• Anonym (Orolig)

    Rutten sperma gjorde mig gravid!

    Kommer med en lite udda fråga...Är orolig... Min sambo var djupt deprimerad i flera veckor. Åt dåligt, drack alkohol varje dag och kedjerökte. Nu mår han bra. Men vi hade sex när han var som absolut risigast och jag blev gravid. Ska föda strax. Jag blev själv full EN gång innan jag fick beskedet på provstickan (v3?) men efter det 100% hälsosam. Sperman måste ha innehållit mängder av slaggprodukter från alkohol och nikotin, precis som allt kroppssekret gör beroende på intag och leverne. Han har ett barn med adhd sedan innan. Kan spermakvalitén öka ärftlighetsrisken för detta eller medföra andra risker kanske??? nupptestet var bra... VAD TROR NI?!!!

  • Svar på tråden Rutten sperma gjorde mig gravid!
  • Guld gossarnas Super Mamma

    Den sperman som lyckades befrukta dig var ju av den starkaste sorten som vann! Hade den inte varit livs dugligt så hade du ju inte blivit gravid.tänk positivt! Allt går fint ska du se.

  • Teskedsmamman

    Nu är det så att spermier lagras i ca 3 mån innan de är befruktningsdugliga och kan fungera som de ska. Detta ger att de spermier som befruktade ditt ägg antagligen var 3 mån eller äldre och antagligen tillverkades INNAN han började sin självförstörelse.

    Och bara för att man röker under graviditeten så innebär det inte att barnet får adhd, det krävs lite mer än så, för annars skulle både jag och min bror ha adhd....

    Lugna ner dig nu, om alla kontroller påvisar ett friskt barn så har du ingen anledning att tro annorlunda, och uppvägde du den ökade risken för adhd genom att äta omega3 under graviditeten? om inte så är det ett bra tips att börja göra det så att barnet får rätt fetter via mjölken t ex.... Så har du gjort det du kan göra.

    Och som sagt, känns lite hysteriskt... dåliga spermier ger trots allt friska barn....


    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Anonym

    Vilka besserwissrar! !Tyckte det var en helt sund och bra fråga utav TS! Lycka till med din lilla bebis!

  • Anonym (Orolig)
    Anonym skrev 2009-09-27 23:53:59 följande:
    Nähä: "Sperman måste ha innehållit mängder av slaggprodukter från alkohol och nikotin, precis som allt kroppssekret gör beroende på intag och leverne. Han har ett barn med adhd sedan innan. Kan spermakvalitén öka ärftlighetsrisken för detta eller medföra andra risker kanske??? nupptestet var bra... VAD TROR NI?!!!" Det låter inte som att du tror att DU skulle ha något med barnets eventuella problem att göra. Låter faktiskt som du pekar ett stort fett pekfinger på pappan till barnet... Anonym (Orolig) skrev 2009-09-27 23:52:50 följande:
    Ja, frågan är exakt om PAPPANS för tillfället, sämre sperma kunde medföra risker. Själv producerar jag ingen sperma för tillfället. Anser du att jag hoppat på min kära sambo?
  • Anonym

    Ja, det tycker jag. Du skriver att du inte skyller på någon, men du pratar bara om din killes sperma. Om du är så orolig för ADHD, varför frågar du inte om hur barnet kan skadas när det ligger i din mage?

    Du har fått många svar här i tråden om att du har fel, acceptera det och försök att njuta av att vara gravid i stället. Även om barnet skulle få ADHD så är inte det hela världen heller.

    Anonym (Orolig) skrev 2009-09-28 00:01:55 följande:


    Ja, frågan är exakt om PAPPANS för tillfället, sämre sperma kunde medföra risker. Själv producerar jag ingen sperma för tillfället. Anser du att jag hoppat på min kära sambo?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym skrev 2009-09-27 23:59:14 följande:
    Vilka besserwissrar! !Tyckte det var en helt sund och bra fråga utav TS! Lycka till med din lilla bebis!
    Tack! He,he. Ja, det krävs lite stake för att våga starta en tråd på fl. Direkt blir man anklagad för att anklaga andra
  • Anonym (Orolig)
    Anonym skrev 2009-09-27 23:52:11 följande:
    Ja, under graviditeten ja. Men din kille var väl inte gravid när han drack och rökte? Anledningen till att barnet kan skadas om mamman röker och dricker är ju för att mamman och barnet delar blod och barnet får sin näring från mamman. Om barnet proppas full med gifter under utveckligen är det väl inte så konstigt att saker går fel i skapandet av hjärnan eller andra delar av barnet? Men att spermier skulle föra med sig ADHD på grund av alkohol eller rökning är helt enkelt inte sant och inget du behöver tänka på. Anonym (Orolig) skrev 2009-09-27 23:50:13 följande:
    Jo, men spermier av sämre kvalité är fortfarande av sämre kvalité, även under själva befruktningen, som är en del av graviditeten... Så tänkte jag...Den "simmaren" som van simtävlingen var det snabbaste "fyllot"...tänkte jag sedan...
  • Anonym (****************)
    Anonym (Orolig) skrev 2009-09-27 23:50:13 följande:
    Forskning visar att rökning under graviditet ökar risken att få barn med adhd. Olika störningsmoment under graviditet/förlossning kan "hjälpa till" att utveckla adhd, vet man ju nu för tiden.
    Min mamma rökte och drack under hela graviditeten med mig.
    Jag har lätt för att lära och inga fysiska och psykiska problem...
  • Jag bryr mig inte vad ni tycker

    Luktade sperman rutten då? När du blev gravid.
    Seriöst så finns det väl inga ruttna spermier om man inte spar dem i en burk och låter de ruttna.

  • Anonym (Orolig)

    Anonym (****************) skrev 2009-09-28 00:24:20 följande:


    Min mamma rökte och drack under hela graviditeten med mig. Jag har lätt för att lära och inga fysiska och psykiska problem...
    Vilken TUR att inget hände då! Men hur vet du att du inte hade varit ännu smartare om hon INTE givit dig alkohol och nikotin? Låter rätt "efterblivet" i mina öron att försvara sådan barnmisshandel...
Svar på tråden Rutten sperma gjorde mig gravid!