• BabbelMia

    Lilla decembertrådens bäsar del 4

    Hej & välkomna till oss!

    Ett gäng mammor som fått bebisar/syskon i december 08.
    Pratar om allt och inget och länkar alltid till en massa kul
    Häng gärna på om du vill.

  • Svar på tråden Lilla decembertrådens bäsar del 4
  • Nani82

    Drutten: Nice med att vara nästan klar med julklapparna. en annan som vanligvis brukar ha några klara har nog inte en enda...ja så klart ska vi göra kalaendrar med W åt typ hela släkten. Men jo en julklapp till min mormor är klar.

    Ang vaccinet så ska han få ta det. Bokat tid igår. Resonerar som så att han blir mer sjuk av influensan å lär födmodligen hamna på sjukhus å allt i jämförelse med hur sjuk han blir av sprutan...Men det är uttjatat som tusan som du säger. Men jag vågar inte chansa å så blir han jätte sjuk, han som är så liten. Å nu under julen ska man då isolera sig helt. Varit nog jobbigt nu dessa veckor att inte gå i affärer med honom. Sen har dom ju gjort säsongsinfluensavaccin i åratal, nytt virus varje gång. Så dom borde ju veta vad dom gör. Men klart garantier finns ju aldrig. Man måste välja själv...suck...svårt...typ att vaccinera eller inte som en Hamlet ungefär...

  • jakeline

    Halloj tjejor! Här är allt bra. Fortfarande inget besked om jobbet. Har totalt tappat enerigin, lusten och orken till allt just nu känns det som. Så sorry att jag inte är så aktiv just nu...

  • prinsbus

    Nani- Va mycke kul grejjer W har fått!! Härligt att kalasen flöt på fint!

    Vi har också bestämt att ta vaccin, men har inte fått kallelse än. Fast många rutn om oss har fått tid. Ringde och kolla, så vi inte blivit missade, men då så BVC-tanten att d vänta på mer vaccin... Som vanligt, ingen vet va den andra sysslar med.................................

    Nu har jag börjat rida igen!!!!!!! Känns så gött!! Men lär ha träningsvärk i möra ;)

    Men Drutten, har du redan fixat julklapparna!! Det har inte jag gjort! Fast vet d mesta jag ska köpa iaf.

  • jakeline

    det jag blir lite schalur på är ju att det svänger från dag till dag om man får ge små barn spruta eller inte. Häromdagen fick man ge under tre, sen inte och sedan inte under ett... när ska de bestämma sig?

    Vi kommer nog vänta tills det kommer klara beslut. Jag har aldrig vaccinerat mig förut och brukar inte bli sjuk... Men man vet ju aldrig.

  • BabbelMia

    Skulle ha fixat det mesta idag, men tiden sprang ifrån,eller om jag velade lite grann Blir lite stressad oxå av att vara på stan med N med baciller och allt. Fick iaf tag på kjol och boddy till jul till henne, och så leos gamla luva,kommer bli bra

    Nästan klar, men köper bara till M, barnens 2 kusiner och nåt litet till mamma typ. Sambons beställs från cdon, barnens från lekmer och nu idag såg jag att kusinernas finns på leksaksaffären, så det ska jag åka och köpa nån kväll, med barnen hemma

    De är för övrigt snoriga båda två nu, kom som brev på posten under dagen

  • Nani82

    Jakeline: Jag har bara hört att dom får vaccineras nu. Var på tv i fredags eller kanske en annan dag. Men att det är lite olika när det kommer igång. Tror inte att BVC här börjat vaccinera om dom inte fått klara beslut! Det får dom nog inte...men det är ändå svårt...tvekar lite iaf....rädd att det ska komma forskning eller nåt som om några år visar att hälften som tog vaccinet fått ADHD eller blivit sterila eller nåt annat hemskt...men det behöver ju inte bli så bara jag som blivit nojjig av mig... Fast samtidgt vill jag inte avstå å så är han en som blir väldigt sjuk å får dubbelsidig lungiflammation å dör...jisses...vad det är svårt. Å samtidgt kanske han inte alls får det eller bara blir normalt sjuk! Kanske minskar risken nu oxå när dom flesta blir vaccinerade att smittan sprids...tusan sååå svårt det är alltså...

    Prinsbus: Jag har bokat tid själv via nätet. Kul att rida...själv har jag aldrig fastnat för det. Fast min syrra å pappa brukar rida på Islandshästar. Men det beror mest på att jag är väldigt allergisk mot hästar. Kan knappt gå in i ett stall utan att börja nysa. Men W´s moster har sagt redan när han låg i magen att han ska få komma å rida med henne.

    Drutten: Jag hade köpt den rosa hm klänningen som jag länkat till ha,ha...fast det var kanske mer tomtekläder du letade...

  • Pearl22

    Hej tjejer! Jag vaccinerade mig idag...var egentligen inte planerat, men eftersom vi var på BVC och vaccinationen kom på tal så erbjöd hon vaccin till mig iaf. Här i västerbotten är det inte klart än om de ska vaccinera de små eller ej. Jag hade ju den inställningen att klart Meja ska vaccineras om hon får, men med tanke på att vaccinet är baserat på ägg och vi vet ju inte om hon tål det så vet jag inte om man törs chansa :/ Känns skönt dock att jag är vaccinerad ändå...
    Meja har fått svamp i underlivet så nu har vi fått en lila "färg" vi ska pensla 3 kvällar i rad. Hoppas det försvinner fort för det märks att hon varit irriterad av det :( Igår natt vaknade hon vid 2 och kunde knappt komma till ro och somna om...antar att det kliade och så..

  • BabbelMia

    Stackars meja, dp hoppas vi det ger sig,men det brukar vara effektivt det där lila

    Just av den anledningen ska vi inte vaccinera N, att det hoppas så förbaskat med vaccin till dem, ev äggspår och det. Dessutom så skulle vi inte ens velat vid vanlig flunsa, + att man inte behöver bli dödssjuk, är ett antal människor som insjuknat, blivit dåliga som attan, men absolut inte behövt söka vård. Så det kan ju slå jätteolika. Men klart man kommer tycka att fasiken-om man åker på det hela familjen samtidigt. Samtidigt är jag rädd för dessa ev biverkningar, inte för min del utan för barnens. Men nu är hon ju nysnuvig så då måste vi iaf vänta om vi skulle ändra oss....

    Nani-ja,mer röda kläder, ihop med luvan Blev en röd kjol med katten Jansson och en vit boddy med silvriga träd, ett rådjur och några fåglar från lindex, kommer nog bli bra

  • prinsbus

    Usch va jobbit för Meja!!!!!!!! Hoppas att det snart är bra!

    nani- Vart ifrån beställer du foto-almanackor? Jag har använt mig av Fujidirekt, men nu när jag gått igenom bilderna på J så är ju nästan alla tagna i stående format. och liggande bilder gör sig ju bäst i almanackan. Så då fick jag se att genom Ica kan man göra almanackor med flera bilder per sida. ex 2 stående bilder på en sida... Tror att jag ska testa att göra en där. Kosta lika som Fuji. Tänkte göra en till gubben i julklapp, med div. av hans fordon och nåt på han och J...

  • Nani82

    Prinsbus: Jag gjorde förr julen på W hos Önskefoto. Bra lite mer pappriga så man kan skriva i dom. Vissa kalendrar är ju fotoglansiga. Men jag tror dom flesta är bra ändå. Vet inte vart jag ska göra i år. Tror dom hade nåt ta 3 bet 2 erbjudande hos önskefoto...elelr var det kanske extrafilm. Måste börja kolla på det. Men du menar på icas sida? Det lät ju bra om man kan sätt in två stående bilder. För dom blir ju mycket mindre i ståendeformat. Min gubbe gjorde nån kalender hemma själv som han skrev ut. Finns gratisprogram på nätet å det gick oxå fort å lätt. Men då har man lite krux med att fästa ihop snyggt å så om man inte har rätt grejer för det. Sen kan du ju göra GRATIS fotobok via fuji finns länk i rabattkodstråden! Gällde till feb 2010. En per hushåll, men man kan ju vara fräck å skicka runt till flera man känner som inte ska göra en. Finns massor med fian bakgrunder å lätt program var det oxå. Börjat med en till lillebror hos päronen. Ska göra en hemma åt W så klart oxå...

    Slania: Usch stackars henne, klart hon sovit dåligt. Tror oxå det är nåt bra ni fått som nog redan gör att det känns bättre.

Svar på tråden Lilla decembertrådens bäsar del 4