• Anonym

    Jag vill inte vara sambo, är det okej?

    Jag är singel och håller på och funderar vad jag vill ha i kärlek.

    Alltid när jag flyttat ihop med någon har min attraktion dött. Jag tycker det är så fruktansvärt avtändande att dela hushåll med någon så jag nästan vill spy. Jag vill inte se den jag ska ligga med diska, tvätta och städa.
    Jag vill inte dela vardag med någon.

    Jag vill vara särbo.

    Men när jag berättar det här för folk så blir jag sjukdomsstämplad. "Du kanske skulle prata med nån" eller "Du kanske har varit med om något traumatiskt" eller "Du kanske har för höga krav"

    Är det något fel på mig tror ni? Måste jag kämpa för att orka med ett samboskap?

  • Svar på tråden Jag vill inte vara sambo, är det okej?
  • Tös

    Inte det minsta fel på dig.

    Det finns ju gifta par som bor på var sitt ställe..men ändå är gifta. Andra i förhållande har olika sovrum. Inget är fel.

  • Jungblom

    Alla är vi olika och du ska väl inte behöva dela din vardag med någon du inte vill dela den med. Liv som särbo så länge det känns rätt!

    Det viktiga är bara att du ger dig själv tillåtelsen att eventuellt ändra dig en dag.

  • Maskot

    Finns väl egentligen inga mallar på hur något MÅSTE vara, det gäller väl bara att hitta den väg som är rätt för en själv och sin partner.

    För mig har det nog varit så att jag verkligen vill dela livet och vardagen med den jag älskar, men har full förståelse för de som inte tänker som jag.
    Jag har däremot gjort andra val i livet som inte heller är inom ramarna för hur "det ska vara". Folk är väldigt snabba med att tycka och ha åsikter!

  • synanceia

    Jag tycker inte det är fel sålänge ni båda vill samma sak. Så leta du efter en partner som känner så som du. Du lär ju inte vara helt ensam om det iaf.

  • Min högsta önskan

    Lyssna inte på vad andra säger!!!
    Vill inte du vara sambo så var inte det! Det är ju inte ovanligt att folk är särbo nu för tiden, så gå din egen väg och gör vad som känns bäst för dej och ditt förhållande!!

  • Tös

    Jag har en gammal kollega som helt enkelt ville ha barn...men ingen karl. Nu har hon barn..men ingen karl.

    Så allt är fritt.

  • Anonym

    Du låter väldigt ung och omogen.
    Längtan efter livspartner kommer med åren.
    Ha kul när du är ung o kan.

  • Mieria
    Anonym skrev 2009-05-07 00:54:10 följande:
    Du låter väldigt ung och omogen.Längtan efter livspartner kommer med åren.Ha kul när du är ung o kan.
    Hahahahaha ung och omogen. Att bo med någon är definitionen av mognad ?
Svar på tråden Jag vill inte vara sambo, är det okej?