• Tullemi

    Februarimammor2008, del 6

    Tjohoo alla gamla (och nya) anhängare av denna tråd. Jag har tyvärr ingen namnlista att lägga in, men det kanske går bra ändå .

  • Svar på tråden Februarimammor2008, del 6
  • Tullemi
    imsa skrev 2009-09-16 09:22:34 följande:
    vad jobbar du med?hur var första jobbdagen igår?
    Jag arbetar på ett stort byggvaruhus här i GBG (avstår från att säga vilket, eftersom jag ibland nämner det i negativa ordalag ). Första dagen var till en början väldigt rolig. Kul att träffa gamla arbetskamrater. Men ganska snart så mindes jag varför jag inte riktigt gillar min arbetsplats: Vi är för få på golvet och det är för mycket som ska göras. Lägg till att jag har glömt en hel del under min mammaledighet och resultatet blir rejäla värkande sammandragningar. Kändes som om jag sprang runt som en yr höna och försökte hjälpa 2 kunder samtidigt (dom var överalllt ju). En tag hade jag så ont att t.o.m arbetskamraten reagerade. Vi får i nte lov att sätta oss ner och jag hade hur som helst ingen möjligheten med antalet kunder. Till slut kom jag iväg på en minirast och då släppte värken en aning. Sen var den så klart tillbaka när jag gick tillbaka till avdelningen . Får se hur jag ska lösa detta.... Ska ju bara jobba i ca 8 veckor och man kan fråga sig om det är värt att må så här?

    Tuxi: Gud, vad trist med Eliinas förskola. Jag skulle känna mig så utelämnad för man "måste" ju lita på dessa männsikor som tar han om ens barn. Man har ju inte mycket till val. Men som Skruttis skriver så ska du ta upp det med personalen - ABSOLUT!!!
    Ni ska väl flytta snart va? Då får väl Eliina byta förskola som tur är.
  • Tuxi
    Tullemi skrev 2009-09-16 12:39:04 följande:
    Jag arbetar på ett stort byggvaruhus här i GBG (avstår från att säga vilket, eftersom jag ibland nämner det i negativa ordalag ). Första dagen var till en början väldigt rolig. Kul att träffa gamla arbetskamrater. Men ganska snart så mindes jag varför jag inte riktigt gillar min arbetsplats: Vi är för få på golvet och det är för mycket som ska göras. Lägg till att jag har glömt en hel del under min mammaledighet och resultatet blir rejäla värkande sammandragningar. Kändes som om jag sprang runt som en yr höna och försökte hjälpa 2 kunder samtidigt (dom var överalllt ju). En tag hade jag så ont att t.o.m arbetskamraten reagerade. Vi får i nte lov att sätta oss ner och jag hade hur som helst ingen möjligheten med antalet kunder. Till slut kom jag iväg på en minirast och då släppte värken en aning. Sen var den så klart tillbaka när jag gick tillbaka till avdelningen . Får se hur jag ska lösa detta.... Ska ju bara jobba i ca 8 veckor och man kan fråga sig om det är värt att må så här? Tuxi: Gud, vad trist med Eliinas förskola. Jag skulle känna mig så utelämnad för man "måste" ju lita på dessa männsikor som tar han om ens barn. Man har ju inte mycket till val. Men som Skruttis skriver så ska du ta upp det med personalen - ABSOLUT!!! Ni ska väl flytta snart va? Då får väl Eliina byta förskola som tur är.
    Ja vi flyttar den 1 nov, så vi ställde henne i kö redan förra månaden men dom var jättesura på kontoret och sa tt det finns inga dagisplatser och ändå har dom 12 st förskolor där?? Men jag hoppas som minst att hon får vara hemma med mig 1 månad iaf.
    Usch vad jobbigt med era SD här är samma sak, har lämnat UVI prov men har inte hört något ännu, får alltid när det är stressigt och på kvällen. Nej nu ska jag rensa lite post
  • MorsLillaOlle
    Tuxi: Vad jobbigt med en sån otrevlig personal, och att det känns jobbigt att lämna Eliina. Håller med om att du måste ta upp detta med dem snarast möjligt!

    Jag har så svårt att föreställa mig att pedagoger kan vara sådana! Antons "fröknar" är jättetrevliga! Berättar allt kul som hänt,hur go och tervlig ahn är, hur bra det har gått, likväl som det tråkiga (idag hade han ramlat i en båt ute på gården och slagit sig i pannan ).

    Jag har ju "turen" att jobba på samma förskola som Anton går på, så jag kan ju smyga lite på honom och ser att han har det super Sen är ju hans fröknar mina kollegor, men jag har inte jobbat med dem, så jag känner dem bara som "mamma". Känner mig 100% trygg att lämna honom där, och det är ju så det ska vara.

    Hoppas det går bra den tid ni har kvar på denna förskola och att det definitivt blir bättre på nästa ställe!

    Imorrn ska vi till barnkliniken och kolla upp om Anton har astma. Antagligen är det det, enligt husläkaren, så det känns lite tråkigt. Men det finns ju värre saker.
    Mamma till världens sötaste ANTON - 080228
  • Skruttis1979

    Jag är suuuugen på könsultraljud och idag när jag tog upp det så måste jag sagt det bra "öööh, du jag vill kolla upp vad det är för kön, för du bara säger -Sara tyckte det såg ut som en kille på vanliga ultraljudet, och jag är så nyfiken nu sen dess, så jag vill kolla".

    Han svarade bara att det kostar så sjuuuukt mkt pengar. Men jag får väl locka med att jag betalar för mina egna pengar jag har stoppat undan... så kanske det går. Han sa inte nej iaf!

  • Tullemi
    Skruttis1979 skrev 2009-09-16 21:26:04 följande:
    Jag är suuuugen på könsultraljud och idag när jag tog upp det så måste jag sagt det bra "öööh, du jag vill kolla upp vad det är för kön, för du bara säger -Sara tyckte det såg ut som en kille på vanliga ultraljudet, och jag är så nyfiken nu sen dess, så jag vill kolla".Han svarade bara att det kostar så sjuuuukt mkt pengar. Men jag får väl locka med att jag betalar för mina egna pengar jag har stoppat undan... så kanske det går. Han sa inte nej iaf!
    Hm, om det "bara" hade hängt på pengarna så hade det inte varit något problem, men Sandor är så jädra bestämd på att "vi ska minsann inte kolla könet denna gången". Jag såå nyfiken, men kan inte tänka mig att gå bakom ryggen på honom.
  • Skruttis1979
    Tullemi skrev 2009-09-16 22:00:49 följande:
    Hm, om det "bara" hade hängt på pengarna så hade det inte varit något problem, men Sandor är så jädra bestämd på att "vi ska minsann inte kolla könet denna gången". Jag såå nyfiken, men kan inte tänka mig att gå bakom ryggen på honom.
    Nä, bakom ryggen tycker jag inte är schysst. Då låter jag hellre bli. Men jag ska ska ska övertala
    iaf MIN sambo... hur pass jag kan övertala din vet jag inte.
  • Tuxi

    Tror dom tar 500 kr för ett vanligt 2D ultraljud hos MamaMia, vill inte lägga ut 1700kr för ett 4D ultraljud. Så skojade jag med gubben förra gången och sa att jag kan ju låtsas ramla så gör dom UL på Östra för att kolla om barnet mår bra så slipper vi betala Men vi gjorde ett iaf på MamaMia. Sen så klart strax innnan julen då så halkade jag på kullerstenarna precis innan Femmanhuset och fick åka in till Östra för rutinkontroll då jag fick SD första läkaren säger när han kollar via UL är oj nu såg jag könet vill ni veta


    MorsLillaOlle skrev 2009-09-16 21:20:11 följande:
    Tuxi: Vad jobbigt med en sån otrevlig personal, och att det känns jobbigt att lämna Eliina. Håller med om att du måste ta upp detta med dem snarast möjligt!
    Ja imorgon ska jag ta upp det, själva hennes bitmärke hon fått på armen är fortfarande kvar tydligt, och börjar nu utveckla sig till blåmärke.
    Hur gick det med din lille kille, fick han sig en bula
  • Skruttis1979

    Jag mailade mama mia igår bara för att se om det ens fanns tider att få.De ringde idag... JAg sa att sambon och jag var osäkra men vi vill ändå ha en tid, så får vi bara avboka den om vi inte vill.
    Så nu återstår bara diskussionen - hoppas jag vinner

  • Tuxi
    Skruttis1979 skrev 2009-09-17 10:02:00 följande:
    Jag mailade mama mia igår bara för att se om det ens fanns tider att få.De ringde idag... JAg sa att sambon och jag var osäkra men vi vill ändå ha en tid, så får vi bara avboka den om vi inte vill. Så nu återstår bara diskussionen - hoppas jag vinner
    Wii och jag ska ringa nu
  • Tuxi

    Fick en tid nästa torsdag på morgonen så spännande, känns som om det är en pojke i magen

    Tog upp det med ordinarie personalen i dag på eget initiativ eftersom dom inte tog upp det själva så som vikarien lovade igår.
    Blev tyvärr överkörd. Jag skulle tänka på att dom ändå är 14 st barn och Eliina är ganska aktiv så hon gör sig illa. Dom sa att hon inte hade gråtit som dom sett det när hon blivit biten. Och rivsår bulor blåmärken bitmärken är sådant som uppstår iom att barn inte kan kommunicera bättre. Men det som fick mig att bli ledsen var att jag minsann skulle tänka på hur det var för dom föräldrer som hade barnen som bet dom andra. WTF liksom som om det hjälper mig. Hon såg nog direkt att jag var osäker och körde över mig på det sättet. Fick liksom inte tala om något utan när det var förklarat så var det över. Fan jag blev ledsen och speciellt med alla gravidhormoner

Svar på tråden Februarimammor2008, del 6