• fikapaus

Epilepsitråden 9

Hej alla! Länge sen.. Jag har en lite fråga bara.. Finns några andra akutmediciner än stesolid o dyl eller finns det andra sätt att ge akutmedicin på? Kram till er alla tappra föräldrar o barn!

• fikapaus

Kram på er alla kämpar! Min son hade is som försvann med synachten-kur. Han fick fortfarande Keppra o små svaga kramper kom tillbaka. Bytte till sabrilex men de svaga kramperna fanns fortfarande kvar.. Beslutades att långsamt trappa ut sabrilexen för att se hur han reagerade o sen byta till annan medicin. Sen vi började trappa ner på sabrilexen har han inte haft ett enda anfall o hans utveckling tog ett stort skutt framåt!

• fikapaus

Triplet lady skrev 2009-08-26 10:14:47 följande:

Jag har hört att Sabrilex kan framkalla absenser. Var det såna "svaga kramper" han hade?Min son står kvar på en hög Sabrilexdos (900 mg/dag) trots att medicinen inte har haft någon större positiv effekt. Det var kortisonet som tog bort kramperna på honom också, inte Sabrilex. Jag tog upp med neurologsköterskan att jag var orolig för att Sabrilexen hindrade hans utveckling, men hon höll inte med! Vi ska tillbaka till neurologen om en månad och då ska jag be dem trappa ner på Sabrilexen i alla fall!
    ok! Anfallen liknade mkt de vi IS men svaga svaga(!) Vi frågade också om sabrilex hindrade utvecklingen men fick svaret "nej det är epilepsin". Nu är jag inte så säker... Lycka till!!
  • fikapaus

Triplet lady skrev 2009-08-26 15:00:02 följande:

Tack! Hur mår sonen nu och vilken medicin går han på?
    Vi har ju låångsamt trappat ner på sabrilex o nu får han bara 250/ dag. Han mår så bra! Utvecklingen har tagit raketfart o han är glad o sprallig. Bara att hålla tummarna att ep inte kommer tillbaka en tredje gång.. Ingen orsak till ep har hittats.
  • fikapaus

hej alla kämpar!
    En lite fråga: De barn som har/ har haft infantil spasm, har de fått hjälp av sjukgymnast eller logoped o dyl för att de släpat efter en del i utveckling eller kommer de "ifatt" när de blivit friska?
    Kram / johanna

Svar på tråden Epilepsitråden 9