• camillas1985

    Mitt hår blir lätt fett, vilka produkter ska jag använda för att göra det bättre?

    Sen förlossningen så har mitt hår blivit jätte fett och jag måste tvätta det minst varannan dag. Har kollat lite i affären efter nå shampoo som kan passa mig men har inte hittat nått. Vet du någon bra produkt?

  • Svar på tråden Mitt hår blir lätt fett, vilka produkter ska jag använda för att göra det bättre?
  • Åsa skönhetsexperten

    Det kan vara som så att du är torr i hårbotten och torkar ut den för mycket och då blir det överproduktion av fett. Tvätta inte håret för ofta, som mest varannan dag.

    Jag gillar Bodyshops hårvård, deras schampoon och balsam känns fräscha och tynger inte ned håret. För ditt problem skulle jag använda deras Nettle Oil Balance schampoo, och glöm inte balsam, det är viktigt att använda för annars tror hårbotten att det är torrt och då ökar fettproduktionen. Just detta schampoot är helt utan olja och minskar överflödigt fett/sebum, plus att håret få fin lyster!

    Hoppas det hjälper,

    Mvh
    Åsa

Svar på tråden Mitt hår blir lätt fett, vilka produkter ska jag använda för att göra det bättre?