Inlägg från: Hannapanna72 |Visa alla inlägg
  • Hannapanna72

    Vill passa på att gratta Emilia på 1-årsdagen (messade även dig Julia igår) Hurra hurraaa. Va trist att vi inte kunde komma på ditt kalas, vi var i en stuga ons-tors, vi får uppvakta dig lite sen när vi ses nästa gång istället! 


    O grattis i efterskott på födelsedagen mamma Julia också förresten! 
    Jag fyllde ju också år igår, härligt väder, vi satt ute hela dagen o åt paj o tårta, barnen badade. På kvällen tog vi hem kinamat o sen såg vi en film, en lugn tillställning med andra ord. Fick bla presentkort på Make Up Store så nu ska jag äntligen gå o köpa den korallfärgade Sunrise-ögonskuggan                 
    Jaha, så då är det tre år kvar...  
    Men på onsdag den 8:e kommer vi gärna till dig Nancy, har ju saknat er allihopa, hoppas alla kan komma. (träffade ju dig på stan förra veckan Sofia, såååå fin du e i kort hår, värsta coola tjejen).
    Annars inget nytt som hänt här? Inga småsyskon på väg? Några roliga semesterplaner? Hus/lghköp? Nya jobb? Vill veta allt! 
    Kram, nu ska jag gå och skicka iväg H till mormor, han ska sova där inatt. 
    C U!
    /Hanna o Folke som bara gör bus heeela dagarna nuförtiden (klättrar, trycker på spisen, tvättmaskinen, diskmaskinen, sätter saker i toastolen, drar loss blommor ute, kastar mat- han behöver nog träffa sina kompisar o leka... )
  • Hannapanna72

    GRATTIS PÅ 1-ÅRSDAGEN VÄRLDENS SÖTASTE NANCY! O grattis mamma Sofia, idag är det ett år sedan du blev mamma- så stort! 


    Först igen o gratta va Bara 13 minuter in på dagen. Har varit på All Star o blivit grattad av mina älskade vänner Carina o Åsa, såå god mat! 
    Mötte två snygga killar där utanför en på ett år o en på typ 28 år. Tror att de tillhör dig Emma. 
    Vi ses imorgon. Vädret ser ju inte såå lysande ut men håller tummarna. Tänkte promma så om nån vill haka på e d bara å messa mig. Går vid 11-tiden så F får sova i vagnen. 
    Nancy har ju inte mailat nån önskelista så då får det bli antingen en moped eller en häst, vilken väljer mamma? 
    Sofia, köpt Sunrise plus två andra skuggor (Midnight sailor plus en till, en knallgrön) o ett jättefint glans som liknar Saint tropez i guuuld. Ska ut på båten o svänga mina lurviga på lördag o då ska de användas, ja kanske inte allihop då... 
    C U 2-morrow, kjaaam
  • Hannapanna72

    Tack för igår, Nancy var ju bedååårande söt i sin klänning, kul å träffa er andra också.


    Sofia gör också så FRUKTANSVÄRT god tårta, äääälskar den marängtårtan! 
    Elin, jag som kom ihåg att ta med Ellas mugg igår...  
    Julia, hoppas ni hade kul på Färjan igår, eller var det idag du skulle dit? 
    Hoppas vi ses snart igen, någon dag nästa vecka kanske? 
    Kram
  • Hannapanna72

    Hej görls!


    Hoppas allt är bra med er allihopa, vad fort den här sommaren går!!! Imorgon åker vi till Piteå Havsbad i 1 vecka, har hyrt stuga där. Vi hoppas på soooool!
    Kram o fortsatt trevlig sommar, saknar er så hoppas vi ses snart igen!
    /Hanna och Folke
  • Hannapanna72

    Kikar in o säger hej, ska på tjejträff o sedan Färjan ikväll, kanske vi ses där? 


    Vi måste ses innan barnen blir tonåringar.
    /Hanna
  • Hannapanna72

    Hus ja... Vi e också lite sugna på hus, (men inte på priserna ). Vi är dock oense om var i Luleå vi vill bo. Jag vill inte bo alltför långt från stan, max 5 km. Tobbe brukar säga att om det gick så skulle jag väl vilja ha en villa mitt på Storgatan, och jag känner väl att, ja det skulle inte vara så tokigt Nära o bra. Drömmen är ju Östermalm eller Gultzaudden men våra löner är inte därefter precis så Skurholmen är det som jag siktar på nu. 


    Fast visst vore det najs med lite YTA och gärna slippa TRAPPEN och den jobbiga GRANNEN, och att få välja själv vilka golv, tapeter, kök etc. man vill ha... Some day maybe. 
    Å andra sidan är det inte fel att Lulebo kommer o skottar och sandar framför vår ytterdörr varje morgon på vintern, samt klipper gräsplätten på sommaren, ja jag vet inte... LÄTTJA ÄR EN DYGD! Lat lat lat.
    Men men, ska vara "hemmafru" (obs: skämt) även nu i höst, tur man inte har hus då (med tanke på ekonomin) säger jag med lilla mammapengen som inte räcker så långt. Kommer jobba 1 dag/ vecka, på måndagar fram tom 11 januari då F börjar förskolan. 4,5 månader, som kommer gå sååå fort. 
    Vet ni tjejer att PÅ MÅNDAG ÄR DET BARA FYRA MÅNADER KVAR TILL JUL!!! Heeeelt otroligt! Tyckte precis jag plockade bort julsakerna så ska de fram igen till advent som är om TRE månader. Hugaligen, vill ha en resa att se fram emot så man orkar med vintern, hur ska örena räcka...
    Har någon förresten tips på någon (tålmodig) frisör till barn, Folke måste klippas. Har lite overallproblem också, vilken storlek? Desutom vet jag inte vad vi ska äta till middag idag. Är ju bara sugen på en massa onyttigt. kebabrulle, pizza, tacos osv. Fast ceasar-sallad är också gott, dock jobbigt att göra. Ja, vilka svåra beslut en lördagskväll... I-landsproblem mao
    Kram oj detta blev ju långt.
    Hannapanna
    PS. Ska till Piteå havsbad i tre dagar med Kommunal nästa vecka från tis-tors- sköööönt. Men ses gärna på måndag o hittar på nåt, eller så fredag (H är på fsk båda dessa dagar).
  • Hannapanna72
    emsson skrev 2009-08-28 19:21:48 följande:
    Tjolahopp tjolahej!!! Hur e läget?? Tänkte skriva att vår gamla vän här L.A. e här nu tills på måndag em å vill gärna ses...så nån som har förslag på tid å plats??
    Måndag på Växhuset? (om det är et "ok" ställe för dem)
  • Hannapanna72

    Puh, nu har man läst ikapp allt i tråden, ni får inte skriva så jäkla mkt man hinner ju knappt med


    ÅÅååååå Sofia, tack för igår, make upen blev såå fin och vi hade en härlig kväll igår.
    När ska vi förresten gå ut på galej då? Innan jul väl? 
    Hoppas det går bra med alla nya skolor, jobb, dagisinvänjningar etc etc. Jobbar ju som sagt varje måndag. Hittar gärna på något på tisdag eller onsdag typ. 
    Kram på er världens bästa FL-mammor. 
Svar på tråden Vår & Sommarmammor i Luleå - del 8