• MaC

    Begravning idag

    Idag skall vi begrava vår älskade efterlängtade lilla Svala Malva Carolina som föddes i söndags den 7/6 på Lunds KK i vecka 40 +6. Hon var så välskapt och såg så frisk ut. Men det gick fel på mållinjen. Troligen hade fostervatten sipprat ut, för det fanns inget, och en infektion stigit upp i livmodern som gjort henne stressad. Hon var inkletad i mekonium och detta fanns långt ner i lungorna. I tre timmar kämpade man med att rädda henne men syrebristen var så svår. När vi fick träffa vår flicka låg hon i respirator och på kylbädd. Vi kramade, pussade, luktade och älskade under flera timmar. Svalas storebror (3år) och storasyster (5år) kom in och fick känna och titta. Vi hade en fin liten dopcermoni tillsammans med sjukhusprästen. När familjen hade gått satt jag och Svalas pappa en timme till och njöt av henne och grät. Kl 20,45 stängde man av respiratorn och efter en kvart hade vår älskade Svala lämnat sitt liv i sin pappas famn.

    Det känns så ofattbart tomt här utan henne. Mitt lilla barn som sparkat så friskt i min mage. Hon som skulle vara vårt ljus och vår glädje mitt i storasysters svåra sjukdom. Åtta timmar fick hon att leva. Det är ofattbart och jag kan inte förstå hur vi skall kunna orka vidare.

    Ingen förstår vart du blev av,
    men fast din vagga är en grav
    tror vi du fann en öppen dörr som barnen gör,
    till rum med änglar att få se,
    dom lär dig leka, lär dig le
    o, om vi kunde vara med
    Det är dig vi älskar

    Sov gott älskade Svala

  • Svar på tråden Begravning idag
  • MiniLo

    Oj... Jag sitter här och gråter!
    Inga ord räcker till just nu, men jag försöker skicka lite kraft till dig i alla fall!

    Otroligt fina namn på er lilla dotter!

    {#lang_emotions_flower}

  • Barba bok

    Det gör mig ont att veta att ni bär en tung sorg på era axlar.
    Det finns inga ord som kan stilla er smärta just nu men ett fint talesätt som min svärmor målade till mig som jag tittar på ibland och tar till mig är:
    "Må dagen idag fyllas med ljus och stilla hopp"
    Jag hoppas ni tar väl hand om varandra. Denna resa bör ni göra tillsammans, ensam är inte stark.

    Styrkekram

  • morris mg

    Lider med er!

    Ta hand om varandra och stor kram till er!/m

  • jägermaister

    Tårar trillr när jag läser. Sångversen som du skrev säger allt....vi hade den på vår lilles begravning.
    Massor med styrke kramar till er!
    Jag delar er sorg.

Svar på tråden Begravning idag