• Miniigirl

    Gravid med andra barnet,nu är det snart dax!

    Så blir det våran tredje tråd! Va spännande...Nu börjar det bli dax för oss snart:)

    Fortsättningstråd på: "Gravid med andra barnet, nu i vecka 20.." ( www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40033466.html )
    "någon i v.8 som väntar sitt andra barn o vill hänga på??"

  • Svar på tråden Gravid med andra barnet,nu är det snart dax!
  • Miniigirl
    pucken skrev 2009-04-21 16:23:15 följande:
    minijag har inte märkt nåt alls av sköldkörteln. min bm beordrade mig att ta blodprov eftersom jag är överviktig, trött och har gått upp en del. har gått upp 21 kg, så det är en del. förhoppningsvis skulle viktökningen bli lite långsammare nu, och jag ska piggna till. än har jag inte märkt nåt dock.
    Ja, okej...va skönt att det inte är något som du störts av iafall då!

    JAg har oxå gått upp 21kg nu...känns ju lite halvroligt, lovade ju migsjälv att inte gå upp lika mycket den här graviditeten, som förra...så började man med att läga på sig 10kg direkt! så, nu mot slutet har det ju faktiskt stått gansak stilla ändå, förutom dom 2-3 sista veckorna...då jag gått upp 5kg bara då...undrar vart det komemr sluta!
    när jag väntade hampus hade jag själv räknat på att jag måste gått upp runt 25kg...men, jagm åste ha gått upp mycket mer(vägde mig aldrig i slutet då, men, några dagar efter han föddes vägde jag 19kg mer än innan jag vart gravid,man tappade nog enheldel vikt då i början efter förlossningen, och blev av med mycket vätska lixom) för, nu har jag asså gått upp 21kg...+ att jag vägde 2kg mer nu än när jag vart gravid med hampus...så, isåfall är jag ju uppe i den vikten typ som jag skulel varit om jag gått upp 25kg med hampus...och, jag ser inte alls ut som jag gjorde i slutet med honom nu. kläderna som ajg hade i slutet med hampus...kan jag INTE ha nu, ansiktet såg ut som en uppblåst boll då, men inte alls så nu! så...jag undrar...
    jaja, hursomhelst finns det ju itne så mycket att göra...man får hoppas att bebis inte vill stanna i magen 2 veckor längre än bf:)
  • Olsson22

    Annah: Oj, va skönt att det gick bra då! Känner du dig orolig inför denna gång?

    Har ni ganska kraftiga och onda förvärkar? Tycker att det är mycket värre den här gången än med Max!

    Fick i alla fall en jättefin UL bild på lillans ansikte i magen - så söt!

    Sedan undrar jag om det är någon som druckit hallonbladsthé eller hört något om vad man säger om det i Sverige?

    Tjing!

  • Miniigirl

    olsson:
    Jag har haft förväkar bar 2-3 gånger, som gjort riktigt ont då...men ,annars har jag bara sammandragningar. förutom nu dom 2 senaste dagarna har dom börjat komam isamband med en molande värk...vet inte om det är förvärkar...eller vad man ska kalla det?!:)

    Jag har precis beställt hallonbladste...hoppas på att det kommer i vekcan, borde göra det:)
    det sägs ju att det ska kuna sätta igång en förlossning...men, det tror jag inte på! bebisen kommer när den vill, och kroppen är redo för det lixom...tror jag iafall:)
    men, därimot tror jag och hoppas på att det ska kuna hjälpa kroppen att läka efter förlossningen...och även hjälpa till att styra livmodern innan förlossningen!
    Sen har jag hört någonstans att det ska hjälpa mjölkproduktionen att komam igång efter förlossningen!

    Finns ju en tråd härpå fl där dom pratar om teet...kan länka till den om du vill:)

  • Annizsj

    Hej allesammans!
    Kul med en ny tråd. Undrade vart alla hade tagit vägen jue.
    Här närmar det sig med stormsteg. PÅ torsdag är det bara 2 veckor kvar. Alla har ju sagt att vi kan räkna med att bebis kommer innan bf, men jag är tveksam. För 2 v sedan hade jag massor av SD och var inne på förlossningen en sväng. Men allt var lugnt. Det jobbigaste nu är trycker mot revbenen och lungor. Har så satans ont. Bästa ställningen är att stå, men det orkar man ju inte så länge. Sover piss och ryggen gör sjukt ont. Snälla bebis.......kom ut snart...orkar inte med detta

    Annah-- Det kommer gå jättebra ska du se. När ska du göra svepningen? Hur långt gången är du nu?

    Miinigril... För mig är det faktiskt tvärtom. Jag har varit jättenervös inför förlossningen, men nu vill jag bara ha ut den.....Smärtan kan jag ta, bara jag vet att den kommer snart. Hatar detta ovetande, det handlar ju om vilken dag som helst till 4 v. Här sätter de nämligen igång en om man går 2 v över tiden, på samma dag alltså. Det tycker jag är jättebra!
    Dags för kvällsmacka! Sen sova..eller försöka iaf

  • Miniigirl

    annizsj:
    Åh va spännande...att ha så kort kvar!:)
    när födde du första gången? gick du över tiden då,eller slapp du det?

    Skönt att veta att du bara har max 4 veckor kvar nu iafall...själv kan man ju ha ända upp till 2 månader kvar typ...fy tusan!!!! vet dock inte när dom sätter igång än här...men lär ju var minst när man gått 2 vekcor över tiden iafall! hoppas man slipper det denna gång oxå!

  • Annizsj
    Miniigirl skrev 2009-04-21 20:52:51 följande:
    annizsj:Åh va spännande...att ha så kort kvar!:)när födde du första gången? gick du över tiden då,eller slapp du det?Skönt att veta att du bara har max 4 veckor kvar nu iafall...själv kan man ju ha ända upp till 2 månader kvar typ...fy tusan!!!! vet dock inte när dom sätter igång än här...men lär ju var minst när man gått 2 vekcor över tiden iafall! hoppas man slipper det denna gång oxå!
    Milo kom redan i v.31+2. Så han var 2 mån för tidig. Har liksom aldrig varit såhär gravid, nytt för mig Gillar det faktiskt inte, tycker det är sjukt jobbigt nu. Samtidigt så försöker jag njuta nu, att bara ha en liten att ta hand om. Man vet ju aldrig hur det blir sen, kanske får man ett barn med kolik? Men men, då har man iaf blivit av med magen som tär på en så. Sen är jag sjukt nyfiken nu, åhhh längtar ihjäl mig när jag tänker på bebisen
    Hampus kom också innan bf va? Har för mig att han kom i v.38, har mitt minne rätt?
  • Miniigirl

    Annizsj:
    JA, juste...så var det ja:) ja...då förstår jag att du tycker det är lite tuffare och tyngre nu:)
    varför kom han så tidigt? vet du det? HAr du säkert oxå sagt förut någon gång...men, det var ju ett tag sedan man pratade nu!
    JA, man har börjat fundera en heldel på hur det ska bli när bebisen kommer...det kanske komemr bli skitjobbigt...hampsu var ju så lugn jämt...och han var så himla lätt att ha å göra med...som du säger, ätnk om man får en beis med kolik denna gång...snacka om att man komemr få en chock!!!

    Ja, du har då bättre minne än jag:) han kom i vekca 37+3...så, skulel denna bebis komma ungefär då oxå, så är det ungefär 3 veckor kvar nu...jag hoppas SÅÅÅÅ mycket på det!
    men, jag antar att man kommer gå över tiden denna gång bara för det:/

    usch, vill inte! har börjat grina hela tiden nu dom senaste dagaran...känner mig bara så depig och orkar lixom inte mer! så var jag i slutet med hampus oxå...man ser lixom ingeting som roligt längre...allt känsn bara piss! trodde jag ksulle slippa det denan gång, eftersom jag mått väldigt bra psykiskt hittils i jämförelse med hampus graviditet

  • Annizsj

    Miinigirl-- Nej, det vet faktiskt inte varför han ville ut så tidigt. Hade det på känn ett tag innan. Och låg inne 5 dagar inne, så man var u tryggt förvar. Men det är inte kul att vara på sjukhus så länge. Ändå kom vi hem en månad innan bf och allt gick så bra. Men skönt att slippa uppleva samma sak igen. Det har ju gått ett bra tag sedan jag passerade den veckan. Nu tänkte jag att torsdag-fredag där omkring vore en bra dag att föda på, eller så blir det ett till litet majbarn

    Inte deppa ihop nu. Jag vet hur det är, man klagar och tycker att det är piss att vanka omkring och bara vänta. Vi får verkligen hoppas att även denna bebis vill komma innan bf så att väntan inte blir så lång för dig/er. Vad säger Hampus? Har han börjat förstå? jag lånade flera syskonböcker på bibblan idag. Milo älskar böcker och lyssnade med stora öron. Han verkar faktiskt förstå allt mer nu och var helt inne i böckerna! Min lilla plutt ska bli storebror, helt sjukt va tiden har gått fort!

  • Miniigirl

    annizsj:

    Ja, jag kan tänka mig att det är jobbigt att ligga så längepå sjukhus! och, måste vara ännu värre när man har ett syskon hemma redan! skönt att ni slapp det denan gång:)

    Har du haft några känningar? att det skulle vara på g snart å så?

    Jag tror nog det mesta deppet sitter i att jag är så fruktansvärt trött...Inatt har jag faktiskt lyckats sova ganksa bra iafall..bättre än på länge! lyckades hitta ett sätt att kunan sova på höger sida oxå..å det var sååå skönt! så när man tröttnade på höger sida kunde man vända till vänster sida och sova ganska skönt ett tag till:) hoppas det fortsätter så! känner att jag behöver få lite sömn!

    Jag vet inte om hampus förstår att han ska få ett syskon, att det ska komma en bebis lixom! Men, han pekar ju på min mage och säger biba(bebis:)) och även när vi läser böcker med bebisar och sådär! men, när vi träffar en bebis på riktigt, då bryr han sig inte alls! verkar inte alls intresserad då! men, det är svårt att veta hur mycket han förstår lixom! dom är ju smartare än vad man tror, men..jag menar...det är ju svårt även för mig att fatta att det verkligen ligger en bebis i magen:)

Svar på tråden Gravid med andra barnet,nu är det snart dax!