• Full av förhoppning

    Goungar o deras fina familjer nr 7

    Här fortsätter vi som hållt ihop ett tag nu och delar erfarenheter, skratt och tårar på NEO i Lund. De små har blivit stora härliga individer.

    Vi som hänger här

    Valter                       född 080407 med bf 080720     25+0
    Arvid &Rasmus          födda 080408 med bf 080612   30+4
    Elias                         född 080412 med bf 080622     29+5
    Elin                          född 080422 med bf 080802      25+2
    Astrid                       född 080426 med bf 080810      25+0
    Gabriel                     född 080429 med bf 080806      25+5
    Gustav                     född 080509 med bf 080802      27+5
    Simon                      född 080618 med bf 080910      27+6
    Oskar                      född 080909  med bf  081209     27+0
     
    Lite andra kompisar som vi håller kontakt med

    Isabella
    Emma
    "Tvillingarna F o A"
    Klara

    Ser fram emot ännu mer tid tillsammans!!

    Är en del småkompisar som kommer in ibland o uppdaterar oss o hälsar på o det är alltid lika kul!

    Alla som halkar in här av en eller annan anledning är mer än välkommen att skriva!

    Små änglar i våra tankar..


    Var mot andra som du vill att de ska vara mot dig.
  • Svar på tråden Goungar o deras fina familjer nr 7
  • Jessica1

    Hej
    Jag hittade hit!
    Har precis avverkat IKEA, det var helt tomt där!


    ~~~~~~~ Gustav 080509 ~~~~~~
  • Full av förhoppning

    Ja snart öppnar nya Ikea... det blir spännande.
    Gamla stänger väl idag och nya öppnar den 21:e??

    Loppan är på kalas hos grannen just nu och jag och T ska snart på studiebesök på vittra och se hur de genomför projektarbete med barnen. De verkar ha väldigt vettig inriktning med godbitar från alla olika pedagogiska inriktningar men det är svårt att välja och i morgon ska papperna vara inne om vilken skola man valt till nästa år då det är dags för förskoleklass.

    Är trött och seg i huvudet och känner mig inte tillräcklig någonstans.
    Många som har det tufft runtom nu och maktlöshet är skit.

    Hoppas ni har det bra!!
    Kramar


    Var mot andra som du vill att de ska vara mot dig.
  • Jodli

    Nu har jag med hittat hit!

    Ikea var vi på i fredags för sista gången på länge känns det som. Köpte dom sista lakanen och en ny skötbädd att ha till hands i vårt sovrum. Känns inte som en höjdare att springa in till E för att byta blöja mitt i natten.

    Brio outlet har en avskild hörna med sånt som är lite andra handssortering eller att lådan är trasig och så har dom affären med "hela" saker. Där hade dom mycket, men jag hittade inget på outleten.
    Köpte vår brio skötväska till vagnen på outleten för 500 kr mindre än vad dom tar på babyproffssen. Det kallar jag fynd!

    Här blir det lungt idag med en massa förberedelser och mys med E. Så skönt att bara vara och slippa stressa.

    Hoppas att alla får en fin dag i det härliga höstvädret!

    Kram

  • JessAnn

    Då har jag med hittat hit. Det var ett tag sedan jag var inne här.

    Här hemma är det snorigt. O o jag har varit förkylda i flera veckor nu känns det.
    Han har även haft höstblåsor. Hela kroppen var full.

    Hur blir det med vaccinationen för era barn? Oskar får inte den för han ligger inte i någon riskgrupp men Klara ska ta den den 3 nov.

    Ha en skön söndag.

  • BebisVagga

    då hittade jag er jag med.. e skiiiitdålig på att skriva här inne... sorry..

    Var på 18 månaders koll med gabriel i dag.. han hade gått ner i vikt.. läkaren tycker dock itne vi ska bry oss så mycket om detta då han e en riktig glad o pigg kille som faktiskt äter bra.. Läkaren var mycket nöjd med honom på alla sätt.. han utvecklas fantastiskt bra.. o e vikten e inte ett direkt problem sålänge barnen utvecklas o mår bra.. Låt dem vara små säger han bara.. Skönt med en sådan läkare..

    7850vägde han

  • Jodli

    Hej!

    Hoppas att allt är bra med er alla!

    Här har det varit en mysig första vecka som 2 barns mamma. Julia äter och sover och Elin klappar och pussar för fullt.
    Det enda som är lite tråkigt är att jag inte kan lyfta E än på en månad men det kompenserar vi med mycket lek och kramar på hennes nivå.

    E har kommit på nu ordentligt hur man går och nu hoppar hon inte mer på golvet.

    Vi har fått inhalation till henne i 2 veckor för hon hade hosta. Som tur är så har det hjälpt och hostan är borta.

    Nu ska det badas och sen är det mys med hela familjen i sängen framför Idol.

    Kram på er alla!

  • vejj

    Hej!

    Är lite dålig på att gå in här för tillfället... men tänker på er i alla fall!

    Skönt att det kändes bra med läkaren bebisvagga. V har inte heller gått upp så bra i vikt, 20 gram under aug-okt. Känns lite oroligt men det är som med G, han äter bra och mår bra och är pigg. Så vad kan man göra...? Inte mycket annat än att fortsätta ge honom bra mat och se till att han äter så mycket som han själv vill ha. Vi ska tillbaka i december och kolla vikten igen, får se vad läk säger då om han inte gått upp mer. Då ska de ev. ta lite prover på hur han tillgodogör sig näring. Men jag tror mer det handlar om att han är EXTREMT aktiv och har börjat gå.

    Mysigt det låter Jodli. Det är fantasiskt med syskonkärlek! Njut och sköt om er! Kul att E har börjat gå. Kommer du ihåg filmteamet som var på neo Es första vecka, de filmade henne. De sa att programmet skulle visas på SVT fjärde kvartalet 2009. Har ni hört något om det?

    JessAnn: Du frågade om vaccinering. Vårt län har gjort bedömningen att alla barn födda före vecka 27 (och som är mellan 6 mån. och 3 år antar jag..?) tillhör riskgrupp och ska erbjudas vaccination. Så vi har fått vaccinera V, han har fått första dosen förra veckan och ska få en till om ett par veckor. Han reagerade med lite feber på natten efter, annars ingenting. Jag tycker det känns jätteskönt att han fått vaccinet, känner mig orolig för om han skulle få influensan.

    Hur är det med de andra barnen här inne och vaccinet?

    Hoppas ni har det bra allihop.
    Kram

  • Jodli

    Vejj: Vi pratade med om det programmet här hemma häromdagen. Vi vet inte alls när det ska sändas. Fick inte reda på mer än att dom filmade E.
    Vi har inte vaccinerat E men ska till bvc med henne imorgon så jag ska höra med vår sköterska då.

    Nu är det dags för bad och mat.

    Kram

  • BebisVagga
    vejj skrev 2009-11-09 11:01:20 följande:
    Hej!Är lite dålig på att gå in här för tillfället... men tänker på er i alla fall! Skönt att det kändes bra med läkaren bebisvagga. V har inte heller gått upp så bra i vikt, 20 gram under aug-okt. Känns lite oroligt men det är som med G, han äter bra och mår bra och är pigg. Så vad kan man göra...? Inte mycket annat än att fortsätta ge honom bra mat och se till att han äter så mycket som han själv vill ha. Vi ska tillbaka i december och kolla vikten igen, får se vad läk säger då om han inte gått upp mer. Då ska de ev. ta lite prover på hur han tillgodogör sig näring. Men jag tror mer det handlar om att han är EXTREMT aktiv och har börjat gå. Mysigt det låter Jodli. Det är fantasiskt med syskonkärlek! Njut och sköt om er! Kul att E har börjat gå. Kommer du ihåg filmteamet som var på neo Es första vecka, de filmade henne. De sa att programmet skulle visas på SVT fjärde kvartalet 2009. Har ni hört något om det? JessAnn: Du frågade om vaccinering. Vårt län har gjort bedömningen att alla barn födda före vecka 27 (och som är mellan 6 mån. och 3 år antar jag..?) tillhör riskgrupp och ska erbjudas vaccination. Så vi har fått vaccinera V, han har fått första dosen förra veckan och ska få en till om ett par veckor. Han reagerade med lite feber på natten efter, annars ingenting. Jag tycker det känns jätteskönt att han fått vaccinet, känner mig orolig för om han skulle få influensan. Hur är det med de andra barnen här inne och vaccinet?Hoppas ni har det bra allihop.Kram
    Jag har niklas på min facebook... o han säger att dem just nu håller på att klippa till det sista.. Han vet inte om det kommer sändas till jul eller i början på januari..
  • JessAnn
    BebisVagga skrev 2009-11-10 12:05:00 följande:
    Jag har niklas på min facebook... o han säger att dem just nu håller på att klippa till det sista.. Han vet inte om det kommer sändas till jul eller i början på januari..
    Om du får reda på närmare tider kan du väl höra av dig.
Svar på tråden Goungar o deras fina familjer nr 7