Inlägg från: fiaobear |Visa alla inlägg
  • fiaobear

    Lilla 10-veckorsmaffian! Fortsättning: Tråd 5

    nu har jag oxå hittat hit!
    och hemma är jag! njuter och skiter fullständigt i att vädret e skit! jag får ju kramas med min mamma! och alla andra förstås!   
    Imorgon ska jag till Göteborg och min far ska vara barnvakt åt Emilia. KOmmer nog gå galant då ungen tokler så fort hon ser honom. Men värre för mig som ska vara utan henne i ett helt dygn!!! usch, vad töntig jag e! jag ska ju ha kul i Göteborg och träffa polare som jag inte sett på år och dag! Nä, nu får jag skärpa mig!   

  • fiaobear

    jorå, flygresan gick kanoners faktiskt! o jag troode ju att det skulle ta iaf en vecka innan hon ändrat om sömnen till natten istället för dagen som det är i NZ, men nej, inatt sov hon från 18-07.30!!! helt j-la otroligt!!! himlans skönt, för jag kunde inte sova två nätter i rad så jag behövde sova ut lite! Skönt!!!
    hoppas det fortsätter så :)
    Hoppas det för dig me Malin! Vet hur jobbigt det är när de vaknar stup i kvarten! emilia gjorde ju det innan jul och jag var helt förstörd kommer jag ihåg. tror med det bara e o fortsätta me de rutiner ni har o så kommer det fixa sig! låter ju kanon som ni gör!

  • fiaobear

    hu ja, spindlar är usch o fy här oxå!! Förstår dej PW!

    tråkigt att sömnen fortf strular Malin! undra vad det kan vara...

    själv har jag haft såna magsmärtor och illamående här ett tag att jag undrade tom om jag blivit gravid iaf...(utan att ha haft sex ) men det var nog bara allt för mycket bryggkaffe och stress sen jag kommit hem t sverige. magkatarr aktigt iaf. Men nu ikväll känns det mycket bättre tack o lov!
    lillan e i säng och jag ska mysa o titta på tv me mammsen min! Myyyys!

    Glad midsommar på er allihopa!!!

  • fiaobear

    förälskad: Skitsnygg klänning! Den blir ju kanoners!
    här i söder fick vi minsann mer än bara några droppar regn igår, men det gjorde inget. Hade en astrevlig dag me nära o kära. Först med familjen och sen med vännerna på kvällen! o idag mår jag ändå toppen! så himla skönt o inte va bakis!

  • fiaobear

    ja, äta ja! jävlar vad jag har ätit!!! Känner mig som en uppblåst badboll! äter ju mer då jag saknat den svenska maten så mycket! igår vräkte jag i mig en hel påse ostbågar! Fan, vad gott det var!!! hihi
    Nä, om jag inte kommer i klänningen till bröllopet sen kanske jag kan låna din Förälskad?? hehe
    Nä, ikväll ska syrran dra me mig till polisens gym o gymma bort iaf några ostbågar

  • fiaobear

    haha, jovisst, kanske hälften av bågarna försvann kan jag tro!
    ja, olyckor händer ju så lätt, väntar bara när nästa ska ske!
    ja, va e GBS?
    fan, e inte så sugen på o bli gravid igen men nästa månad sak vi börja försöka iaf...hua! men vill ju ge Emilia ett syskon jue

  • fiaobear

    Jen9ie ; Usch ja, förstår om du är orolig! Hoppas på det bästa! Tack för upplysningen, hade ingen aning btw!

    Förälskad; Mycket smart att anlita cateringfirma!!! Vi ska göra käket själva och börjar bli riktigt nervös nu när det närmar sig!!! Vet inte var jag kan få tag i billigt kött här i Sverige ju. Tänkte inte på att det inte finns slakterishoppar här... Någon som har tips?

  • fiaobear

    hejhej, nu e jag tillbaka med!!! jag är oxå gift nu! (Grattis Förälskad! Vad kul att er dag blev så lyckad med! )
    sen har vi tagit oss "hem" tillbaka till NZ och hittat nytt hus och idag kom internet mannen och fixade ett liv till mig!
    har sett fram emot att komma tillbaka in i gruppen så jag ska läsa ikapp! nyfiken som få på vad som har hänt i era liv!
    själva har vi oxå satt igång bebisverkstad och väntar nu med spänning...
    Någon mer?

  • fiaobear

    tackar allihopa!
    jungblom, då hejjar jag för dig nu!!!
    i helgen får vi se om jag haft tur på första försöket. Tror knappt det då vi var jetlaggade under min ÄL
    slår era små sig en massa nu med? verkar som om Emilia blivit klumpigare. Hon har 2 stora jack i hakan och blåmärken o bulor överallt! stackars!

  • fiaobear

    ja, just det Jen9ie! Grattis till stora killen!!! vad kul att få en av varje! vill jag me ha! vad e knepet? ;) hehe
    v 30 redan!? jisses, vad tiden gått fort! Kommer så väl ihåg när ni som e gravida berättade att ni skulle få syskon! känns som igår. o nu tills jag och maken skulle försöka kändes det som en evighet till

  • fiaobear

    då gnäller väl jag tills det lite med då. vaknade i morse av världens magont. gick upp för o ta panodil o då kom mensen! usch o fy vad blä!!! det e ju skit o få det i vanliga fall, men nu när man försöker bli me barn blir det ju ännu tristare! vet att vi bara precis börjat, men man har ju hoppet ändå...
    hoppas det lugnar ner sig för dig på jobbet Jungblom!

  • fiaobear

    o här har ni en till som inte vill ha hatt på sig! åker av på en sekund!
    o skönt o höra att det inte bara är min dotter som e envis som en tok. Hon lyssnar inte alls på NEJ och SLUTA...Då skrattar hon bara och busar bara ännu mera... vad gör man då? tips? tror ni det ger med sig med tiden o hon börjar lyda mer då?

  • fiaobear

    tråkigt med dina värkar Jen! hoppas det lugnar ner sig och bebben mår bra o stannar en stund till i magen!

    ja, mysigt ditt hus låter PW!

    kul att du e tillbaks carisma! här händer inte mycket för tillfället. bor mest in oss i nya lyan och längtar till sommaren typ...

  • fiaobear

    oups, vi har inte ens en potta införskaffad! aja, känner på mig att det kommer dröja innan lillan e redo iaf. Hon sitter inte heller still mer än 2 sek max!

    njae, inte sommar året om. Vintern e runt 10 grader och sommaren runt 25... så så tropiskt e det inte här. o så regnar det ju en del på vintern. o så det de inte vad isolering heter så husen är oftast svinkalla. Men som tur e så är vårt nya hem supervarmt! Trivs som fan!

    Det e så himlans kul nu när de små börjar prata mer o mer! Jag har så kul hela dagarna! Hon har snappat upp ordet BAJS o säger det jätteofta och pekar på blöjan. Men det betyder inte att hon har bajsat, nej så duktig e hon inte än

  • fiaobear

    svininfluensan e stor här borta med. men den kommer väl minska nu när vi går mot varmare tider hoppas jag. Emilias näsa har runnit heeela dagen. hoppas det inte e grisarna på zoot som smittat henne

  • fiaobear

    min stackars dotter fick krupp igårkväll! usch, vad hemskt det var!!! Hon fick panik och jag fick panik, ´men som tur var var vi hemma hos svärisarna och min svärbror, barnläkaren, var där och lugnade ner oss! Mannen min e bortrest, så jag sov inte mycket inatt kan jag säga. Sov i samma rum som dottern och lyssnade till hennes raslande andetag! Hon blev inte sämre sen,och i morse var hon faktsiskt ganska pigg o glad som tur var. Men jädrans vad läskigt det var igår kväll! Hoppas era små aldrig får krupp!

  • fiaobear

    ojojoj, vad stor du börjar bli nu Förälskad! tänk nu e det inte länge kvar tills F får syskon!!! vad spännande för er!

  • fiaobear

    oh, vad kul me dagis för era små! emilia hade älskat dagis tror jag. hon bryr sig nästan aldrig om vart jag är när vi e i lekparken tex. hon bara springer iväg o leker me de andra barnen och tittar inte ens efter mig! Här kostar dagis allt för mycket så jag väntar med det tills hon blir 3år då betalar staten det mesta. Det lönar sig inte för mig o jobba ekonomiskt än...ganska skönt för jag trivs hemma och har lixom inte kommit på vad "jag vill bli när jag blir stor"
    Håller tummarna för plus denna månaden! För dig me Jungblom!

  • fiaobear

    skickar lite styrkekramar från mig o Emilia till dig Jen!!! Hoppas det löser sig o att du får upp humöret igen!

    Synd att det inte gick denna månaden heller Jungblom! tror heller inte på plus denna månaden, då maken var bortrest under ÄL, tror jag... vet inte exakt när jag har den, så jag får nog köpa Ältest nästa månad me!

  • fiaobear

    hejhej
    usch och fy för magsjuka! hoppas det går över fort fort!
    skönt att era små gillar dagis! Förstår om de blir trötta i slutet av dagen! Skulle jag me blivit av allt barnasorl!
    Helg ikväll! Vi ska på 2årskalas hos en av de svenska ungarna här imon! Ska bli trevligt! O sen på måndag ska vi svenska morsor ut o käka på japansk restaurang på kvällen! Ska bli himlans trevligt det me! Skönt att man har hittat vänner här nu!
    Saknar annars familj och vänner extra mycket nu då man tänker tillbaka på den underbara sommaren vi hade ihop! Längtar tills vi flyttar hem

Svar på tråden Lilla 10-veckorsmaffian! Fortsättning: Tråd 5