• TheDevil

    Vad har Ni för intressen

    Jag som startar denna tråd är far till 3 barn.

    Har ett enormt intresse för dykning och undrar om det finns fler pappor som delar det intresset.

  • Svar på tråden Vad har Ni för intressen
  • TheDevil
    Rober skrev 2009-07-16 12:05:10 följande:
    Jag har just fått barn (7 veckor sedan) och har inte haft en endaste minut att träna för tillfallet.Längtar också att vandra i naturen långa sträckor ... jag kan tänka mig att jag för vänta några år till dess ...
    Det är ju perfekt att ta med barnvagnen och tanten på en lång promenad på vandings slingan eller nått åt det hållet.

    lycklig pappa 1981 skrev 2009-07-16 12:13:24 följande:
    är pappa till 2 underbara tjejer älskar allt som har med dykning och havet att göra men har tyvär inte funnits möjlighet att dyka sen jag tog mitt open water diver kort gillar också gå långa promenader eller bara sitta hemma och lira xbox 360
    Vart bor du och när tog du ditt cert?
  • TheDevil

    lycklig pappa 1981 skrev 2009-07-16 22:18:08 följande:


    lycklig pappa 1981 skrev 2009-07-16 22:16:31 följande:
    bor i haninge
    Ok det blev fel kust för här på västkusten vet jag ett dykcenter som kommer att erbjuda barnpassning i samband med att pappan dyker lite. Finns det något sådant center på östkusten? Om det gör det så kommer jag över en tur nästa sommar... ;)
  • TheDevil

    lycklig pappa 1981 skrev 2009-07-16 23:34:41 följande:


    låter underbart =) men jag kommer nog till västkusten nästa år , mm älskar verkligen västkusten men det blir svårt det här året ! när jag och barnens mamma precis gått skilda vägar oss .
    Då kanske vi ses under ytan nästa år då Gött å höra....
  • TheDevil
    Pappa06 skrev 2009-07-18 18:48:37 följande:
    Är oxå dykintresserad, men har inte kommit för mig att ta cert ännu. Snorklar bara. Bor i göteborg, så det är ju nära ut till havet.Har även precis köpt en radiostyrd bil som jag tänkte börja köra på väst-8 med. Är oxå separerad, så har en del fritid att slå ihjäl...
    Vad blev det för en RC-bil?
    Har ett litet intresse i det oxå har även en bil 1/8 OR
  • TheDevil
    Pappa06 skrev 2009-07-18 21:33:38 följande:
    Japp, är en 1/8 OR jag har. En Associated RC8.
    låter kul jag har bara en liten kyosho ;(
  • TheDevil
    Pappa06 skrev 2009-07-19 10:39:55 följande:
    Hehe, men den funkar väl?? Kör du på bana?Såg att du hade akvarier oxå, vilken sort?
    Jag kommer att köra på bana snart. Akvarierna är vanliga söt vatten just nu men det kommer ett saltvatten sedan när vi har flyttat.. Ska bli kul kanske bygga en egen bana oxå.. Har du börjat på banan ännu?
  • TheDevil
    Pappa06 skrev 2009-07-19 17:14:04 följande:
    Jag kör bara sötvatten, just nu är det bara malawiciklider. Har ett litet kar som det skall gå snäcklekare i oxå.Nä, min radio pajade så fick byta ut den mot en annan, så den kommer nu imorrn. Så tänkte åka ut imorrn om man har tid.
    Jag får se när jag åker ut till banan. Vet du när dom stänger för sesongen?
  • TheDevil
    Pappa06 skrev 2009-07-20 10:01:33 följande:
    Har ingen aning när som stänger, är du oxå med i Väst-8?
    Inte just nu men ska bli efter det att vi har flyttat då vi kommer att vara närmare och då kan jag vara på 8:an lite mer och leka. Tänkte vara med och tävla lite nästa år som rookie fast med en mugen eller en hyper 7 eller nått liknade kanske en 777 oxå vi får se...
  • TheDevil
    Pappa06 skrev 2009-07-21 01:26:16 följande:
    Hade ungefär likadana tankar som dig. Köra å träna iår å kanske vara med å tävla nästa år. Nu skall jag hämta radion imorrn iaf. Så då blir det å köra en del! Var bor ni nu då? En bit utanför gbg eller?
    Bor i partille trakten så det blir lite lågnt att åka för att träna lite och så e min bil inte optimal instäld ännu. Vart bor du då?
  • TheDevil
    ignatovich skrev 2009-07-21 16:02:24 följande:
    Tjena alla pappor. Själv väntar jag o frugan första barnet i början på Januari. Jag är normalt en sportfreak som brukar ha säsongskort hos favoritlaget i hockey(olofströms IK). Dock hoppar jag över det i år eftersom jag ju inte lär kunna utnyttja det så mycket till våren då det ju förhoppningsvis anländer en "junior". Trots att frugan inte gillar sport så är det helt ok att jag o polarna än så länge åker o kollar på diverse matcher, men när vår lille/lilla krabat föds så kommer det ju finnas betydligt finare saker att lägga fokus på eller hur! Fler f¨ån nordost-skåne/västra blekinge här?
    Jag fårgratulera så mycket till ert tillök i familjen.
  • TheDevil
    Pappa06 skrev 2009-07-21 21:27:38 följande:
    Men det är väl inte farligt å köra från partille? Man e ju där ute ett par timmar ändå.Jag bor i biskopsgården, så har lite närmare :P var ute idag för första gången! det va skitkul när det väl funkade.. fick inte motorn att gå riktigt, sen strulade den ena av dom nya mottagarna.
    Nej det är inte farligt lågnt men det blir det om man frågar frugan vet du men snart bor vi i björlanda och då blir det åka av. Vad kör du på för bränsle?
    MXSPeter skrev 2009-07-21 22:00:31 följande:
    Mitt största intresse är motorcross. Jag älskar denna sporten och kör på motionsnivå. Tyvärr är det så att så snart man försöker nämna något man vart med om eller om något kul som hänt på banan så får man det i halsen som att " tror du att du e elitförare eller" så min sport diskuteras absolut inte i hemmet...
    Det e ju tråkigt att hon har en sådan inställning till det då det är as kul att köra för skoj skull. Även om det inte händer allt för ofta för mig då men jag har provat lite grann och det var as kul tycker jag.
  • TheDevil
    MXSPeter skrev 2009-07-21 22:21:02 följande:
    Det är ju världens roligaste motionsträning tycker jag! Jobbigt men på ett kul sätt. Å andra sidan så verkar hon tycka det är kul ibland när man berättar. Men det är vääääldigt sällan jag gör det.
    Jag förstår dig det e likadant när det gäller min dykning hon gillar det inte men tycker det är kul att höra om dyken efter åt och skäller på mig om att jag inte har hummer med mig hem...
  • TheDevil

    lycklig pappa 1981 skrev 2009-07-22 09:48:07 följande:


    he he ta med dig kaninen och skriv sen vad hon sa =)

    he he ta med dig kaninen och skriv sen vad hon sa =)
    Håller med dig... asg
Svar på tråden Vad har Ni för intressen