• Min högsta önskan

    vAd ska jag ha som ansiktskräm?

    Hej!
    Som det är nu använder jag Niveas Aqua Sensation, och har så gjort i några år.
    Det är verkligen en ansiktskräm som jag gillar.
    Men vad jag förstått så ska man använda olika krämer beroende på åldern.
    Enligt niveaförpackningen passar denna bäst när man är under 30..
    Jag har nyss fyllt 31, och undrar därför vad jag skulle kunna använda istället.
    Jag har normalhy.

  • Svar på tråden vAd ska jag ha som ansiktskräm?
  • Åsa skönhetsexperten

    Hej!


    Huden åldras pga att förnyelseprocessen av hudceller går långsammare. Kollagen och elastin-produktionen minskar. Detta startar redan i 25-års åldern och när du passerat 30 börjar man märka detta i och med uppkomsten av linjer och rynkor. Vid 30+ vill man skydda huden så mycket som möjligt från sådant som påverkar åldrandet ytterligare. Använd hudvårdsprodukter med antioxidanter, tex vitamin A och även med solskyddsfaktor. Börja gärna använda en separat ögoncreme eftersom de är framtagna med den tunna, känsliga huden kring ögonen i åtanke. Exfoliera ett par ggr i veckan, det påskyndar cell-förnyelsen. Använd en nattcreme för den innehåller mer aktiva ingridienser än en dagcreme. Du vill skydda huden på dagen mot sol och föroreningar och reparera den på natten. Tänk på att andra faktorer som stress, rökning och alkohol också påskyndar åldringsprocessen.

    Använd helst produkter ur samma serie, har de olika aktiva ingridienser kan de i värsta fall motverka varandra.
    Bra hudvård som jag gillar gör bla Dermalogica, REN och Dr Hauschka. Vill du handla i samma prisklass som Nivea och är nöjd med deras produkter så fortsätt med det. Annars finns Olays serie Regenerist som är i samma prisklass som också är bra. Finns på de flesta varuhus och på www.eleven.se

    Mvh Åsa

Svar på tråden vAd ska jag ha som ansiktskräm?