• Tyche82

    Hur ofta har ni småbarnsföräldrar samlag?

    Jag och maken är oense om hur ofta "gifta småbarnsföräldrar" har samlag (med varandra{#lang_emotions_wink}).


    Jag antar att dom flesta inte har superkoll på hur ofta och när men ni får uppskatta.
    Det gäller alltså SMÅBARNSFÖRÄLDRAR (0-4 år). Gifta måste man inte vara, men ha varit tillsammans ett tag i alla fall.
    Maken tror 4 (!) själv tror jag någonstans mellan 8-12 gånger. 
    ♥ I 050520 ♥ E 070307 ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta har ni småbarnsföräldrar samlag?
  • momster

    När jag inte är gravid som nu då blev de nog varannan dag.
    Nu mår jag super illa och inte alls bra utan är orolig för att skada barnet osv så nu blir de aldrig i stället. Men hoppas på mer efter rutin ultraljudet.

  • Hit

    Vår son är 7 månader och vi (jag) har precis hittat lusten igen, nu känns det toppen men kan inte svara på hur ofta det blir. Vi hade sex extremt sällan medans jag ammade och var gravid, jag var inte sugen i huvud taget!

  • MeAndBaby

    I snitt en gång/vecka. Barn 5 mån, helammas. Ibland försöker vi oss på en till gång i veckan, men det slutar oftast i att vi blir avbrutna och/eller att ingen kommer. Lusten hos oss båda är låg. Däremot när jag var gravid hade jag massor med lust och det fanns inte att vi bara fick till det en gång i veckan...

  • ITpappan

    Precis när vi träffades: 1 gång per dag. Innan barnen 1-2 ggr per vecka (varit ihop över 10 år), vilket jag tycker är på tok för lite. Nu, inget på ett bra tag.

  • keron

    Jag röstade på inte alls, om det är samlag som avses med "sex". Annars, ca 1-2 ggr i veckan. Inte gifta, tillsammans i 12 år.


  • Isabella06

    Vi har två barn på 7 år och 7 månader.

    Vi hade bra sexliv under graviditeterna. Dock med lite mindre under veckorna med illamåendet och kraftiga veckor med värkar.

    Båda förlossningarna gick fort men bra, sydd med första.
    Vi hade sex 1-3 veckor efter förlossning och efter 2-3 månader va sexlivet som förr, vilket blir 3-6 gånger i veckan. Helt beroende på barnen, trötthet hos mig eller att sambon jobbar mycket.
    :) Vi är nog båda väldigt nöjda över hur mycket "egentid" vi får tillsammans :)

  • keron
    lifeleker skrev 2009-05-11 14:59:28 följande:
    blev chockad över resultatet... vi har en 5 mån och har sex 4-5 dgr i veckan.. han sover från 21-08 så de e inga problem att ha tid å lust bara man lägger sig i tid ;)

    gick sönder masor fick en sfinkterruptur grad 3

    hade sex 1a gången efter 3v.. jag var tvungen å testa ;) sista mån i grav var de inge skönt å ja hade knappt ngn lust så jag saknade det massor! FÖRSTA 3,5 mån tog vi det jättelugnt men nu kör vi på som innan.. vi myser oxå mycket!

    ni som inte har sex, hur orkar eran relation fungera? alltså ni som inte heller myser så mkt



    Nu myser ju vi en hel del, men samlag har vi inte alls längre och det är ett medvetet val. Man kan ju ha sex på andra sätt än kön inuti kön xD

    Jag har aldrig gillat sex så för mig är det bara skönt att slippa, sambon är väl inte lika nöjd som mig men han är okej med det.
  • stefeliat

    Jävlar vad jag misstog mig! :) vi har sex 4-8 ggr i veckan, vi myser också mycket och nu när jag är gravid så älskar jag sex precis som jag gjorde de två tidigare graviditeterna. Jag hade nog funderat på terapi om min man inte ville ha sex mer än 1-4 ggr i månaden. Har en dotter på 6 år, en son på 11 månader och har i denna graviditet sjuk foglossning, haft illamående från helvetet och annat men ändå är sex det absolut bästa, vackraste, roligaste och mysigaste som finns i världen! Känner mig tjock men vacker, trött men mysig och hade vi inte haft sex kunde vi lika gärna vara vänner med mysfaktor. Vi varierar, exprimenterar, leker, är ömma med varandra. Har alltid varit väldigt "sexuell" som människa och trode nog att folk hade mer sex ändå.

  • keron

    Alla tycker olika och prioriterar olika :) I vårt förhållande tar sex upp mycket liten plats, knappt alls, medan det osexuella myset har en viktig roll och tar stor plats. Så jag skulle väl beskriva mig som en sensuell människa, inte sexuell^^

    Finns ingen terapi i världen som kan få mig att tända och vilja ha sex xD


  • ITpappan

    @Isabella06 3-6ggr/v är ju rena himmelriket! 1-2 ggr/v hade vi innan graviditet.... Nu hade vi "sex" (nåja) igår första gången efter förlossning för 7v sen.

    Hur hittar du lusten (jag har den, men...) ? Ammar du?

  • MrsElvisPresley

    Varannan dag, minst! Har två barn, födda 2010 och 2011. Varit tillsammans i 6 år, och sexlivet och frekvensen har legat konstant på denna siffra (4-7 gånger i veckan), både under nyförälskelse, graviditeter, och efter graviditeter! Vi gillar sex, helt enkelt

    Efter förlossningarna så började vi med regelbundet penetrerande sex 14 resp 9 dagar efter fl. 


    Teodor 2010-03-30 & Wilmer 2011-11-21, mina allt<3 teodorsmamma.blogg.se
  • Isabella06

    Jadu, jag vet inte alls vad vi för på att behålla lusten..
    Båda två är väl av naturen ganska sexuella, och sen så är det väl helt enkelt för bra för att skita i det ;)

    Jag har ammat båda barnen. Dock inte haft några "bekymmer" som vissa kan få när man ammar. Dock har våra barn sovit i egna rum efter nån månad med bara ett mat pass under natten. Kanske spelar in det också?

  • ITpappan

    Vi har också för det mesta bra sex, när vi har det. I a f enligt mig.

    Visst spelar det nog roll att barnen sover i samma rum. Frun vägrar allt om barnet (nu 9v) ligger i sängen, även om det sover. Inte så pigg heller på något sexuellt när barnet ligger i spjälsäng.

    Att frun ammade första barnet i 2 år (född 2010) och nu helammar barn nr 2 för väl sitt också antar jag....

  • Lyssnare83

    Innan jag blev gravid så hade vi sex 2-7 ggr om dagen.

    Under graviditeten mådde jag inte speciellt bra, var illamående från v.6 tills barnen föddes i v.38 o kräktes från v.6 till v.24. Detta gjorde att jagväntsr hade så mkt sexlust då, när vi väl hade sex blev jag yr o illamående.

    Nu har vi sex drygt 10 ggr i månaden, men de har mig m att göra m att jag jobbar så mkt just nu. Jag är sugen oftare än vi har sex, men våra 1-åriga pojkar går förre ibland. Även om vi har sex mer sällan innan vi fick barn, så kramas, pussas o sitter vi o myser vi m varandra varje dag.

  • Goding

    Tyvärr sitter jag inte en en så bra sits. Själv jätte sugen men får ingen respons alls. Han vill bara ha blowjobs och ger inget tillbaka efter att han är "nöjd". Bebis är ett år och vi har nog haft sex MAX 10ggr. Nu var det nog 3 mån sedan sist. Bebis sover 20-08 så tid finns men han vill inte. Det tär väldigt på relationen och framförallt mitt självförtroende. Är jag inte attraktiv? Är jag oskön? Fick MASSOR av bristningar på magen är det dom han äcklar sig av? Vad är felet? Mamma kilona är borta men pattarna är små o hängiga? Kan det vara dom? Många sånna tankar som snurrar här dagligen! Försöker klä mig extra fint och sminka mig extra fint o fixar håret med mera så som jag vet att han tycker jag är snygg i men får inte ens en gullig kommentar. Vi firar våran 3 års dag tillsammans i slutet av mars..

  • kalleankan
    Goding skrev 2015-02-08 11:01:46 följande:

    Tyvärr sitter jag inte en en så bra sits. Själv jätte sugen men får ingen respons alls. Han vill bara ha blowjobs och ger inget tillbaka efter att han är "nöjd". Bebis är ett år och vi har nog haft sex MAX 10ggr. Nu var det nog 3 mån sedan sist. Bebis sover 20-08 så tid finns men han vill inte. Det tär väldigt på relationen och framförallt mitt självförtroende. Är jag inte attraktiv? Är jag oskön? Fick MASSOR av bristningar på magen är det dom han äcklar sig av? Vad är felet? Mamma kilona är borta men pattarna är små o hängiga? Kan det vara dom? Många sånna tankar som snurrar här dagligen! Försöker klä mig extra fint och sminka mig extra fint o fixar håret med mera så som jag vet att han tycker jag är snygg i men får inte ens en gullig kommentar. Vi firar våran 3 års dag tillsammans i slutet av mars..


    Sluta ge honom om du inte får något tillbaka? Skulle också få massa konstiga tankar om jag var du.. Han kanske inte "orkar" för att han ofta får oralsex????? pratat med honom?

    Min sambo har perioder då han helst bara vill få oralsex, visst unnar jag honom att få bar lägga sig ner o ha det bra när han är trött efter jobbet.. Men inte alltid!
  • kalleankan
    Goding skrev 2015-02-08 11:01:46 följande:

    Tyvärr sitter jag inte en en så bra sits. Själv jätte sugen men får ingen respons alls. Han vill bara ha blowjobs och ger inget tillbaka efter att han är "nöjd". Bebis är ett år och vi har nog haft sex MAX 10ggr. Nu var det nog 3 mån sedan sist. Bebis sover 20-08 så tid finns men han vill inte. Det tär väldigt på relationen och framförallt mitt självförtroende. Är jag inte attraktiv? Är jag oskön? Fick MASSOR av bristningar på magen är det dom han äcklar sig av? Vad är felet? Mamma kilona är borta men pattarna är små o hängiga? Kan det vara dom? Många sånna tankar som snurrar här dagligen! Försöker klä mig extra fint och sminka mig extra fint o fixar håret med mera så som jag vet att han tycker jag är snygg i men får inte ens en gullig kommentar. Vi firar våran 3 års dag tillsammans i slutet av mars..


    Skulle inte vara ????? Var en emoji-gubbe.
  • Goding
    kalleankan skrev 2015-03-05 23:20:16 följande:
    Sluta ge honom om du inte får något tillbaka? Skulle också få massa konstiga tankar om jag var du.. Han kanske inte "orkar" för att han ofta får oralsex????? pratat med honom?

    Min sambo har perioder då han helst bara vill få oralsex, visst unnar jag honom att få bar lägga sig ner o ha det bra när han är trött efter jobbet.. Men inte alltid!
    Han får inte oralsex jätte ofta dock men när det sker så är det bra sen o så ligger jag där lika kåt om inte kåtare efter. Hehe
Svar på tråden Hur ofta har ni småbarnsföräldrar samlag?