• Svar på tråden Nu är bebisarna här! (BF Jan -08) #6
  • Theannapanna
    Mamma till Alva o Melker skrev 2009-05-10 22:33:49 följande:
    lilla daniel.. hoppas ni får svar på allt snart, och att ni snart slipper att få nya besked om ytterligare "problem". men hur mår han annars? hur går det med rumpa/bajs , är han glad och pigg? tänker allt på er.
    Vad rart att ni tänker på oss!

    Jo... det knallar på här. Efter magsjukan vi hade vid påsk så är vi tillbaks på stadiet med några dagars lavemang/vecka. Just för tillfället äter han inte som han ska alls igen men han dras med en liten förkyning också...
    Annars är han glad som en solstråle, busar o utvecklas eneormt just nu. Han snackar ju som jag säkert skrivit tidigare nå helt sanslöst mkt. Alla förstår i stort sett vad han säger o han sätter samman 3-4 ord i meningar. Hans fötter är fortfarande snedställda o detta läste jag en oroande sak om idag i samband med om man har fastvuxen ryggmärg vilket Daniel skall röntgas för i början på hösten...

    Men att han är den solstrålen han är gör ju allt mkt lättare! Skulle ju aldrig byta ut honom om man säger så...

    Hur har ni det???
  • Mamma till Alva o Melker
    Theannapanna skrev 2009-05-10 22:46:53 följande:
    Vad rart att ni tänker på oss! Jo... det knallar på här. Efter magsjukan vi hade vid påsk så är vi tillbaks på stadiet med några dagars lavemang/vecka. Just för tillfället äter han inte som han ska alls igen men han dras med en liten förkyning också...Annars är han glad som en solstråle, busar o utvecklas eneormt just nu. Han snackar ju som jag säkert skrivit tidigare nå helt sanslöst mkt. Alla förstår i stort sett vad han säger o han sätter samman 3-4 ord i meningar. Hans fötter är fortfarande snedställda o detta läste jag en oroande sak om idag i samband med om man har fastvuxen ryggmärg vilket Daniel skall röntgas för i början på hösten...Men att han är den solstrålen han är gör ju allt mkt lättare! Skulle ju aldrig byta ut honom om man säger så...Hur har ni det???
    klart du inte skulle vilja byta ut honom, han verkar ju helt underbar :) han är verkligen jättefin.

    men jag förstår att det är jobbigt med allt som händer hela tiden.

    skönt att han är så grlad och frammåt, måste ju ändå bevisa att han är en nöjd liten kille, pratar han så mycket, vad duktig han är, melker har saktat ner i talet, han blir nog lite sen precis som alva, säger ju massa ord, men flytet kom inte förens vid 2 årsålder.

    annars är det bra med oss, skal väl inte klaga, det enda som är lite stönigt nu är att jag håller på att få melker att inhalera med vortextup, han skall ha kortinson och luftvidgande mot astman, det är hopplöst svårt, skriker i ren panik från tårna och uppåt, men det är väl bara att fortsätta att öva...

    tänkte förresten på daniels anfall, du skrev att ni måste röntka hjärnan, vad kan vara felet? vet dom det? något alvarligt?

    dax att ge sig i väg till skolan, efter 3 timmar sömn, barna somna mellan 3-4 i natt. suck....
  • StarkMamma
    Theannapanna skrev 2009-05-10 21:44:42 följande:
    Vi var hos Neurologen i veckan o fick där mkt positiva svar på just den biten. Dock lade de till att även Daniels hjärna måste röntgas. I går svimmade han igen i sitt andra affekt-anfall, det är i alla fall lång mellan dem... Hos neurologen fick vi Daniel vägd o mätt o nu är han 80.5 lång o väger 9.9 kg... Han blev 16 månader igår min guldklimp! Hoppas det är bra med er alla!
    Lång eller låg viktare? Djohnny var 10½ månad då hanhade den vikten och var då 70,5 lång. Ska bli kul att se hur han växt på måndag.
  • Finesse

    mtaom: jobbigt när barnen inte sover på natten.. vi har blivit så bortskämda.. ebba sover 11 timmar varje natt.. har gjort det i en månad nu, sen hon blev frisk!


  • Mamma till Alva o Melker
    Finesse skrev 2009-05-11 16:17:22 följande:
    mtaom: jobbigt när barnen inte sover på natten.. vi har blivit så bortskämda.. ebba sover 11 timmar varje natt.. har gjort det i en månad nu, sen hon blev frisk!
    ja han sover oroligt, alva brukar sova, men hade växt värk i bena, vissa nätter sover melker bra, men dom är lätträknade, sista månaden har vi hållt på ett par timmar varje natt nästan, det är tärande.

    nä nu skall jag ner och brottas med lillebror, dax att inhalera, det är så jobbigt, känns som västa övergreppet på honom.
  • FrodaFröjd

    Kul att det blivit fart i tråden,
    men jag förstår er, man har inte tid att sitta här å skriva när vädret är undebart=)
    Och i vilken rasande fart de små utvecklas, händer ju hundra nya saker varje dag.
    Det går inte att sätta rätt ord på denna fantastiska ålder=)=)
    De e verkligen hur jäkla kul som helst nu, åhh
    Ella snackar massa, sover superbra, är frisk för det mesta, ska bara vara ute hela tiden... Fullkommligt älskar att gå till dagis, och jag längtar efter henne som en tok på dagarna, men det finns kanske något bra i det med?

    Hon hatar att åka vagn.
    De senaste dagarna har hon börjat slåss och säger naaaj naaaj naaj till allt hon inte vill... just nu är det ju lite charmigt, men jag kan tänka mej att det innom en snar framtid kommer reta gallfeber på mig... haha

    hoppas ni har det bra iaf alla mammor och jan-barn !!

  • AnniPanni

    Huga *pust*, det är bara att inse att Emma har kommit in tidigt 2årstrots
    Och så hennes hetsiga humör på det gör att det är mer full fart än vanligt här hemma, och vi har ju rätt så mycket fart och fläkt vanligtvis också

    Hon gör verkligen helt galna saker numera, klättrar upp i rutschkanan (ensån där liten i plast med tre trappsteg upp) och så ställer hon sig upp när hon kommit upp och står kvar och börjar smådansa - och mamma får hjärtat i halsgroppen = buset fungerade. Igår hittade jag henne i badrummet där hon på något sätt fått upp en låda med barnlås på. Hon satt så fint så på badrumsmatten - omgiven av småsaxar, cerat (det var tydligen gott att äta också), nagelklippare och typ allt mitt smink som numera är i varierande skick. Hon är så uppfinningsrik mitt lilla troll
    Emmsan prtar ju inte än utan börjar mer och mer köra med olika tecken och gester när hon vill något. Det senaste är att säga tack, då liksom bugar hon. Jättesött men hon ser mer ut som om hon är puckelryggig med sköldpadsnacke än någonting annat så det är svårt att inte gapskratta åt henne.

    Vi har inte varit på BVC sen 1årskollen men jag gissar på att hon är ca 83cm lång och närmare 14kg i alla fall. Hon är tung att kånka på Det enda som är lite "trist" med hennes hull är ju att det är svårt att hitta kläder som passar, tyvärr. Hon har strl 86-92 men de verklar som alla kläder är tillverkade för smalisar för de enda byxor vi har hittat som funkar är muddbyxor, och några få bra byxor på killavdelningen. Skulle så gärna sätta på henne ett par vanliga jeans men de går liksom inte att knäppa och hon kan inte ens sätta sig ner. Nä det blir mycket tights och tunika och det är ju sött det med.

  • StarkMamma
    AnniPanni skrev 2009-05-12 22:59:03 följande:
    Hon har strl 86-92 men de verklar som alla kläder är tillverkade för smalisar för de enda byxor vi har hittat som funkar är muddbyxor, och några få bra byxor på killavdelningen.
    Djohnny har storlek 98 för annars får han inte på byxorna! Han växer bra i alla fall trots alla problem.
  • StarkMamma
    Theannapanna skrev 2009-05-13 13:09:45 följande:
    O Daniel har 80-86 men alla byxor är så stora att de ramlar av
    Tur våra små är så olika!
    Tänk om alla skulle ha samma storlek, äta lika mycket, tycka om samma saker mm
Svar på tråden Nu är bebisarna här! (BF Jan -08) #6