• PitraPi

    Vi och våra småstjärnor

    Här är vår tråd!!

    Nu är det ca ett år sen första tråden startades och här är eliten som fortfarande skriver: PitraPi, Ellen Karamellen, Amlin, erikaw och Verbalize.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-16 09:34
    Självklart har vi Emvil med i täten också!

  • Svar på tråden Vi och våra småstjärnor
  • PitraPi

    Emvil: jag har klurat lite på vad som är fint att se och göra på Gotland.
    - är det badväder är "Åminne" helt klart det mysigaste stranden, långgrund sandstrand!
    - Ihre gård vid "Ire" är en mysig gård som har fik, hängmattor, gungor, sandlåda och leksaker till barnen. Dom har utomhuspool och man får gå in o titta på hästarna som de äldre barnen får rida på.
    - Lickerhamn är en mysig småbåtshamn där man kan äta gott på kvällen (säkert på dagen också). Där finns det lite raukar man kan kika på.
    - "Furillen" har ett mysigt fik och rastaurang (fast jag tror rest är rätt dyr), man kan bada och se sig omkring i en gammal berggång mm
    - "Krusmyntagården", bra fik ute på gräs, lekplats för barnen, kryddträdgård, shop mm
    - "Brissund" är ett mysigt fiskeläger, det finns inget spec att göra där utan mer ett fint ställe att se
    - "Högklint" är riktigt fint en vacker dag, underbar utsikt in över Visby och längs med Gotlands kust
    - Visby, gå längs med Ringmuren. Östergravar (från Öster port) och vidare mot Norderport och längs med muren mot Almedalen/hamnen på strandpromenaden är en riktigt mysig sträcka!!
    - Vid Ringsmurens "Skansport" (mot havet sett om ni står vid Söder port) finns en gammal skans=försvarsplats. Fortsätter man längs med muren mot havet kommer man till där Visborgs slott en gång låg. Det finns inget kvar av slottet utan mest lite gångar, portar och stenar på marken som visar vart vissa delar legat
    - På Fårö finns ett jättefint raukområde (på vänster sida av ön, Digerhuvud har jag för mig att det heter) på ön finns också en jättefin sandstrand "Sudersand"

    Mer info kan finnas på www.guteinfo.com eller gotland.net

  • Emvil

    Tack snälla Petra för alla bra tips. Måste absolut testa flera av dem.
    Imorgon ska vi träffa Sandra med familj och planera lite.

    Nu har jag slutat jobba och det ska bli skönt med lite semester. Mindre roligt var besöket på arbetsförmedlingen idag.

    Ha en bra helg allesammans.

  • PitraPi

    Sitter här med världens ångest, vill INTE börja jobba och inte få umgås med älskade sonen mer än bara någon timme om dagen. FY f-n!!

    För att väga upp alla skittråkiga tankar; vad säger ni om att grilla och fika hemma hos oss på söndag?

  • Amlin

    Åh det låter skitkul. Ska prata med sambon som just nu nattar grodan.

    Jag har också ångest. Fast på ett annat vis. Sjutton vet inte hur mycket jag vill skriva här.... Hm, ja ja inget dramatiskt iaf får ta det på söndag om inte annat.

    Dessutom sitter jag med värmedyna på en misstänkt mjölkstockning. Surt.

  • erikaw

    Amlin: Usch har du fått mjölktockning så här sent efter att du slutat amma! Usch vet hur det känns. Värme värme värme. Men allt det där vet du ju
    Blir lite nyfiken på din ångest. Hoppas det int är allt för dramatiskt som sagt!!!

    Petra: Jag vet så väl hur du känner med ångesten. Efetr 2 veckor har jag den fortfarande och det gör verkligen ont efter längtan efter henne. Uschans. Men det är väl bara att vänja sig. Inte mycket till val liksom!

    Lunch på söndag låter kanontrevligt. Ska checka av med Tompilompinen

    KRAM

  • Amlin

    Ja jag måste erkänna att jag förstår din ångest. Imorgon börjar det på riktigt med första hela dagen på förskolan samtidigt som ajg sitter hemma och pluggar. Knasigt kommer det kännas. Hemma utan grodan?

    Erikaw: Nä inget dramatiskt så där som relation, barn, liv och hälsa. Å det är ju det viktigaste.

  • Ellen Karamellen

    Ah, tillbaka efter en helg i skärgården. Vi hade jättetrevligt på festen och det funkade jättebra med Karamellen hos mormoroch morfar. Skönt. Och erikaw - ja, det var samma fest som din arbetskamrat var på. Vi lyckades konstatera att ni också kände varandra på kvällen...

    Grillat på söndag låter super - vi är med !

    erikaw - jag kommer ensam ikväll. Dyker upp vid 18 .

    Amlin och PitraPi - det börjar smyga sig på här också. Kan liksom inte köpa att jag ska få träff amitt lilla gryn så lite. Usch!

  • Amlin

    Fy jag grät en skvätt när jag lämnade grodan imorse. Vi har förvisso lämnat henne
    tidigare men då var det inskolning, nu är det på riktigt. Men hon verkade rätt nöjd där hon var och hälsade på en annan lite tjej som just kommit så egentligen behöver jag inte oroa mig. Men men. Vi har ju kvar våra eftermiddagar tillsammans.

    Nu sitter jag mellan på avsnitt med engelsk gramatik. Fan alltså jag suger till och med på svensk gramatik, hur sjutton ska jag kunna känna till skillnaden på adjektiv och adverb eller veta hur man använder genitiva apostrofer (eller hur det nu stavas) på engelska!!!

    Jaja, ordförståelsen är jag rätt bra på och ibland får jag rätt om jag går på känsla, så jag får leva på det. Men jag kommer nog inte klara mig genom kursen bara genom att gå på känsla.

    Nä, slut på pausen. Tillbaka till testet!

  • PitraPi

    Att vara på jobbet är lika tråkigt som jag förväntat mig... Tittar ut genom dörren hela tiden och bara hoppas att Emil ska komma knatande!! Har fått igång min dator först nu så det har väl bidragit till tristessen... Men vem fasen har kommit på att man ska jobba 40 timmar i veckan när man har barn, hur kasst och sjukt som helst!!

    Snart åker jag dock hem för dagen, ska till kiropraktorn och sen BVC så det blev en något kortare dag också.

  • erikaw

    Förstår att det är jobbigt att lämna grodan till dagiset. Usch! Skönt för henne i alla fall att hon inte var ledsen!!!!!!!!!Håller tummarna för att hon ska fortsätta vara glad på dagis!! Mammatårarna kan vi nog inte göra så mycket åt just nu i alla fall. Vi får alla njuta av våra puddingar när vi träffar dom på kvällarna!!!

    Nu ahr jag precis haft Me&I party. Oj så mycket fint det finns! det blev ett par cerisa byxor med en grön katttröja
    Kul att träffa Lina oxå

    Ang söndag så får vi lite gäster runt 11. Vet inte hur dags det var tänkt med mat och fika osv? Men vi kan nog komma runt halv 2,2 nån gång kan jag tänka mig :_)

Svar på tråden Vi och våra småstjärnor