• Roxter

    Våra mirakel är här!!! Vi snackar vidare...del 3

    Fiji: Oj, vilken trevlig semester ni verkar ha inbokat!

    Theo har oxå börjat sova i eget rum nu, men jag tycker att han sover så oroligt. Det började vid 6 mån och har inte riktigt blivit som vanligt igen. Vi är väl uppe en 4-5 ggr per natt och ofta har han hunnit bli riktigt ledsen och måste tröstas till sömns igen. Men han käkar inte förrän vid 5-6 tiden så det e ju skönt iaf.

  • Roxter

    Kråkan: Hahahahihi ojoj vilket fnitter jag nästan kvävde här i soffan! Skönt att inte alla inlägg här på FL är så politiskt korrekta, att man faktiskt får säga att ens älskling sov som en r#v Sen så stämde det ju så otroligt in på min lilla darling, äntligen tror jag (peppar peppar) att det börjar ge med sig men man ska nog aldrig säga aldrig.

    En annan sak (men på tal om samma inlägg). Förra graviditeten fick man njuta av ett par svullna boobs, men det är som att de efter amningen lixom inte orkar fluffa till sig ens lite grann. Snacka om snuvad på lite av konfekten!

  • Roxter

    Vi har helt klart haft the best night ever!!!! Wohooo!!!!!

    Igår var vi på grönan och körde 5-kamp. Theo hade massa roligt att titta på och han verkade trivas. Däremot kände jag mig lite dum att vi inte hade något hörselskydd till honom, jag tyckte att det var lite väl hög ljudnivå stundtals. Han själv verkade inte störas egentligen, han somnade vid halv 9 precis som han brukar, däremot så vaknade han efter nån timme och var vaken kanske en timme då. Egentligen gör han så hemma också ibland, men jag hörselkåpor hade ändå känts som en bra idé. Hemma igen strax efter 11 med en sååå glad och charmig liten kille! Jag trodde han skulle vara helt slut efter kvällen (vilket han iofs kanske var oxå) men han ägnade en stund åt att sitta och garva och flina upp sig så pass att vi alla satt i köket helt söndercharmade

    Sen till det bästa! Han vaknade vid 4-5 rycket, fick nappen och somnade om. 1 gång på hela natten!!! Helt otroligt! Sen vid tjugo i 7 vaknade han och fick flaska och då tog jag in honom till oss. Han låg och pysslade och lekte så förnöjt hur länge som helst så Patrik sov vidare och jag låg och vilade hur mysigt som helst och fixade lite med plutten. Klockan var säkert halv 10 när vi masade oss ur sängen. Helt otroligt! Hoppas att det är början på en ny tid och att det kan bli lite mindre spring på nätterna. Nog för att jag behöver motion, men det ägnar jag hellre dagarna åt att ignorera

  • Roxter

    Focy: Vad retrligt att det hände så mycket just den veckan!! Theo kryper inte än och säger inte mer än "bababababa" och gör pruttljud. Däremot ser det ut som att två tänder kommer att kika fram om inte allt för lång tid.

    MEN! I morse blev jag världens stoltaste moster "in law" för första gången! En liten liten flicka kom till världen, sååå söt! Kom precis hem från ett besök på BB. Känns så konstigt att man själv var där för inte så länge sen, helt plöstligt känns BB-tiden som ett långt avlägset paradis. Myspys

  • Roxter

    Theo fick en försenad 6-månaders kontroll förra veckan (nån dag efter han blev 8 mån ), de hade inga läkare där under sommaren. Vår lilla klimp som alltid haft så runda kinder har inte det längre insåg jag då! På en månad har han gått från 9010 gram tillö 9310 gram. Det är den minsta ökningen han gjort hittills!! Och han e 73 lång. Tittade från kort på när han var exakt 7 månader och man ser verkligen stor skillnad, men lilla plutten börjar ju röra på sig oxå=)

    I helgen har vi gått o gått o gått hand i hand och han vinglar fram som tusan! Han skrattar som bara den och ger alltid ifrån sig ett illvrål när man slutar, han bara älskar att gå! Men balansen har han inte för fem öre än så länge. Däremot så kan han stå kortare stunder och hålla i sig i nåt. Tills han ramlar dvs, så det gäller att vara med o fånga honom=) Men krypa verkar inte vara ngt för herrn, han blir mest förbannad för att det inte går som han vill=)

  • Roxter

    Focy: GRATTIS!!!! Så du gjorde en "Agda" haha Vi ska på rul imorron, och jag hoppas att vi då kommer att förstå lite mer att det är en till på gång så vänta dig att det tar ett tag att förstå

  • Roxter

    Focy: Hoppas att du inte behöver må så länge. Själv är jag sååå glad över att den tiden är förbi. Vi fick idag reda på att det är en fullt frisk liten Alicia som väntar på att få titta ut! Det var så underbart att jag grät under undersökningen! Nu vet man ju hur fantastiskt det är att få barn och vad det är som faktiskt väntar en.

    Funtar förresten på att byta nick. Projekt Agda var ju liksom vårt arbetsnamn på att bli gravida vilket blev en liten Theo. Vet däremot inte vad jag skulle välja istället så jag får väl suga på karamellen lite till.

  • Roxter

    Kråkan: Aaahh störtskönt!! Jag hade inte sett de andra heller, gud så söta videoklipp!

  • Roxter

    Glenda: Vi kan gå dit på öppen mottagning och välja om vi vill bara väga & mäta eller om vi också vill träffa bm. Brukar försöka komma dit iaf en gång i månaden.¨

    LindaBell: Har ni kollat upp kräkandet? (minns inte). En vän som också har en 08 fick en liten kille med reflux och det tog ett tag innan de fick diagnosen men så fort de började medecinera så försvann det. Det gjorde ju att han både mådde bättre och sov bättre (han kunde vakna av att han kräktes innan). De testade här nyligen att ta bort medecinen men tydligen var det för tidigt för han började kräkas med en gång igen. Stackars de små!!

    Här har vi en så nöjd och glad liten kille, blir påminda ibland av vänner som säger att han är så himla lugn och fin. Haha, kanske har man gått och blivit bortskämd och får en chock vid nästa barn! Men det e verkligen skönt att han som igår när vi hade gäster var lätt att roa under tiden vi åt och sedán fick han sitta i famnen och somnade där. Nu somnade han lite tidigare än vanligt så han hann inte få sin nattflaska som vi brukar ge när han ska sova, men ändå så vaknade han inte förrän vid 6 idag. Utan avbrott! Jag börjar fundera på lite vilka mål han verkligen behöver och hur vi gör. Kanske är det dags att ändra nåt. Man vet ju inte, han kanske vaknar på natten för att magen jobbar så.

  • Roxter

    Jag har hört att de ändrat rekomendationerna igen ang. småbarn och att man inte ska ge till våra småttingar. Fast jag känner mig väldigt tveksam mot att ta själv oxå *minns neurosedyn*. Det är så hastigt framtaget det här och är inte testat ordentligt i min mening. Inte så pass att jag skulle vilja ge min ofödda det iaf. Fasen man ska ju inte ens äta opastöriserade ostar, men otestad medicin går bra? Fast jag lovar att jag tänker fram och tillbaka väldigt mycket, men jag tycker nog att osäkerheten kring vaccinet vinner.

  • Roxter

    Kransen: Oj, skönt att det är över! Det kan inte vara lätt att vara nyopererad när man har en liten att ta hand om. Hur mår du nu? Kanon att din mamma kunde bo hos dig och kanske "serva" lite Och BOEL-testet börjar jag fundera på varför vi inte gjort. Vi gjorde ju hans 6 månaders koll när han var 8 månader, ska nästan kolla med dem om vi inte ska komma in och göra det eller om det måste bli på nästa läkarkoll (har för mig att det är en koll vid 10 månader).

    Fiji: Vad härligt att det funkar så bra att resa med bebis! Men jag förstår att taxiresor kan ju inte vara så trevligt. Hur länge blir ni borta?

    Här hemma fick jag sova hela natten i natt, utan avbrott! Theo var sååå trött igår kväll men jag hade inte hjärta att lägga honom innan min man kommit hem eftersom Theo har börjat med att somna för natten mycket tidigare än vanligt. Han har inte träffat sin pappa så mycket den här veckan eftersom han har haft galet mycket på jobbet och jag vet hur mycket han saknat Theo. Han kom hem 7 och kvart över låg en liten kille och snusade så sött i hans famn. Sen sov han till kl. 6! Jag fattar inte hur han har kunnat lägga om sina rutiner så snabbt, bara för en vecka sen somnade han vid 8-9 på kvällen. Kan ju vara därför han varit så kinkig den här veckan, att saker och ting håller på att ändras. Jag har inte riktigt hängt med i svängarna så det kanske är dags att lägga till ett mellanmål på dan eftersom han nu sover förbi en flaska välling han brukade få på kvällen innan läggning.

  • Roxter
    Kransen skrev 2009-09-15 17:03:48 följande:
    Grattis Kaka! Vad kul. Vi kämpar vidare, har i alla fall regelbunden mens nu, vilket jag aldrig har haft.
    Inte så illa det heller
  • Roxter

    Oj hos mig sinade mjölken så fort jag slutade amma. Men jag vet inte, amningen var ju inte riktigt frid och fröjd hos oss så vi får se hur det funkar nästa gång. Säkert är iaf att amningsnappar och vanliga följer med till BB, det kommer att kännas tryggt bara att ha det med tror jag.

  • Roxter

    Åh nu skrev jag precis ett inlägg som försvann...!!

    Var och vägde lilleman idag. Han blev 9 månader i fredags och väger 9960 och var närmare 75 lång. Han är nu längre än han är tjock, han ligger ett snäpp upp på kurvan på längden men ligger i mitten. Det trodde jag inte förut om min lilla chubbyliten

    I övrigt så gör han små små framsteg med krypningen men han tar sig inte runt riktigt. Han kan backa om han sitter men han vet inte om det själv så det sker lite helt apropå. Han backar om han ligger på mage oxå, när knäna lixom inte har nåt motstånd så kommer han bakåt istället för upp på knä. Han skrattar så han kiknar om man knuffar honom framåt lite när han e på mage, sötnosen Pappa är bäst på att busa, Theo är verkligen pappakär. Lite nobbad kan man bli ibland, men jag är ju lixom vardagen och pappa är bus och lek när han kommer från jobbet. Så jag kan väl leva med det

  • Roxter

    ...och inte kan jag skriva heller. Jag skulle ju skriva att han på längden ligger ett snäpp upp på kurvan men att vikten ligger på mitten.

  • Roxter
    Focy skrev 2009-09-22 09:00:40 följande:
    Fru Stjärnfall skrev 2009-09-21 16:27:38 följande:
    Mio inredare!
    Grattis! Vad innebär det?
  • Roxter

    För egen del så handlade det till viss del om att vilja få en till lycka om man så säger, det är ju en välsignelse med det barn man har fått men det fanns en önskan om att få älska ett barn till och bli en större enhet som familj. Dessutom så handlade det om vår önskan att ge honom ett syskon. Vi är båda två från "två-barns familjer" och kände att den glädjen som vi haft av att ha syskon vill vi även ge vårat barn.

    Som du säger så är tankarna röriga ibland men jag hoppas att jag får fram vad jag menar, om inte annat får ni försöka läsa mellan raderna för att få fram rätt budskap

Svar på tråden Våra mirakel är här!!! Vi snackar vidare...del 3