Inlägg från: förälder 82 |Visa alla inlägg
  • förälder 82

    Mammalediga i Motala 2

    Ny tråd som fortsätter där den andra tog slut.
    Jag hete Lina och bor i Motala med min sambo och son.

  • Svar på tråden Mammalediga i Motala 2
  • förälder 82

    Börjar friskna till från min förkylning. Hoppas bara att sambo och son klarar sig. Leo har bara varit lite snorig och lite feber men jag vet inte om det är förkylning eller tänder. Han har nu fått den 4:e i underkäken och det bryter snart igenom en i överkäken.

  • förälder 82
    Onka78 skrev 2009-10-07 11:10:21 följande:
    förälder 82 skrev 2009-10-06 20:28:30 följande: Inte kul med förkylning... Casper håller på att få sin femte tand nu, han får ingen feber men han dreglar väldigt.
    Leos femte har brutit igenom idag. Kände att det var vasst i överkäken...
  • förälder 82

    Är det nån som varit med om att alla fyra framtänderna kommer samtidigt i överkäken??? Det gör Leos... Det ser ut som han har lagt in en prilla så svullen är han...

  • förälder 82

    Här är det bara bra. Fast Det kliar i munnen på leo hela tiden. Men nu har tre tänder brutit igenom helt i överkäken bara den sista kvar sen hoppas jag att det räcker med tänder på ett tag.
    Annars har han nu lärt sig att sätta sig upp själv plus att han treser sig upp mot saker nu. Allt gick så fort. Först satte han sig upp och sen bara en vecka senare så reste han sig...

  • förälder 82

    Jag hoppas att jag och resten av familjen klarar sig. Jag har ju redan varit förkyld och det vill jag inte bli igen. Men man kan ju bara hoppas...

  • förälder 82

    Jag som hoppades att jag skulle klara mig. Hade en mardrömsnatt med magsjuka mellan ons-tors. Men har mått bra idag. Tur det.

  • förälder 82

    Tack. Det blev som tur var bara en natt, men den var jobbig nog men nu är jag helt fit for fight.

  • förälder 82

    Vilket väder vi har. Usch och fy. Hoppas att allt är bra med er alla. Jag har haft det körigt här ett tag. Planerar lite renovering som jag skulle vilja ha klart innan jul men vi får se om det lyckas.

    Leo blir 10 månader på lördag. håller med er att tiden går fort.

  • förälder 82
    Netha85 skrev 2009-11-09 10:10:23 följande:
    Hej tjejer! Minns jag lite fel eller är det någon av er som bor på Duntis?? Vi ska upp i morgon och kolla på en av lägenheterna på Vinnerstadsvägen 18D.. Men min fråga är om det finns lekpark osv i närheten där? Vi vill ju komma bort från stan o Duntis är ju lite mer "barn"vänligt än vart vi bor nu. Annars är allt bra med oss, börjar bli friska efter förkylningen, även lilleman. :)
    Det är jag som bor vid duntis. Men jag har inte kollat in om det finns lekpark men jag tror det. Det finns även en förskola tror jag.
  • förälder 82

    Grattis i efterskott till er båda!!

    Jag bor i bostadsområdet som ligger till vänster när man svänger till duntis. Slåttervägen närmare bestämt.

  • förälder 82

    Jag ska vaccinera min lilla kille imorgon. Jag hoppas att jag också får min dos då de ändå ska börja vaccinera allmänheten nästa vecka. Jag hoppas bara att man slipper biverkningar för får man det är det ju inte så motiverande att ta nästa dos. Men det blir mycket vaccinationer nu för Leo. Först två dosen influensavaccin och sen ettårs vaccinationen. Det kommer kännas i mitt hjärta varje gång. Vill ju inte att han ska ha ont.

  • förälder 82

    Tänk om det kunde få bli en vit jul. Jag hoppas iallafall att snön ligger kvar till Julafton. Nackdelen med detta väder är ju att vägarna blir större dödsfällor än vanligt. Blev omkörd häromdagen av en "idiot" på E4 i linköping. Det var moddigt i omkörningsfilen och när lasbilarna kör saktare än normalt så ÄR det halt!!
    Annars så är plutt förkyld igen. Var en jätteförkyld kille på öppna förskolan sist...Blir lite arg när man tar dit sjuka barn. Då kan man allt hålla sig hemma!!!!

  • förälder 82

    Vilken jul!!! Leo har varit förkyld i två veckor och hostat i en. och inte får man komma till vårdcentralen. Ska ringa i morgon igen då han har börjat att ta sig ¨åt öronen. Jag vill ju bara veta att allt är ok. Får jag inte komma då vet jag inte vad jag gör. Han har ju knappt ätit sen han började hosta då allt kommer upp igen för att slemmet åker upp och ner. Tur att han fått i sig vatten iallafall. Men man blir ju lite vaksam när kissmängden minskar. Det är visserligen blött i all blöjor men inte alls som förut. Tänk att det ska vara så svårt med sjukvården. Det hade ju varit så mycket lättare för dem att låta mig komma med honom så man kan sluta vara orolig. Det är ju inte så att man ringer för ingenting. Inte jag iallafall. Och han kan ju inte tala om själv vad det är för fel.
    Nu har jag avreagerat mig lite. Hur mår ni andra annars? Själv är jag trött på julmat!!!

Svar på tråden Mammalediga i Motala 2