen.Massa kramar och ännu mer lyckönskningar fina vänner.
  • Tummeliten07

    Hej vänner, detta är en vinglande väg vi alla går på. Ofta tycker jag den bara har burit utför men nu har en glimt av hopp att det går uppåt tänts.

    Var på VUL i tisdags för att se att cystan försvunnit och planera nästa hormonbehandling (start slutet april och återinförande i maj) då läkaren säger att livmoderslemhinnan ser bra ut (mycket bättre än vid hormonbehandling) och att jag nog har ÄL på g. Jag fick order att ta ÄL-test och varit på VUL i morse. Jag HAR haft ÄL och nu planerar vi återföring av våra två blastocyster (Pyre 2 och 3)på tisdag till veckan! Men, nu börjar nästa oro - att de inte klarar upptiningen.

    *Kram* och trevlig helg!

  • Tummeliten07

    Härligt Amis!

    Håller tummar och tår för dig!


    Amis skrev 2009-04-03 11:56:35 följande:
    Tummeliten: vad skönt gumman att det äntligen börjar vända för er. Det har verkligen varit jobbigt för er. Håller tummarna Nu har jag ringt SU och vet ni va? Vi hinner visst få ett färskförsök innan sommaren Prel. äggplock blir v. 23. Konstigt att man kan få så olika besked från olika barnmorskor.
  • Tummeliten07

    Underbart att höra det du skriver! Tack för hoppet och GLAD PÅSK du också!

    Ma Lu skrev 2009-04-06 12:18:35 följande:


    Hej allihop det är länge sedan jag itittat in här men det var faktiskt jag som startade den allra första "svårt bli gravid med änglasyskon"-tråden Lite kul att tråden lever än även om det borde vara förbjudet att såna här trådar ska finnas...JAg vill mest säga hej och att jag läser ltie ibland - som nu när jag väntar på att lillasyster Stella ska vakna så vi kan gå iväg ut i solen HOn är nu 9,5 månader och tog sitt första steg igår Samma dag som hon lärt sig gå ner med rumpan först från sängar och soffor Ibland liksom exploderar det i utvecklingen! Lillstjärnan blev iaf till på vårt andra ivf efter att vi helt oförklarligt förlorat vår fina Elma i intrauterin fosterdöd v.26 i juni 2006. Tre veckor innan jag plussade med Elma hade vi fått vår "dom" om att det tyvärr var i princip omöjligt för oss att plussa spontant då jag försutom pco hade förhöjt FSH och makens simmare var för få Sen blev jag alltså gravid på älen jag fick av dubbelpergon jag tog för att göra utredningen (den äl som läkaren sade att jag inte skulle få...) Sen gick det som det gick och sen funakde ingen dubbelpergo coh inte enkel heller så vi gick på ivf där det första försöket blev ren pannkaka. Först fick jag cystor av sprejen två ggr (läste om någon här som hade det nu ) och avbröt en gång och sprejade ner med högre sprejdos nästa gång. Sen flippade stimuleringen ut då de trodde att jag skulle vara svårstimulerad - hoppsansa - så när jag gick på första vul efter en vecka med sprutor hade jag sammalagt 50(!) äggblåsor på gång! Jag såg iaf gravid ut även om jag itne var det... Det blev iaf ingen bra äggkvalitet av det och våra två små tvåcelliga klarade sig inte. Sen fick jag byta till lägre dos och Menopur och då höll det på att braka iväg igen men nu har vi Stella här coh dessutom en liten inuit i frysen Graviditeten var jättejobbig och jag var sjukskriven först för illamåendet och sedan pga sd och för att jag inte höll ihop i huvet. Men man glömmer och jag är redan sååå sugen på att testa frysisen Inte så att jag längtar efter en ny gravidtet utan för att jag längtar efter en bebis till och ett syskon till Stella som hon kan leka med. Sen kan jag ändå känna att det är helt okej även om det itne bli rfler. Å andra sidan tror jag suget efter bebis aldrig kommer sluta för det kommer ändå alltid att fattas ett barn härhemma!Nu har jag visst kapat tråden totalt Det var inte meningen! Men jag ville berätta mig historia igen och ge er som kämpar hopp igen om att det kan funka igen fast ett försök går käpprätt åt pipsvängen! Jag önskar er alla en riktigt glad påsk och ät många ägg coh hoppas påskharen har med sig det mest önskade till er alla
  • Tummeliten07

    Hej vännen! Kul att höra att allt går bra för dig! *bamsekram*


    linglang skrev 2009-04-06 17:11:01 följande:
    Hej alla fina i tråden!Kikar bara in lite, har inte varit så aktiv här sedan jag plussade. Imorgon går jag in i vecka 15. Vi fick veta förra veckan att vi väntar en frisk och pigg bebis! Total lycka, känner att jag börjar våga lite mer, glädjas och längta lite mer.Hoppas solen skiner på er och önskar er alla allt gott!Stor kram
  • Tummeliten07

    Amis, Mera och alla ni andra - visst är det vår tur nu! Jag om någon vet att hoppet kommer och går.

    Ego: I tisdags sattes våra två små pyren in och nu hoppas jag att de klarar dessa fyrtio veckor... Såklart finns oron där. Jag fyller 40 i maj och känner igen mig i det en del skriver om ålder. Dock positivt med ett återförande i ostimulerad cykel. Kroppen kanske funkar rätt ok ändå...

    Glad påsk på er!

  • Tummeliten07

    Hej vänner, vet inte hur jag ska börja...

    Har mått dåligt rent psykiskt men försökt att inte ha ångest - vad händer i onsdags - jag börjar blöda - ordentligt - så man kan nog säga att hoppet är minimalt! Ska ändå ta testet men riktigt små odds denna gången.

    NÄR blir det vår tur?

    *kram*

  • Tummeliten07

    TACK för ert stöd mina käraste vänner! Är verkligen nere, men hankar mig fram ändå. Vet att jag är stark, men sådana här nederlag tär på en.

    Pluttelina, vännen, jag håller alla mina tummar att det går vägen för dig! Önskar att ingen behövde gå igenom detta...

Svar på tråden Svårt att bli gravid efter att ha förlorat barn - del 8