Inlägg från: Theannapanna |Visa alla inlägg
  • Theannapanna
    Finesse skrev 2009-08-27 12:32:48 följande:
    haha visst var det du som inte hade nån aning om vad du skulle köpa för 1-årspresenter till flickor??Lindex har helt klart bäst flickkläder enligt mig.. fast bara på baby.. det som är 86-128 tilltalar mig inte lika mkt.. så det är synd att ebba har 92 nu
    Ja, det stämmer nog att det var jag som hade det problemet fast det är ju eg inte enklare med presenter till killar i den åldern...

    Nej, Lindex har rätt kasst upp till 28 sen, har märkt det jag med. Men bebiskläderna är ju ljuvliga! Har varit så avundsjuk på alla fina tjejkläder, nu byts väl modet så allt ser ut som fan istället

    Vi hittade en fin tapet till bebisrummet igår, o vi "måste" göra det rätt tidigt... en del saker från daniels rum skall flyttas in dit för innan hans rum är tömt kan vi inte göra om det som är planerat, orkar inte bära allt ut o in 100 ggr..
    Blir nog tapetsering o målning redan i helgen så vi kan börja packa in där så länge i alla fall... haha..
  • Theannapanna
    Pe80 skrev 2009-08-27 13:41:17 följande:
    Ni som använt penicillin till era små! Hur gör ni? Viktor spottar ut en del, kanske inte så mycket som det ser ut, men lite kommer ut igen... det går liksom inte göra på annat sätt tycker jag (jag använder en såndär dosspruta). Måste jag ge extra för det som kommer ut igen?
    Fy, jag har tyvärr inga tips... vi gick nästan bet med Daniel men han var ju mkt mindre än de är idag. Vi fick hålla ner honom o spruta in i munnen, stackarn...
    Hoppas det går bra för er!
  • Theannapanna
    StarkMamma skrev 2009-08-28 08:13:31 följande:
    Risken finns ju att dom ratar vällingen efter det.
    Ja, vi blev rådda att inte försöka blanda med ngt vi ville att han skulle fortsätta tycka om då de kan dra paraleller i framtiden... vi blandade med lite glass för att testa, undrar om det är därför han inte gillar glass så mkt nu...
    ★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Theannapanna
    AnniPanni skrev 2009-08-28 19:43:36 följande:
    Jag tror inte heller att alla barn faktiskt är lika stora runt v18 - hur mycket än läkarna propsar på detta så har INGEN av mina tjejer egentligen varit i rätt storlek trots att jag har kunnat bevisa exakt när de alla blev til med hjälp av ÄL test och framför allt daterade gravtester Jag har blivit tillbakaflyttad på alla mina UL trots detta just för att "alla barn är lika stora" *pyttsan*. Enligt Emmas bf datum så testade jag positivt mitt under ÄL *s* Klänningar ja, jag är expert på klänningar
    Skönt att ni har samma inställning som mig...
    Har du fött närmare "ditt datum" då du flyttats?

    Skoj att så många kikar in i tråden
    ★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Theannapanna
    Mistoffelees skrev 2009-08-28 20:32:53 följande:
    tack, så nytt ännu, går bara in i vecka 7 imorgon, bf 24 april om allt går vägen
    O så skoj!! Gratulerar!!
    Visst ska allt gå vägen!
    AnniPanni skrev 2009-08-28 20:35:45 följande:
    Har ni börjat kolla på vinterkläder än? Jag är ute tidigt som vanligt (av erfarenhet *s*) men iår vart lite oops. Lyckades hitta en hel del fina overaller (nya) på Tradera och råkade "ropa" hem ett par så jag tror nog att vinterkläderna är klara med TRE overaller *s*. Två likadana Didriksons fast en istrl 80 och en strl 90 och sen en pop skidoverall i strl 92. Och sen har hon ju redan ett tvådelat Kathy set sen tidigare
    Vi ärvde massor med fina vinterkläder inför förra vintern som var på tok för stora o jag tror nog att alla de passar perfekt denna vintern Eller hoppas iaf, skall skicka upp maken på vinden snart för att kolla gör säkerhets skull.

    Själv vet jag inte vad som händer, har varit förkyld i en vecka nu o har fått en sån enorm hosta att hela bröstet smärtar! Armarna känns också som de värker, undrar om jag börjar inbilla mig... har plötsligt slagits av en oro för att jag ska ha fått svininfluensan... o jag har inte vanligtvis ngn hyponkondri...
    Fortsätter det ska jag ringa sjukvårdsrådgivningen i morgon...
    ★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Theannapanna
    FrodaFröjd skrev 2009-09-07 23:07:22 följande:
    Åh här är vi sjuka. =(På ons ska Ella till dagis.Sist jag hämtade henne hade hon haft samma blöja hela dagen =( det kändes inte alls bra, visst är det något att påpeka va? jag känner att jag vill säga till. Hur skulle ni gjort... alltså samma blöja från 8-3, det är väl inte mer än rätt att hon ska vara torr under middagsluren.Har hänt två gåner tidigare, men då har hon varit där 8.30-12.15.. den tiden kan hon ha samma blöja även hemma ibland, så då har ju jag bytt innan hon somnat hemma..
    OJ, jo det måste du kunna påpeka! På Daniels dagis byter man innan de går ut o leker = ca 09,00 sedan efter de ätit lunch o innan de ska sova = strax innan 12 o sedan efter mellis vid 14,30 OM inte de märker att ngn har behov tätare...
    ★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Theannapanna
    Pumpalot skrev 2009-09-08 07:43:18 följande:
    Annipanni - Jag testade Ossians 90 didriksons som han hade i vintras men den blev tight i grenen när han lyfte upp armarna.. Så det blev en ny Polarn 98:a
    Pratar vi storlekar 90 o 98?

    Daniel kommer nog kunna ha sina 80-overaller han var för liten för förra vintern tror jag... ska ta ner dem från vinden o se hur fel jag har.

    Sista vikten/längden på era små? När var det o hur mkt var det?
    ★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Theannapanna
    Pumpalot skrev 2009-09-08 08:26:57 följande:
    hihi jag planerar att ha 80 overall på lillebror (1år i januari)Ossian hade en storlek 90 från didrikson förra året, den var för stor då och jag hoppades den skulle passa nu men blev som sagt lite tight när han sträcker på sig och armarna blir korta med.. Så nu köpte vi storlek 98 i en Polarn.Vi var på BVC den 22 juni, då vägde Ossian 12935 och var 84lång.
    Min lilla Daniel... haha..
    Mattias är 1.87 o jag 1.78 men Daniel är banne mig minst av alla barnen i vår föräldragrupp... Han väger ff inte mer än 10.4 kilo o på 18-mån kontrollen var han 82 lång.

    80 overallen förra året var nog dock väldigt stor... sen hade vi nog en 86 också. Nej, nu blir jag så nyfiken på hur det passar så jag måste skicka upp maken på vinden i eftermiddag då jag kommer hem.
    ★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Theannapanna
    AnniPanni skrev 2009-09-15 12:31:57 följande:
    Det var ett tag sen jag hade tid att kika in här Senaste månaden har jag pendlat mellan hemmet och sjukhuset - Emma är kärnfrisk men jag får återkommande gallstensanfall *aj*. Efter samtal med läkarna så har jag insett att jag har haft gallstensanfall under alla mina graviditeter men trott att det varit graviditetskrämpor *s*.. Efter mitt pendlande in och ut på akuten och morfinsprutor/tabletter så har de äntligen insett att min gallblåsa måste bort. Det trista är ju att många av symtomen kan fortsätta även efter operationen men jag hoppas att det blir bättre i alla fall Jag har tydligen ett halvt grustag därinne som roar sig med att vandra ner i gallgångarana nu och då gör det tokont (ligga i kvida i fosterställning och gny efter morfin typ ).. Hade ingen aning om att graviditeter kunde resultera i gallsten, trodde att bara gamla tanter fick det
    Fy då! Ja, men viss chans till förbättring finns ju så det kan nog vara värt det.
    Hoppas du blir bra snart....

    I dag har vi varit på sjukhuset hela dagen, Daniel har sövts o röntgats. Guuud så jobbigt det varit. Men han är så duktig min lilla prins... Jag däremot har bölat mig igenom hela dagen o dras nu med en hiskelig huvudvärk.

    I morogn ska jag på mitt andra ultraljud... se om tjejen vuxit som hon ska de senaste 3 veckorna... är mer på sjukan än på jobbet känns det som...
    ★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Theannapanna

    Vad söta alla små är!!!
    Bjussar på en bild på min prins, den ska vara klickbar...

    2009 sept


    ★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Theannapanna

    Hmmm... undrar om det inte är sista dagen på denna tråden... eller räknar jag galet?


    ★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Theannapanna
    Bellevue skrev 2009-10-03 22:35:28 följande:
    Nej, det måste väl stämma
    Bara du o jag här... vill du eller ska jag?
    ★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
Svar på tråden Nu är bebisarna här! (BF Jan -08) #7