• Bonanza

    Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

    Här är det hockey. No chans in häll att någon av mina ungar får spela hockey.

    Hockeykillar är fula.
    Det är en svinig miljö med massa machoskit.
    Det är dyrt.
    Det är kallt.
    Det är tråkigt.

    Jag kan sträcka mig till att godkänna innebandy. Det är så nära hockey de kommer.

    Vad har ni för hatsporter?

    (Och eftersom det är FL: ta det kanske inte så jäkla seriöst, ok?)

  • Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?
  • lanfear

    allt som har med motorcyklar och göra........alltså sån där crossbikes osv de är uteslutna (sen har jag en liten son som totalt älskar bilar och motorcyklar så det lär nog bita mig i röven sen)

  • Phlippan87

    tror nog att ungen skulle få hålla på med vad den vill, bara den inte blir nån jäkla extrem-idrottare eller äventyrare i slutändan...
    eller jo förresten, cricket är ett stort no no här.. annars är det nog ganska fritt fram

  • lokisse
    Phlippan87 skrev 2009-07-10 09:13:47 följande:
    tror nog att ungen skulle få hålla på med vad den vill, bara den inte blir nån jäkla extrem-idrottare eller äventyrare i slutändan... eller jo förresten, cricket är ett stort no no här.. annars är det nog ganska fritt fram
    criket är ju cool ju
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • Winglur

    Haha jag håller med ts, fy fan för hockey. :P
    Hata HockeyBögar!

    Nej men seriöst, det är väl hockey jag själv tycker minst om när det gäller sport.
    Klart hon får om hon vill men alltså, ja... :O
    Däremot har jag själv spelat innebandy vilket jag tycker är skit roligt och skulle gärna börja igen.
    Handboll är riktigt kul att titta på så det kan hon få börja med, så kan jag bli en sån där morsa som hänger med på cuper och står å skriker på läktaren. :D

  • Anna Sui

    Jag har nog inga begränsningar alls. Men sen finns det vissa sporter som vi av personliga skäl föredrar, men kommer inte att tvinga på dem något de inte vill göra.


    Tussilago09 skrev 2009-07-10 08:58:40 följande:
    I slutändan får min son välja själv men om mamma får bestämma så skulle jag helst inte se att han vill spela ishockey. Tycker inte det är en rolig sport, det är dyrt som f*n plus att jag inte vill tillbringa alla mina söndagmornar i en iskall hockeyhall. Blir nästa barn en flicka hoppas jag hon håller sig ifrån ishockey o hästar. Alla hästtjejer jag någonsin kännt har varit riktigt mesiga och det är inget jag vill att min dotter ska vara...Golf o fotboll skulle glädja både far o mor i denna familj =)
    Tvärtom har det varit bland de som jag känt som hållit på med hästar, de har haft ett ganska bra självförtroende och varit populära. Har själv inte ridit dock.
  • Phlippan87
    lokisse skrev 2009-07-10 09:16:24 följande:
    criket är ju cool ju
    usch nej, fjantigare sport får man nog leta efter...

    nej, helst ska våran unge testa så mycket som möjligt, bli sjukt duktig och sedan kan vi gå i tidig pension och leva på alla pengar den håvar in på idrotten
    så hockey, golf, fotboll, tennis... även ridning, friidrott, handboll, innebandy, basket, ev. konståkning osv. framför allt för att jag och sambon gillar att titta också... men jag vill att mitt barn ska ha mycket valmöjligheter och kanske hitta något den verkligen gillar.. själv fick jag säga till mina föräldrar vad jag ville testa så det resulterade i 2 år handboll och en herrans massa år på ridskolan...
  • Alexandra82

    Mina barn får inte börja boxas!
    Mitt hjärta skulle nog inte klara av det tror jag, helst inga extremsporter heller.

  • Phlippan87

    Anna Sui skrev 2009-07-10 09:23:11 följande:


    Tvärtom har det varit bland de som jag känt som hållit på med hästar, de har haft ett ganska bra självförtroende och varit populära. Har själv inte ridit dock.
    jag har ridit sedan jag var 5 år, haft flertalet egna hästar under tiden och man behöver ha en hel del skinn på näsan för att komma någon vart inom ridningen... jag har dessutom alltid haft en förkärlek till "bråkiga" hästar där det gäller att ha en hel del jävlar-anamma för att få dem att göra som man vill
    ser inget mesigt i att kontrollera ett djur på ca 500 kg och få den att göra som du vill istället för som den själv vill...
  • Tussilago09

    Anna Sui skrev 2009-07-10 09:23:11 följande:


    Tvärtom har det varit bland de som jag känt som hållit på med hästar, de har haft ett ganska bra självförtroende och varit populära. Har själv inte ridit dock.
    Där ser man! Alla har vi olika erfarenheter ;)
  • Bonanza

    Alltså, helt allvarlig är jag inte. Men jag kommer aldrig uppmuntra hockey (eller boxning eller skytte, tack för tipsen) och ett barn som vill spela hockey kommer få tjata och jobba otroligt mycket för det för att vi ska gå med på det.

    Jag tycker helt enkelt inte att det är en lämplig sysselsättning. Men jag kommer ju inte låsa in ungen och hugga av händerna på hen om hen vill spela hockey. Men fan heller att jag tänker sälja bingolotter och sitta och titta på träningar och sånt.

    Så ja, jag skämtar till viss del. Men samtidigt är jag allvarlig - alla har vi sporter som vi verkligen inte vill att våra barn ska utöva. Eller fritidsintressen. Jag skulle ju knappast jubla om mina ungar blev scouter eller frimärkessamlare heller...

Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?