• Liljekonvaljblomman

    När är det ok att ringa till folk på morgonen och kvällen???

    När är det ok att ringa till folk på morgonen och kvällen?

    Jag tycker inte att man ska ringa före klockan 9 på morgonen och inte efter 21 på kvällen. (sen beror det ju lite vem det är till och om det är något viktigt eller bara allmänt slöprat...)

    Idag ringde en bekant som jag inte känner jätte väl för att prata vid halv åtta på morgonen. Hon vet att jag jobbar kvällar och oftast är ledig på dagen och kanske vill sova ut då...

    Vad tycker ni andra?

  • Svar på tråden När är det ok att ringa till folk på morgonen och kvällen???
  • hewa

    Det beror ju på vem man ringer. Någon jag inte känner väl skulle jag absolut inte ringa efter 21, knappast ens så sent. En helgmorgon, aldrig före 10. Mina föräldrar däremot kan jag ju utan att blinka ringa 8.30 en lördagmorgon för jag vet att de är morgonpigga. Kompisar kan jag ringa fram till runt 21.30 iaf.

  • Trollet Ludenben

    Vill inte att folk ringer efter 22:30 om det inte är viktigt... men de får gärna ringa innan 9 på morgonen Vi är uppe vid 6 så skulle nån ringa så stör det inte mig. Är inte så känslig av mig


    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • AngelOfHarlem

    Ja, jag får erkänna att jag är helt ointresserad av Charlie och Lola och De tre vännerna och Jerry. *Skäms*


    jenny99 skrev 2009-09-29 20:50:10 följande:
    men gud vad trist...att man sätter ungarna framför tv och visar helt ointresse själv. Om ni är lätt irriterade får ni berätta tydligt för er omgivning om detta,annars får ni vara tysta ha ha. Jag lägger mobilen på vibrator,den stör ingen och jag vaknar om den vibrerar,men jag somnar om på 1 sekund sen. Vill man inte bli störd,dra ut jacket och lägg mobilen på ljudlös,då slipper ni reta er på onödiga saker.
  • jenny99

    jag är oxå ointresserad av vissa barnprogram.
    Men det betyder oerhört mycket för ett barn om man då och då sitter med dom,eller bäddar ner sig i soffan och gosar med dom medan dom ser på tv.

    Mina barn älskade det och det var faktiskt mysigt.Om det var något program jag hatade så kunde man enas om något både gillar hi hi.

  • AngelOfHarlem

    Jo, det är sant. Det är självklart inte så att jag flyr vind för våg så fort jag hör Bolibompa-vinjetten, men det är faktiskt den enda timmen på hela dygnet som hon kan sitta själv mer än två minuter, så ska jag prata ostört med någon så är det då det gäller.


    jenny99 skrev 2009-09-29 20:55:26 följande:
    jag är oxå ointresserad av vissa barnprogram. Men det betyder oerhört mycket för ett barn om man då och då sitter med dom,eller bäddar ner sig i soffan och gosar med dom medan dom ser på tv. Mina barn älskade det och det var faktiskt mysigt.Om det var något program jag hatade så kunde man enas om något både gillar hi hi.
  • Porenn

    Jag svarar Aldrig i telefon före kl 11.00 om det inte är jobbet eller nån i familjen som ringer. De vet att jag sover länge, så om det ringer är det viktigt.
    Däremot är jag vaken till 02.00-03.00 på nätterna, så är det nån som vill ringa då är det helt ok

    Själv ringer jag aldrig nån före kl 09.00 (Om jag nu mot förmodan skulle vara vaken då...) och efter 21.30 ringer jag bara min familj.

  • Samsmamma

    Vill inte att folk ringer innan 10 hit, på helgen får de vänta till 11. Själv vet jag när jag kan ringa till folk, det beror helt på vem det är. om jag inte känner personen i fråga ringer jag inte innan 10, precis som jag själv inte vill bli uppringd innan 10.

    På kvällen ringer jag inte till någon efter 21 om jag inte vet att de är vakna och inte störs.

  • Liljekonvaljblomman

    Jag är nästan alltid uppe innan sju när jag är ledig men vill ändå inte bli störd om det inte är något viktigt och min sambo kanske sover...

Svar på tråden När är det ok att ringa till folk på morgonen och kvällen???