• Ellabus

    30+ i Göteborg som väntar syskon i jan-feb

    Hej!

    Får jag också vara med? Jag är 30 år och väntar nr 2 med bf den 10 feb 2010. Har en son som blir 2 år nu i november. Vi bor i Frölunda.

  • Ellabus
    femman skrev 2009-08-31 06:39:07 följande:
    Klart du får vara med!!Nu hoppas vi att fler hittar hit!
    Ja, det är ju lång tid kvar till jan-feb ännu, så några fler hittar säkert hit :).

    Hur mår ni än så länge? Själv är jag glad över att ha kommit in i den andra trimestern, orken börjar äntligen komma tillbaka så smått. Annars så tycker jag att det är stor skillnad på den här graviditeten och min förra. Nu kan jag nästan glömma bort att jag är gravid, men det blir väl så med en vild liten kille att springa efter. Fasar lite lätt för hur jag ska fixa att jaga en tvååring när magen har blivit så stor så att man inte direkt kan springa längre, eller när bebisen har kommit ut... Men det löser sig väl :).
  • Ellabus

    Vi gjorde också KUB, men fick betala för det eftersom jag är under 35 år. Resultatet var bra och vi fick se bebisen en extra gång och fick två foton. Kanske var det onödigt, men jag tror att jag är lite extra nojig för medfödda sjukdomar eftersom min son har medfödd hypotyreos.

    Vi har också tid för RUL nästa vecka, det blir intressant. Tänkte försöka få ur dem vilket kön bebisen har, men har hört att de kan vara lite motvilliga att avslöja det. Kommer ni att fråga om det?

    Jag har lyckats komma iväg till gymmet några gånger de senaste veckorna, är väldigt glad för det. De dagar jag tränat blir jag visserligen löjligt trött redan runt fem, men det får det vara värt. Kunde inte träna alls med min son, pga blödningar, och det var verkligen inte kul, så jag hoppas att jag kan fortsätta i några månader till i vart fall...

  • Ellabus

    Nu växer magen verkligen så att det knakar, är bara i vecka 18 ännu, men ser nog ut som om jag är minst i v 25... Det börjar definitivt bli dags att hämta upp de gamla mammakläderna ur källaren nu, och kontrollera vad som behöver inhandlas, kan ju inte gå omkring i tights hela vintern... :) Hade inbrott i källaren för ett tag sedan och bland annat mammakläder försvann, men jag vet inte riktigt vad (vem som nu kan tänkas ha velat ha de välanvända och ordentligt uttöjda kläderna :) ).

    Vad kul att vi börjar bli fler. Är det dags för en lista kanske, trots att vi bara är fem (om jag räknat rätt)? Börjar på en, ändra, ta bort eller lägg gärna till ytterligare info om ni kommer på något.

    10 feb, Ellabus, 30 år, Västra Frölunda, blivande storebror 2 år i nov

    Trevlig helg till er alla!

  • Ellabus
    Ramses skrev 2009-09-08 19:45:47 följande:
    Lade till mig på listan. Har idag blivit sjukskriven 25% pga tidiga sammandragningar. Jag är inte sjuk så det känns helt tokigt at gåhem två timmar tidigare från jobbet.Ska verkligen VILA så det inte blir mer sammandragningar.
    Nej, vad jobbigt. Hoppas att du får möjlighet att verkligen vila! Jag blev sjukskriven för sammandragningar runt v 28 förra gången och var helt säker på att lillen skulle komma för tidigt, men sedan gick jag över 2 v ändå...

    Ska förresten på anställningsintervju imorgon...med magen...hoppas verkligen, men inser ju att den är en klar nackdel i det här fallet.
  • Ellabus
    Ramses skrev 2009-09-09 10:53:54 följande:
    Tack för omtanken både Ellabus och femman. Jag håller på med scrapbooking och tänkte passa på att få lite gjort när jag är ensam hemma, jippie: Den extra tiden kommer att bli guld värd. Skall verkligen försöka att inte städa, sätta på en tvättmaskin osv. Ellabus: Lycka till på intervjun. Inom vilken branch söker du jobb?
    Tack, har kommit hem från intervjun nu och kan bara hoppas på det bästa. Söker jobb som jurist, enligt ryktet kanske inte den mest småbarnsvänliga bransch, men det här var ett statligt jobb, så det kanske inte är lika illa då (försöker jag intala mig för att hålla ett visst hopp uppe :) ).
  • Ellabus
    femman skrev 2009-09-09 18:01:11 följande:
    I morse var jag på UL på östra. Allt såg bra ut och den lilla låg och sög på tummen Även fast jag inte vill veta könet tittade jag som en tok efter några tecken på vad det kunde vara så såg jag ingenting. Pyret knep igen benen så det är bara att vänta och se!la changa: Kör så det ryker!!!
    Härligt att allt såg bra ut! Vi har vårt RUL på fredag, det blir spännande. Vi tänker fråga efter könet, om de nu vill avslöja det. Då behöver vi bara fundera på en sorts namn. Har hittills skjutit på namnfrågan, sist var det riktigt svårt att komma överens :).
  • Ellabus
    Fossing skrev 2009-09-09 19:24:41 följande:
    Även fast vi redan vet könet är det svårt med namn. Vi har ett som vi båda gillar jättemycket men vill inte låsa mig vid ett namn ifall det inte stämmer..Härligt femman att det såg bra ut, trist att bebisen knep Säger de könet om de ser det eller får de inte säga det efter all debatt?
    Håller tummen att ert UL går jättebra Ellabus och en extra tumme för jobbet!
    Tack! :)

    Min bm sa mycket bestämt att man INTE får reda på könet här i Göteborg. Men sedan har jag hört att andra har fått reda på det vid UL på Östra, så vi hoppas på lite tur och förbereder lite argument :).

    Ja, det är inte lätt med namn... Sist hade vi problem med samtliga namn, inklusive efternamnet. Det var först när jag gav mig angående efternamnet som sambon blev lite mer "medgörlig" angående övriga namn. Vi är väl lika hopplöst envisa båda två...
  • Ellabus

    Fossing - det var ju praktiskt med samma efternamn :). Ja, svärmödrar är inte alltid så roliga att tas med. Vi hade en namnhistoria med min sist. Hon hade kommit på ett eget namn som hon började kalla vår då ofödde son, något irriterande, speciellt med hormoner upp över öronen. Får väl se hur det går den här gången :).

    RUL gick jättebra. Allt såg ut som det skulle, vi står kvar på samma BF-datum och fick med oss tre fina bilder hem. Vi fick dessutom se vilket kön det är, så nu har hälften av den påbörjade namnlistan strukits :).

    Vad lustigt, vi var på Ullared igår, också för att fixa sonens vinterkläder. Vi hittade det mesta som vi letade efter, tre par skor till honom, vinterjacka + byxor, lite mammakläder till mig (inte för att utbudet var så stort, men det var billigare än HM i alla fall) och en massa annat naturligtvis :). Letade efter någon rymlig jacka också, men hittade inget... Så jag tar också gärna emot tips om bra mammajackor :). Tänkte först att man kanske kunde komma undan att köpa det på något vis, men det blir nog svårt. Tror inte att jag kommer att komma i en vanlig heller. Sist lånade jag en mammajacka den sista månaden, men t o m den var det svårt att knäppa igen i slutet. Kanske har någon av mammabutikerna i stan något vettigt?

    Vi måste köpa en syskonvagn eftersom sonen bara kommer att vara drygt två när bebisen kommer. Vi har tittat lite på en Phil & Ted Vibe, vilket det troligtvis blir också. Vi har en rätt så trång hiss, så en bredare modell blir nog besvärligt.

  • Ellabus

    Hm, jag skulle kanske ha gått igenom jackavdelningen lite bättre, vi var ju där dagen före er Femman :).

    Jag föredrar faktiskt mammabyxor med en rejäl mudd att dra över magen, tycker att det känns som om jag ska tappa byxorna om de är låga. Men jag brukar inte ha så värst låga byxor annars heller, det fungerar inte med min kroppsform, så det kanske är en vanesak. Går helst i klänning eller kjol... Just nu kan det i och för sig bli lite varmt med mudd + tröja över mudden (för snygg är den ju knappast...), men till vintern blir det nog ok.

    Har letat igenom källaren nu, på jakt efter mina gamla mammakläder, men hittade dem inte :(. En del försvann vid senaste inbrottet, men resten vet jag inte vart vi har gjort av, svinn vid flytten för ett halvår sedan kanske? Får se fram emot nya kläder istället, dock i begränsad mängd eftersom jag inte heller vill lägga någon förmögenhet på det :).

Svar på tråden 30+ i Göteborg som väntar syskon i jan-feb