• Skruttis1979

    Februarimammor2008, del 7

    Då startar jag nya tråden, för oss som fick barn i februari 2008. {#lang_emotions_cheers}
    Detta är nu sjunde upplagan.
    Alla nya som gamla är välkomna att ventilera, tipsa, kallprata - ja, allt möjligt!! Vi pratar självklart om våra små, men också om allt annat!

    Welcome kära vänner. Nu skriver vi så tangentbordet glöder!!  {#lang_emotions_laughing}

    {#lang_emotions_sunny}   {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}   {#lang_emotions_sunny}
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-24 20:05
    Lägger till lista på de som senast varit aktiva. Säg till bara om det tillkommer fler, så lägger jag till er på listan!

    Mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    Tuxi: Eliina 14:e feb Göteborg
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, Rydebäck
    Simben: Maja 11 februari, Öland
    Sandy 22 Patrik 16 feb, Blekinge

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-25 09:25
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
  • Svar på tråden Februarimammor2008, del 7
  • Tullemi

    Jag tror inte att vi får in någon modell av syskonvagn i vår bil . Vi har precis bytt bil till en SUV och bagageutrymmet som såg stort ut (när det var tomt) visade sig vara litet. Det går att lasta på höjden, men jag vill gärna se ut genom bakrutan samtidigt. Min man är måttligt engagerad i detta dilemma och jag vet inte hur jag ska få honom att vakna och inse att vi ska ha ett barn till snart. Han är en sån där "det löser sig"-typ. Sen brukar det iofs lösa sig, men jag vill gärna planera .

  • Tuxi
    Tullemi skrev 2009-09-25 22:21:20 följande:
    Jag tror inte att vi får in någon modell av syskonvagn i vår bil . Vi har precis bytt bil till en SUV och bagageutrymmet som såg stort ut (när det var tomt) visade sig vara litet. Det går att lasta på höjden, men jag vill gärna se ut genom bakrutan samtidigt. Min man är måttligt engagerad i detta dilemma och jag vet inte hur jag ska få honom att vakna och inse att vi ska ha ett barn till snart. Han är en sån där "det löser sig"-typ. Sen brukar det iofs lösa sig, men jag vill gärna planera .
    Lastutrymme i våran bil är ehm för stort haha, Men vi har en satsad familjebil de luxe med 7 sittplatser men vi har bara fem nu precis som vanlig bil, ist har vi satt en hundbur och vagnen vi har nu behöver vi knappt fälla ihop utan bara lasta in med.
  • Tullemi
    Tuxi skrev 2009-09-25 22:29:29 följande:
    Lastutrymme i våran bil är ehm för stort haha, Men vi har en satsad familjebil de luxe med 7 sittplatser men vi har bara fem nu precis som vanlig bil, ist har vi satt en hundbur och vagnen vi har nu behöver vi knappt fälla ihop utan bara lasta in med.
    Mmm, det låter ju som en bil som kan hänga med ett tag . Jaja, vi får väl se hur vi gör med hela vagngrejen. Milea skulle glatt vara utan vagn, men om JAG får bestämma så finns det många tillfällen då hon måste sitta fastspänd i en vagn. Sen så kommer väl trotsåldern som ett brev på posten och då vill man väl ännu mer kunna spänna fast busungen .
  • Tuxi
    Tullemi skrev 2009-09-25 22:34:16 följande:
    Mmm, det låter ju som en bil som kan hänga med ett tag . Jaja, vi får väl se hur vi gör med hela vagngrejen. Milea skulle glatt vara utan vagn, men om JAG får bestämma så finns det många tillfällen då hon måste sitta fastspänd i en vagn. Sen så kommer väl trotsåldern som ett brev på posten och då vill man väl ännu mer kunna spänna fast busungen .
    Usch vi stötte på trotsen inne ikväll på Barnens Hus, Ville inte sitta i vagn alls, så på med gåselé och Tommi fick valla runt Eliina, som hittade en docksulky, hon blev helt galen och skrek när vi skulle gå så Tommi tog striden och bar ut henne ur affären där hon skrek och skrek ännu värre när hon skulle ner i vagnen, tur attt hon tröttade ur sig själv till slut.
  • Skruttis1979
    Tuxi skrev 2009-09-25 23:18:10 följande:
    Usch vi stötte på trotsen inne ikväll på Barnens Hus, Ville inte sitta i vagn alls, så på med gåselé och Tommi fick valla runt Eliina, som hittade en docksulky, hon blev helt galen och skrek när vi skulle gå så Tommi tog striden och bar ut henne ur affären där hon skrek och skrek ännu värre när hon skulle ner i vagnen, tur attt hon tröttade ur sig själv till slut.
    hehe, känner igen det där... sparkar hej vilt för att slippa hamna i vagnen.
    Tur att de är små så de är lätta att bara bära ut. Jobbigt sen när de är äldre och både längre, tyngre och mer verbala *harkel*
  • Tuxi
    Skruttis1979 skrev 2009-09-25 23:31:25 följande:
    hehe, känner igen det där... sparkar hej vilt för att slippa hamna i vagnen. Tur att de är små så de är lätta att bara bära ut. Jobbigt sen när de är äldre och både längre, tyngre och mer verbala *harkel*
    Det är då man lämnar dom i bilen med hunden som barnvakt Nej skämt och sido.
  • Tuxi

    Men titta vad man hittar om man letar, ringde runt till olika barnvagnsaffärer och kollade efter vad dom hade för utgångspris på en Phil&Teds Sport, Babyproffsen i Alingsås hade en äppelgrön PT Sport med syskonsits och tillhörande mjuklift för 5495kr fast den var då ett demoexemplar. Men jag blev glad och Eliina blev supernöjd över att åka nytt.

  • Skruttis1979
    Tuxi skrev 2009-09-27 18:41:13 följande:
    Men titta vad man hittar om man letar, ringde runt till olika barnvagnsaffärer och kollade efter vad dom hade för utgångspris på en Phil&Teds Sport, Babyproffsen i Alingsås hade en äppelgrön PT Sport med syskonsits och tillhörande mjuklift för 5495kr fast den var då ett demoexemplar. Men jag blev glad och Eliina blev supernöjd över att åka nytt.
    Oh, det låter ju som ett toppenfynd!! Grattis!
  • Tullemi

    Skruttis: EC, som vi pratade om förut betyder Elimination Communication. Att man alltså sätter sin spädis på pottan och undviker blöjan.

  • busfröna

    ledig idag
    men ska jobba tis-fre (kväll-morgon-kväll-morgon)o d känns mindre lockand...

    ska iaf t stan lite senare idag, strosa o kolla in lite affärer. åker t finland (bröllop) om dryga 3veckor så d behövs inhandlas en del. vädret känns ok ändå, uppehåll e ju underbart så d blir säkert mysigt.

    matilda klättrade ur spjälisen för första gången igår morse
    vi vakna till av ett dunk o sen skrik... lite röd i pannan blev hon o skärrad. låg i vår säng ovanpå mej ett bra tag efteråt o mös vilket alldrig händer annrs. inte at hon vill mysa sååå länge iaf. dockan då...
    vill inte köra vanlig säng än på ett tag men d e ju inte så hållbart i längden om hon ska ramla heller. iof så har vi en sån spjälis som man kan ta av en asidan på o sätta upp en annan halvbräda på men d känns eg inte läge för d ännu. så imorse när vi hörde att hon vakna kuta vi upp för o hämta henne. jaja...

Svar på tråden Februarimammor2008, del 7