• novastars

    Någon fler med bf i februari? barn nr 2? Tråd 2

    Bf lista:

    Allt går fort: 16 feb sundsvall
    mi07va: 22 feb Brunkeflostrand
    Jhallen: 24 feb Lund
    novastar: 10 feb Forshaga

    Jag lade till mig på listan=)

    Vi var på ul i onsdags men h*n låg såg dum att de kunde inte mäta ordentligt...så vi fick en ny tid på torsdag! Ska bli kul att få se på bebisen igen! Vi ville också veta könet men det gick inte heller att se förra veckan...hoppas det går bättre nu =)

    Känner ni mycket rörelser? Jag har knappt kännt något alls...var lite orolig inna ul men allt såg ju fint ut så... är i 19+4 idag.

    Ha det bra med era växande magar!

  • novastars
    mi07va skrev 2009-09-21 11:40:38 följande:
    Jag har känt rörelserna i två veckor nu men i lördags kväll så kunde min man också känna riktiga sparkar:)) Häftigt! Är i vecka 18 nu.novastars: Är detta ditt första barn?Ha det bra
    Så mysigt att få känna sparkar!!!

    nej det är mitt 2:a barn, tuva är född jan 07 och henne kände jag tidigt runt v 16-17. Trots att jag hade mk i framvägg... Tror det är därför jag varit lite nojjig när jag gått så långt och ännu inte känt med nr 2...

    Men h*n mådde bra och rörde sig förra vecka och jag får ju se den lille igen denna vecka som tur är...
  • novastars

    Mom2006: Jag har också haft lite ont, just när man ändrat läge, som du säger - det hugger till. Speciellt på natten eller om jag luggit för länge i soffan. Jag tänkte också prata med min bm imorgon när jag träffar henne... har inte en aninga om vad det är..=)

    Skönt attt du fått en tid för ul!!

  • novastars

    Mom2006: Min bm sa samma sak =) Så kul att ni får se er lille imorgon!!

    Vi fick "träffa" vår SON idag igen!!! Vi väntar en kille!!! En Melker kanske?
    Idag var det full fart i magen och det gick att mäta honom utan problem =) Blev flyttad till 18 feb så fram 8 dagar... ganska skönt med tanke på att dottern fyllert år 26 jan. Blir skönare med några v mellan...

    Underbar dag idag! :)

  • novastars

    Uppdaterar listan då jag fått ändrat bf

    Fia86: 11 feb Mora
    MyPrecious: 15 feb Norsborg
    Allt går fort: 16 feb Sundsvall
    Mom2006: 18 feb Eslöv
    Kime: 18 feb Boden
    novastar: 18 feb Forshaga
    mi07va: 22 feb Brunkeflostrand
    Illspecko: 23 feb Älvsbyn
    Linnéa: 23 Feb Trollhättan
    Jhallen: 24 feb Lund

  • novastars
    mi07va skrev 2009-09-24 14:58:34 följande:
    Hallå tjejer!Hur mår Ni? Jag mår bra trots detta jobbiga att jag måste sticka mig i fingret varannan dag, 7 ggr om dag för att kolla blod socker. Har nämligen Graviditetsdiabetes men ändå inte extremt hög sockervärde. Självklart vill man göra allt för att kontrollera värdet så att bebisen ska må bra också men det tar lite på energi och gå och tänka på detta varje dag. Ville bara skriva av mig lite hehePå måndag ska vi äntligen på ul och det längtar vi efter sååååå.....Ha det bra
    Jag har också fått gravdiabetes, fick diagnos i v 14 =( Men jag har som du ganska låga sockervärden, aldrig varit över värdena vi får ha, så nu behöver jag bara sticka varannan dag! ;)
    Hoppas att det blir så för dig också snart!

    Har du kommit in i maten vi bör äta??

    Hej hopp
  • novastars

    Jag läste samma artikel!! Hjälp!!! det hoppas jag ju att vi slipper mom2006... ; )

    Jag gick upp strax över 20 kg med dottern och hennes vikt blev 3230 g vid födseln. Dock hade jag allvarlig havandeskaps förgiftning så flödet till henne var ju inte helt på topp de siste 8 veckorna...
    Hoppas kunna hålla ner vikten på barnet genom bra kost trots diabetes.

    JHallen: det är så kul att veta denna gång! Kul att kunna köpa vissa saker med lite större säkerhet på kön än förra gången... Jag trodde vi skulle få en pojk medans sambon trodde på tjej. Jag vann vadet och därmed en middag! Gott!!

    När får ni veta?

  • novastars

    Grattis till killen mom2006!!

    Håller med att namn inte är det lättaste... Vi hade många fler tjejnamn på lager än killnamn, men men ;)

    Vi tror det blir Melker men andra namnen är det svårare med! Min farfar hette August och det är ett namn jag skulle kunna tänka mig som amndra namn. Men bebisens kusin heter det till tilltalsnamn, tycker ni vi kan använda det ändå?

    Vill gärna ha ett andranamn från varje släkt...

    Nu äntligen känner jag den lille i stort sett varje dag! Lycka!!

  • novastars

    Hej och välkommen Humbla!

    Nu börjar jag också känna livet i magen: ) Är så otroligt mysigt! Bara väntar på att sambon ska få känna....

    Nu är det snart helg...härligt då hoppas jag vi ska fixa de sissta tapeterna i dotterns rum och sen är det dags för hallen! Kul!!

    Ha det så bra tjejer!!

  • novastars

    Här är det ganska lungt i magen...kan känna en del på kvällen bara..

    om det inte vore för denna j-vla foglossning så skulle jag må underbart!!! Vilken skillnad på graviditet mot när jag väntade dottern...
    Önskade bara att fogarna kunde vara kite snällare;)

    Ha det bra!!

  • novastars

    Välkommen hit emmaofilip!!

    Linet: Håller tummarna för att det lugnar sig och att veckorna springer iväg;) Tiden innan jul brukar ju bara försvinna så vi hoppas det blir detsamma iår!!

    Mi07va: Kul med flytt!! en hel del som ska fixas antar jag men kul att få inreda och göra iordning något nytt ställe!

    Då var man vaccinerad då! Får väl se om man får den onda armen så många pratar om...

    Var inne på ul idag igen, dock inte lika kul:( Var in för att kolla flödet då jag hade havandeskapsförgiftning med dottern. Flödet i navelsträngen var det inget fel på, det var ju skönt! Men flödet i blodkärl till moderkaka och livmoder var inte bra. Han klarar sig fint där inne just nu men ju större han blir ju mer kommer han tydligen kräva av moderkakan och kommer antagligen inte få tillräckliget med näring och syre...
    Förhoppningsvis svarar kroppen på medicinen och det går länge till men som det ser ut nu så blir det planerat snitt efter 36 fullgågna veckor... blandade känslor...

    blir kanske januari bebis istället...

    När jag var inne på spec mödravården kom en av mina bästa vänner in, hennes vatten hade gått!! så nu hoppas vi att det inom någorlunda snar framtid finns en bebis att snosa på!!

    Ha det så bra allihopa!

  • novastars

    God morgon!

    Håller med om att det är synd att det är så långt innan man får lyssna på bebisen. Tur i oturen för mig så träffar ju jag min bm mycket tätare än vanligt pga komlikationerna vid den förra grav. Har fått lyssna på bebis 2 ggr än så länge. Men hade det varit som vanligt skulle jag inte varit hos bm förrän 27 okt, lite långt glapp mellan inskrivning och det...

    Allt går fort: Jag tycker att du ska längt till ul, du får ju "träffa" er lille. Sen håller vi alla tummar vi har och hoppas att det ser bra ut! mycket trevligare att längta än fasa....kram på dig!

    onda armen kom i natt efter vaccinationen...inte skönt kan jag lova! ;)

  • novastars

    Allt går fort skrev 2009-10-22 07:37:55 följande:


    novastars: Ja jag försöker hålla moder uppe och längta. Men vart en sån stor chock sist när mattan drogs under mina fötter så vågar inte helt hur mycket ja än vill.. För när ja var iväg privat på onsdagen så var det inga problem med bebisen och jag skulle få ett friskt barn som hon utryckte sig.. KOmmer på RUL på sjukan och får höra de ja fick höra=( Mattan drogs bort.Men nya tag! Bara 6 dagar kvar innan ja får se lilla bus igen! Hoppas hon kan bekräfta könet också igen, fast tror inte ja ska tveka egentligen haha
    Jag förstår vad du menar! Det är ju en sån kärlek till bebis innan man ens träffat dem... man vill ju inget hellre än att allt går bra, barn mår bra, föräldrar mår bra och livet tuffar på åt det håll man vill! så när man får en "hint" om att det kanske inte riktigt blir som man önskar är det jobbigt. Fråga så mycket du bara kan så du slipper gå i ovisshet ang någonting... jag hoppas, hoppas på det bästa!

    Hoppas de ser könet i gen då! ni skulle också få en pojk va?
    Vi ska faktiskt till titt-ut kliniken i slute på november och får väl en bekräftelse till på könet...vi ska renovera bebisens rum så det kan ju vara kul att veta för att göra det lite "pojkaktigt". även om jag kanske inte ska måla det helt blått med bilar överallt=)
  • novastars
    Fia86 skrev 2009-10-22 18:03:05 följande:
    Jag ska vaccineras nästa vecka.. Hur var det?
    Håller med föregående talare...sticket känns inte alls men armen gör sig till känna ordentligt!!
Svar på tråden Någon fler med bf i februari? barn nr 2? Tråd 2