• Engla80

    1. Vi som väntade våra mirakel första veckan i Jan 09, del 7.

    Vi & våra barn i tråden:

    Sholof - Felix född 11/12 -08 (BF -27)
    ToZa - Thea född 13/12 -08 (BF -33)
    KriSan - Nova född 14/12 -08 (BF -18)
    Mamma till 3 små - Matilda född 16/12 -08 (BF -28)
    Engla80 - Lykke född 19/12 -08 (BF -20)
    MansonDust - Seven född 28/12 -08 (BF -13)
    MiaLau - Collin född 30/12 -08 (BF -9)
    MFJG - Wincent född 3/1 -09 (BF -6)
    Bumbi84 - Luna född 7/1-09 (BF +4)
    Josephine78 - Linnéa född 7/1-09 (BF + 1)
    Markisa - Emilia 9/1 -09 (BF-9)
    Ell Ell - Sixten född 11/1-09 (BF +10)
    MaryD - Leo född 13/1-09 (BF +11)
    Kristinah - Sture född 17/1-09 (BF +8)
    FlowerLowa - Agaton född 20/1-09 (BF +11)
    Hoppfull trots allt -Alice född 23/1-09 (BF +14)
    lillzan - Elvira född 24/1-09 (BF +12)

    Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-232/m32216443.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-232/m34716790.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-232/m37423436.html
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-232/m40397895-93.h...
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m43071668-139....
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m45569607.html

  • Svar på tråden 1. Vi som väntade våra mirakel första veckan i Jan 09, del 7.
  • hoppfull trots allt
    KriSan skrev 2009-10-14 21:48:30 följande:
    OOj vad ni skrivit...jag är ju aldrig här nuförtiden... Har ju bara varit sjuk i flera månader...Först svininfluensan o sen halsbölder..Sen har alla barnen varit sjuka...Gubben har varit sjuk och lilla Nova har varit sjuk.Hon blir ju 10 månader imorgon. Hon kryper....står själv en kortare stund och går med mig om jag håller henne i handen..Men vet ni...Hon har inte fått en enda tand!!!! Jag har en tandlös unge.När jag kollade mina pojkars utveckling så hade dom sex-sju tänder i hennes ålder...Måste nog höra med bvc. Hur många tänder har era småttingar..?? Har ju inte varit in här på ett tag men det är ingen som är gravid igen eller???Jag är absolut inte gravid..Vill inte..Väntar fortfarande på min sterilisering som ska passa ihop med hur jag har min mens ...Jag hade fått en tid förra månaden men min mens kom aldrig..(man ska utföra steriliseringen 6-12 dagar efter senaste mens) Så dom gjorde ett gravtest...Som var positivt....!!! Hur det kan gått till fattar jag egentligen inte(men ändå fattar jag) då sexet har varit vääääldigt frånvarande...Men tydligen lyckades vi med bedriften att ha sex när jag just hade ägglossning. Typ enda gången den månaden det begav sig......så jag gjorde en abort...MOT sambons vilja...Han är fortfarande helt förstörd o besviken på mig för det så vi jobbar på att reparera hans känslor för aborten. Ja...ni fattar kanske att man inte riktigt haft tid o ork att sitta här...Men det var kul att komma in hit igen. Massor med kramar på er.usch vilken jobbig period ni verkar ha haft!
    hoppas allt vänder nu och ni får vara friska.
    Alice har varit sjuk ett dygn med hög feber, inget annat, men jag tror hon hade ont i halsen också då hon grät väldigt mycket och luktade hemskt ur munnen.
    Hon kryper fortfarande inte, bara ålar baklänges i rent etter när man lägger henne på magen.
    Äldsta tösen här har varit dålig en längre tid utan att dom hittar något men idag efter jag vet inte hur många besök och provtagningar hittade dom något på hjärtat. Hjärtat slår för få slag och så har hon fått högt blodtryck+ dåligt HB så nu ska hon vidare. Har inte orkat oroa mig än, är mer glad att dom äntligen hittat något..
  • hoppfull trots allt

    det vart ju konstigt i vanlig ordning..
    KriSan:
    Usch vad jobbigt ni verkar ha haft det sista tiden. Hoppas allt vänder nu och ni får vara friska och hitta tillbaka till varandra efter aborten.

    Alice har varit sjuk ett dygn med hög feber, inget annat, men jag tror hon hade ont i halsen också då hon grät väldigt mycket och luktade hemskt ur munnen.
    Hon kryper fortfarande inte, bara ålar baklänges i rent etter när man lägger henne på magen.
    Äldsta tösen här har varit dålig en längre tid utan att dom hittar något men idag efter jag vet inte hur många besök och provtagningar hittade dom något på hjärtat. Hjärtat slår för få slag och så har hon fått högt blodtryck+ dåligt HB så nu ska hon vidare. Har inte orkat oroa mig än, är mer glad att dom äntligen hittat något..

  • sholof

    oj, det var ingen rolig läsning här.
    Krisan: Hoppas ni oxå blir friska snart o att allt blir bra!

    Hoppfull: Bra att de iaf hittade nåt till slut, blir ju inte bättre för att man oroar sig.

    Felix får sin 5e o 6e tand nu, o om 2 veckor ska han på sitt första tandläkarbesök Han kryoer inte, o det kommer han nog itne göra heller utan han ålar med hög fart o sen går han så ofta han får med vår hjälp eller väggarna eller möblerna.


    ♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • bumbi 84

    hoppfull trots allt skrev 2009-10-15 18:33:33 följande:


    det vart ju konstigt i vanlig ordning..KriSan:Usch vad jobbigt ni verkar ha haft det sista tiden. Hoppas allt vänder nu och ni får vara friska och hitta tillbaka till varandra efter aborten.Alice har varit sjuk ett dygn med hög feber, inget annat, men jag tror hon hade ont i halsen också då hon grät väldigt mycket och luktade hemskt ur munnen.Hon kryper fortfarande inte, bara ålar baklänges i rent etter när man lägger henne på magen.Äldsta tösen här har varit dålig en längre tid utan att dom hittar något men idag efter jag vet inte hur många besök och provtagningar hittade dom något på hjärtat. Hjärtat slår för få slag och så har hon fått högt blodtryck+ dåligt HB så nu ska hon vidare. Har inte orkat oroa mig än, är mer glad att dom äntligen hittat något..
    vad skönt att dom äntligen hittat felet. men tråkigt att det inte var nått enklare.
    Vet dom vad det beror på?

    Kram
  • hoppfull trots allt
    bumbi 84 skrev 2009-10-15 21:43:51 följande:
    hoppfull trots allt skrev 2009-10-15 18:33:33 följande: vad skönt att dom äntligen hittat felet. men tråkigt att det inte var nått enklare. Vet dom vad det beror på?Kram
    Nej inte än men hon har haft problem en längre tid. När hon var liten hade hon reflux ("ventilen" mellan njuren och urinledaren läckte tillbaka urin) och många problem med njurbäckeninfl. och uvi men vid 4 års ålder hade det växt bort. Sista året har hon haft ont i njurarna och i bland uvi och gjort någon kontraströntgen som var bra. För 2 veckor sen gjorde hon ul på buken som också var ok. Problemet här på våran ort är att läkarna hinner inte börja innan dom slutar så ofta får man ringa och tjata om provsvar od. och så är det utlänningar som man inte förstår och vise versa Hursomhelst ringde jag och tjatade efter dom sista provsvaren och då ringde det upp en islänning.. Hon har hög sänka, dåligt hb, högt blodtryck och mycket smärta i buk och för få hjärtslag. Han talade om att det kan vara fel på njuren ändå för det felet ser man bara om patienten står upp under ul men det borde väl u-lpersonalen veta? Hjärtslagen kan bero på blodbristen också. Nu skulle det tas massa vitaminprover och järnhalten i blodet i dag och när vi kom dit hade dom glömt tala om att det skulle vara prov på fastande mage och innan kl 10.. surprise liksom! Sen väntar vi på remiss till medicin där dom ska mäta hjärtslagen i 3 dygn för att se hur sakta det egentligen slår.. Hon är väldigt yr och svim emmellanåt och det blir man om det går mer än 3-4 sek emellan sa han.. känns som dom tar det på allvar allafall och det är jag glad för.
    Kram!
  • bumbi 84

    hoppfull trots allt skrev 2009-10-15 22:21:05 följande:


    Nej inte än men hon har haft problem en längre tid. När hon var liten hade hon reflux ("ventilen" mellan njuren och urinledaren läckte tillbaka urin) och många problem med njurbäckeninfl. och uvi men vid 4 års ålder hade det växt bort. Sista året har hon haft ont i njurarna och i bland uvi och gjort någon kontraströntgen som var bra. För 2 veckor sen gjorde hon ul på buken som också var ok. Problemet här på våran ort är att läkarna hinner inte börja innan dom slutar så ofta får man ringa och tjata om provsvar od. och så är det utlänningar som man inte förstår och vise versa Hursomhelst ringde jag och tjatade efter dom sista provsvaren och då ringde det upp en islänning.. Hon har hög sänka, dåligt hb, högt blodtryck och mycket smärta i buk och för få hjärtslag. Han talade om att det kan vara fel på njuren ändå för det felet ser man bara om patienten står upp under ul men det borde väl u-lpersonalen veta? Hjärtslagen kan bero på blodbristen också. Nu skulle det tas massa vitaminprover och järnhalten i blodet i dag och när vi kom dit hade dom glömt tala om att det skulle vara prov på fastande mage och innan kl 10.. surprise liksom! Sen väntar vi på remiss till medicin där dom ska mäta hjärtslagen i 3 dygn för att se hur sakta det egentligen slår.. Hon är väldigt yr och svim emmellanåt och det blir man om det går mer än 3-4 sek emellan sa han.. känns som dom tar det på allvar allafall och det är jag glad för.Kram!
    oj, det låter som hon varit med om en hel del. jobbigt när man får nya läkare hela tiden för man får på nått sätt börja om varje gång. hade det problemet nu med Luna. men ändå glad för den nya hittade hjärtfelet.

    hoppas att det är nått som går att medecinera bort så hon slipper op. är ju så jobbigt att se dom ha ont.
    ni får stå på er och byta läkare om dom inte hittar nått.

    Vet att det var en tjej på hjärt avdelningen i göteborg som hade det som din tös men kommer inte i håg vad det var för fel. men hennes hjärta slog ochså för sakta och hon blev svimfärdig.(irriterad att jag inte kommer ihåg vad)

    Kram
  • Josephine78

    Så, nu har jag också hittat hit Ska läsa tillbaka lite och sen kommentera!!


    Två prinsessor har jag - Bianca -02 och Linnéa -09
Svar på tråden 1. Vi som väntade våra mirakel första veckan i Jan 09, del 7.