• Ia 70

    35+ tråden del 8 still going strong

    35+ tråden del 8 still going strong


    {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}
    Välkomna in i 35+ tråden del 8!!!! Tiden rusar iväg i denna underbara tråd! 
    Nu är vi några som fått våra små, men fortsätter att hålla kontakten. Några är gravida o några kämpar på med en STOR hejarklack!

    Här samlas Vi som vill följas åt genom förberedelser, funderingar - och även så småningom graviditetsnojor, oro, glädje, förväntan, födslar och livet med en liten baby.
    - Vi är kring 35-40, men räknar oss inte som "passé " än på ett bra tag !

    BIM/BF/Födelselista finner Ni här: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47838518.html

    Del 7 av tråden finner Ni här: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m45516110.html
    Felix-96, Leia-07, Luka-09
  • Svar på tråden 35+ tråden del 8 still going strong
  • Syster Luring
    Edvin 6 veckor - 17 oktober 2009Hej hej alla mammas 35+-tanter! Edvin sjusovare 6 veckor idag!
    ♥ August -95 & Edvin -09 ♥
  • bojji07
    Syster Luring skrev 2009-10-17 19:54:31 följande:
    Hej hej alla mammas 35+-tanter! Edvin sjusovare 6 veckor idag!
    Hej Edvin
    Vilken charmör!
    Sebastian-91,Benjamin-07& lillasyster BF 6/12-09
  • Ia 70
    Gaztongirl skrev 2009-10-17 10:39:06 följande:
    Trynträ: Grattis än en gång Verkligen tuff start ni haft. Kolik är ju inte roligt när det håller på, men hoppas det blir som Ia skrev att det ger sig efter någon månad. Ja idag blir det min 9:e dag också, känner absolut inget nu heller. Ska ta mig en promenad också och får se om jag kan efterapa dig där Ia70: Hur går det med storasyster nu, har hon accepterat bebisen?
    Tack som frågar, det går faktiskt lite bättre nu. Tur för oss alla om jag säger så Men det gäller att hon har att göra o gärna att en av oss finns tillgänglig för bara henne. Oooo men snart får du snusa du med, jag lovar dig. Jag e faktiskt lite avis, för jag älskar att föda får en sådan kick av det o de första dagarna efter på BB
    Felix-96, Leia-07, Luka-09
  • Trynträ

    Tack tjejer! Jag är inte hundra på att det verkligen är kolik för ibland är hon lugn som en filbunke. Det är bara det att hon vill ligga vid bröstet ofta och inte i sängen såvida hon inte sover. Men det kanske är helt normalt å andra sidan. Sen får hon ju antibiotika via mig så det kan vara därför hon är lite orolig också för hon bajsar jättemycket då. Jag längtar tills den kuren är över och att man blir helt frisk.

  • bojji07

    Hej på er alla....
    hoppas att allt är bra.
    Här hemma har vi sjukstuga
    Stora sonen är nu bra men har haft halsont och förkylning.
    Lilla sonen har haft hosta som vägrar släppa i snart en månad....varit till läkaren två gånger de senaste två veckorna och får rådet att avvakta och sedan återkomma så det inte utvecklas till lunginflammation.
    Mannen ligger med feber som stiger....är inne på sin 6:e dag med feber, hosta, huvudvärk och allmänt hängig...även han varit till läkaren. Lite förhöjd sänka och ett virus i kroppen men de tror inte att det är svininfluensan iallafall. Hoppas att allt snart börjar vända....jag gick in i v 34 idag och känner mig rätt trött
    Ska jobba i  ca tre-fyra veckor till och sedan vara hemma och vila inför förlossningen.....

    kramar på er alla.


    Sebastian-91,Benjamin-07& lillasyster BF 6/12-09
  • Fnulan

    GRATTIS GRATTIS TRYNTRÄ!!! Vad skönt att allt gick som det skulle.

    Bojji är du bättre nu vännen??

    Glittra hur mår du, jag har messat dig men vill inte störa för mkt..

    Gazton, hohoooooo

    Förlåt min frånvaro, men jag ska berätta varför nu...
    Jag har mått konstigt, jätte trött, yr och skum känsla i kroppen. Igår började jag störtblöda och det kom tjocka klumpar. Så vi fick åka in och det blev akut operation för där var massa rester kvar från moderkakan. Är hemma nu och mår fint förutom lite yrsel och otroligt ont i halsen efter hemska tuben dom tvunget ska köra ner i halsen på en! Har starka värktabletter så jag slipper magont i allafall.

    Pöss nu ska jag krypa ner med min förkylda snutta!

  • Ia 70
    bojji07 skrev 2009-10-18 18:26:37 följande:
    Hej på er alla....hoppas att allt är bra.Här hemma har vi sjukstuga Stora sonen är nu bra men har haft halsont och förkylning.Lilla sonen har haft hosta som vägrar släppa i snart en månad....varit till läkaren två gånger de senaste två veckorna och får rådet att avvakta och sedan återkomma så det inte utvecklas till lunginflammation.Mannen ligger med feber som stiger....är inne på sin 6:e dag med feber, hosta, huvudvärk och allmänt hängig...även han varit till läkaren. Lite förhöjd sänka och ett virus i kroppen men de tror inte att det är svininfluensan iallafall. Hoppas att allt snart börjar vända....jag gick in i v 34 idag och känner mig rätt trött Ska jobba i  ca tre-fyra veckor till och sedan vara hemma och vila inför förlossningen.....kramar på er alla.
    Oj vad jobbigt, det verkar som om Leia e på G att bli förkyld. Jag har ju varit det i två omgångar o Luka en omgång. Övriga har peppar peppar klarat sig ok.
    Oj v 34 då e de inte långt kvar ju underbart! Ser fram emot att få träffa dig o snusa bebbe framöver
    Fnulan skrev 2009-10-20 08:17:10 följande:
    GRATTIS GRATTIS TRYNTRÄ!!! Vad skönt att allt gick som det skulle.Bojji är du bättre nu vännen??Glittra hur mår du, jag har messat dig men vill inte störa för mkt..Gazton, hohooooooFörlåt min frånvaro, men jag ska berätta varför nu...Jag har mått konstigt, jätte trött, yr och skum känsla i kroppen. Igår började jag störtblöda och det kom tjocka klumpar. Så vi fick åka in och det blev akut operation för där var massa rester kvar från moderkakan. Är hemma nu och mår fint förutom lite yrsel och otroligt ont i halsen efter hemska tuben dom tvunget ska köra ner i halsen på en! Har starka värktabletter så jag slipper magont i allafall.Pöss nu ska jag krypa ner med min förkylda snutta!
    Tack för mess, hade inte somnat då jag försökte få Luka att sova "lite vid sidan av mig" Vart en strulig natt då oxå Leia kom upp o skuffade undan sambon från sängen.
    Hur kan de ha missat att delar av kakan var kvar?? Usch o fy, stackars dig, men hoppas att du snart mår bättre.
    O krya på lilla snuttan, många förkylda bebbar i olika trådar på FL.

    I dag ska jag o Luka gå o träna igen. Sååå skönt även om jag känner mig seg seg seg. Har i alla fall gått ner 1 kg i veckan (utslaget) på sex veckor med promenader och inte för  mycket gottis. Men ett gäng kilon e kvar till trivselvikten + att jag fått massa celuliter Blääää hatar!!
    När Luka e tre månader får jag lämna honom på barnpassningen o då ska jag ta tag i resten med. Läääängtar! Tittade på bilder fr "förr" då jag inte var nöjd med min kropp heller...men jag var ju skitsnygg!! Hade till o med armmuskler!!! Drömmer mig tillbaka!

    Kram alla nu ska jag ägna mig lite tid till Luka som så snällt ligger tyst i vår säng o bara tittar
    Felix-96, Leia-07, Luka-09
  • bojji07

    Fnulan: ja efter blutsaft och järntabletter mm så känner jag mig mycket piggare. Liter trött nu då vi haft sjukstuga här hemma...dock men nu börjar det vända med.

    Huga vad du får vara med om....delar av moderkakan kvar. Hoppas du snabbt blir helt återställd ifrån halsont mm...
    många kramar till dig.

    Ia det skulle vara så skoj att träffa dig senare med då liten tittat ut och allt lugnat ner sig. Just nu känns det som om vi har hur mycket som helst runt omkring. Huga...men men det blir väl bättre de med.

    Onska: kramar i mängder till dig. du finns i mina tankar!

    Trynträ, gazton, nufsan och alla ni andra. kramar till er med...snart sällar jag mig till gänget med bebis igen


    Sebastian-91,Benjamin-07& lillasyster BF 6/12-09
  • Gaztongirl

    Ia 70: Vad skönt att det går bättre nu med storasyster

    Fnulan: Hohooooo på dig också Men din stackare som varit sjuk, säger detsamma. att de missat en sådan sak. Ta nu alla dina krafter och vila så du blir frisk och stark igen.

    bojji07: Ursch vad jobbigt när alla är sjuka, hoppas att familjen kryar på sig snart.

    Idag var jag iväg och kollade fostervattnet, å det är slut. Busan är ju fullgången så hon har väl haft tråkigt och druckit upp det. Glömde fråga hur stor hon är i vikt, han mätte magen och det måttet var helt normalt sa han. Så kände han på tappen och den är mjuk och mogen, å så öppnade han lite mera. Sedan körde de en CTG kurva som var OK. Ska in imorgon igen och köra CTG för det fanns inte tid för igångsättning förrän på torsdag. Så torsdag ska jag in och ta hål på hinnorna och sättas igång, om inget händer med det som gjordes idag. Känns lite märkligt, men samtidigt så skönt att senast torsdag ska jag ha en dejt med Busan öga mot öga

Svar på tråden 35+ tråden del 8 still going strong