• LaFontaine

    Träffat underbar man som inte ammats. Måste jag lämna honom?

    Snälla, snälla, hjälp mig!

    Jag har träffat en helt underbar man, snygg och snäll och smart, allt jag nånsin kunnat önska mig! Igår kom det fram att hans mamma gav honom ERSÄTTNING! Nu bara gråter jag hela tiden. Vad ska jag göra nu? Jag har ju lärt mig här på fl att man blir jättekonstig, psykiskt störd och massmördade om man inte ammas. Och så har han inte blivit det.

    Snälla, snälla, snälla, vad gör jag nu? Innerst inne vet jag att jag måste lämna honom, men jag vill ju helst lösa det på annat sätt. Kan man kanske tvångsmata honom nu i vuxen ålder? Frågorna är som sagt många och svaren få...

    Snälla, hjälp mig ur allt gråtande!

  • Svar på tråden Träffat underbar man som inte ammats. Måste jag lämna honom?
  • FruMähler
    Men alltså, hål i väggen? Är det bara jag som tänker på toaletter på suspekta herrklubbar?
    fast det var en bra lösning om du inte hade påminnt mig om detta ..*typiskt*
    har du nån lösning på problemet? vill ju inte inviga nästa barn i porrindustrin redan när h*n är nykläckt
  • elakaste barnet i sandlådan

    KLART DU MÅSTE LÄMNA HONOM! tänk om han gör dig illa!
    gå på magkänslan, lämna honom innan han gör något dummt!


    Och tänk om ni får barn ihop och han inte vill att du ammar ditt barn, nej fy du kan ju inte hitta en värre man att leva ihop med!


     


  • Drakfisk

    Jamen, det förstår väl till och med lilla du!

    Ett barn/en person som inte ammats har grava allergiska problem, anknyntningsproblem (=han kommer att dumpa dig om du inte hinner dumpa honom först), världens sämsta immunförsvar, är mer korkade än ammade människor osv.
    Vill du verkligen utsätta DIG frivilligt för ett sådant missfoster ;-? Jag bara frågar! VA VA VA VA?!

    Han har säkert en empatistörning pga att hans mamma stött bort honom genom flaskmatning, vänta bara så börjar han plåga smådjur och vara gravt svartsjuk också.

    För att sammanfatta: en relation med en icke-ammad man kommer att medföra: du får sanera hela ditt hem eftersom karl'n är så allergisk att han borde bo på en allergiklinik, du kommer att bli dumpad innan saneringen är klar + att du kommer att gråta många tårar över att han saknar förmåga till empati.

  • LaFontaine
    FruMähler skrev 2009-04-15 22:33:31 följande:
    fast det var en bra lösning om du inte hade påminnt mig om detta ..*typiskt*har du nån lösning på problemet? vill ju inte inviga nästa barn i porrindustrin redan när h*n är nykläckt
    Nån mjölkkoutrustning kanske? Det verkar rätt praktiskt med långa slangar...
  • LaFontaine

    elakaste barnet och drakfisk: Finns det inte några som helst lösningar på problemet? Terapi? Om hans elaka morsa tar sitt ansvar och ammar honom nu då?

    Annars får jag fila på ett avskedsbrev till honom ganska snart tror jag...

  • Drakfisk
    LaFontaine skrev 2009-04-15 22:46:05 följande:
    elakaste barnet och drakfisk: Finns det inte några som helst lösningar på problemet? Terapi? Om hans elaka morsa tar sitt ansvar och ammar honom nu då? Annars får jag fila på ett avskedsbrev till honom ganska snart tror jag...
    Ja, om hans mamma äntligen tar sitt förnuft till fånga och ammar honom i minst ett år nu + att ni satsar på släktterapi (du, han, hans föräldrar, syskon osv) DÅ finns det en liiiten chans att det kan bli bra ändå.

    Bäst vore det förstås om hans mamma kunde ta ansvar och amma honom i två år, varav helamning minst 6 månader. Inga smakportioner innan dess, för det vet man ju, WHO rekommenderar amning i två år, så det är bara så hans mamma börjar omvandla sig själv till en mjölkmaskin Att helamma en 37-åring lär ju vara rätt arbetsdrygt, det ska till ganska stora mängder mjölk för att få en sån mätt. Fast å andra sidan, om hon älskar sin son måste hon ju inse att det är för hans bästa hon ska amma honom nu.


    Den här tråden är nog den bästa på myyyycket länge
  • TessaS

    Ja, jag ser ju bara ett slut på det här. Han kommer bli sittade i hallen, plocka benen av små insekter, få stånd av en mjölkkartong, ammandes sin mamma, gråtandes, hatar sig själv, ev. bankar sig själv i pannan med en häftapparat; självförakt är vanligt.

    Och sen har ju själva kemin bakom det hela. Fick han ersättning pga RÄTT orsaker eller FEL?! Jag menar, det förändrar ju allt!!!

  • Lajkie

    Du borde nog inte skaffa barn med honom iallafall. Min mamma ammade inte mig och som straff har jag själv fått barn som hänger i tuttarna dygnet runt i flera år... Så tänk dig för.

  • LaFontaine
    Drakfisk skrev 2009-04-16 08:24:14 följande:
    Ja, om hans mamma äntligen tar sitt förnuft till fånga och ammar honom i minst ett år nu + att ni satsar på släktterapi (du, han, hans föräldrar, syskon osv) DÅ finns det en liiiten chans att det kan bli bra ändå.Bäst vore det förstås om hans mamma kunde ta ansvar och amma honom i två år, varav helamning minst 6 månader. Inga smakportioner innan dess, för det vet man ju, WHO rekommenderar amning i två år, så det är bara så hans mamma börjar omvandla sig själv till en mjölkmaskin Att helamma en 37-åring lär ju vara rätt arbetsdrygt, det ska till ganska stora mängder mjölk för att få en sån mätt. Fast å andra sidan, om hon älskar sin son måste hon ju inse att det är för hans bästa hon ska amma honom nu. Den här tråden är nog den bästa på myyyycket länge
    Jag har förvisso inte träffat hans föräldrar än, men jag ska snoka reda på numret och ringa henne till helgen. Det är väl inte för mycket begärt av henne att ta hand om sin son så här lite senare? Hon går ändå snart i pension och har tid över!
Svar på tråden Träffat underbar man som inte ammats. Måste jag lämna honom?