• lilla hej

    För oss som bor i Malmö och har BF i Mars 2010 del 2

    För oss som väntar barn i mars och vill snacka av oss lite!

    Eufori BF 3 mars, malmö, segevång
    Av längtan till dej, BF 7 mars, Staffanstorp
    Nalli, BF 7e mars, Malmö
    eda, BF 10:e mars, Malmö
    ModerLi BF 18 mars, Malmö
    lilla hej BF 22 mars, Staffanstorp
    Headrush BF 26 mars, Trelleborg
    sara jolu BF 27 mars
    minimini BF 31 mars, Malmö,Husie

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 20:29
    Eufori BF 3 mars, malmö, segevång
    Av längtan till dej, BF 7 mars, Staffanstorp
    Nalli, BF 7e mars, Malmö
    eda, BF 10:e mars, Malmö
    Alexe, BF 11 mars, Malmö
    ModerLi BF 18 mars, Malmö
    lilla hej BF 22 mars, Staffanstorp
    vivvi83 BF 22.e mars, Svedala
    Tasha BF 25 mars, Malmö
    Headrush BF 26 mars, Trelleborg
    sara jolu BF 27 mars
    minimini BF 31 mars, Malmö,Husie
    Fialotta1980, BF 26 april, Lund

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-10 20:35
    Eufori BF 3 mars, malmö, segevång
    Av längtan till dej, BF 7 mars, Staffanstorp
    Nalli, BF 7e mars, Malmö
    eda, BF 10:e mars, Malmö
    Alexe, BF 11 mars, Malmö
    ModerLi BF 18 mars, Malmö
    lilla hej BF 22 mars, Staffanstorp
    vivvi83 BF 22.e mars, Svedala
    Tasha BF 25 mars, Malmö
    Headrush BF 26 mars, Trelleborg
    sara jolu BF 27 mars, Malmö
    minimini BF 31 mars, Malmö,Husie
    Lemonpie BF 20 april, Malmö
    Fialotta1980, BF 26 april, Lund

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-11 16:03
    NYFÖDINGAR

    Clee: Ari & Ivo 9/1 (1300 & 1375 g)

  • Svar på tråden För oss som bor i Malmö och har BF i Mars 2010 del 2
  • lilla hej

    ModerLi:
    från apoteket tror jag man behöver


    flytande alvedon febertermometer inotyol (för röda rumpor, helt klart den bästa salvan!) renässans näsdroppar

    kommer inte på mer just nu...


    Älskade ungen ska bli storasyster
  • Clee

    Hej, jag har inte många minuter över men tänkte ändå hoppa in i tråden för att berätta att mina enäggstvillingar, Ari & Ivo, har kommit till världen nu. De kom på några timmar i lördags, då jag var i 31+0, så 9 veckor för tidiga och till en vikt av 1300 resp 1375 g. Men - de mår under omständigheterna väl! De har andats själva från start och ligger i kuvös så lite som möjligt för att i stället vårdas under sk känguruvård, dvs i min och min sambos famn. Vi kommer att tillbringa tid på Neonatal tills de är i alla fall runt v 36-37 tror jag så tumhållning och goda tankar i någon månad till vore högst uppskattat! Jag tror att jag blev först i tråden va? Ingen sån där prestation man eftersträvade men, nu är de här och vi är så galet lyckliga och tacksamma att allt ändå gått så väl som de gjort. Jag födde vaginalt och hann inte få någon smärtlindring (värkarna kom så fort och tätt att lustgasen inte hann sätta in) så förlossningen var rätt dramatisk men jag mår lysande och var uppe på benen bara några timmar efteråt - det där med barnafödande gör nog en del med endorfinerna trots allt. Nu ska jag kila iväg till mina små, hoppas det är väl med er andra och att ni får ha era kvar där inne åtminstone någon månad till!

  • sara jolu
    Clee - Stort, stort GRATTIS!!!! Härligt att allt verkat gå bra trots att det blev så tidigt{#lang_emotions_heart} Du måste hålla oss uppdaterade om hur de små växer!! Hade ni namn innan? Lr har ni börjat fundera nu?? Återigen GRATTIS till er alla fyra! Ni finns i mina tankar!
    STORA och mååååååånga Tankekramar!
  • sara jolu

    Fick besked från försäkrningskassan idag ang. min sjukpenninggrundande inkomst. De har beslutat att det jag tjänade innan jag började plugga gäller.... Jag kunde inte få ett bättre besked{#lang_emotions_smile}{#lang_emotions_smile} Så nu är min föräldraledighet räddad, behöver inte leva på havregrynsgröt var dag

    Nu ska jag försöka mig på en långpromenad, för att fira!!
    Kram

  • ida  maria

    Eufori: Hoppas du mår bra och att dina små kan hålla sig några veckor till!


    Clee: Jättegrattis! Härligt att ni mår bra, håller tummarna för att det fortsätter så!
    Headrush: Mormors ligger i Entré, mitt emot Hemköp på gatuplanet. 
    Förutom lite ryggont då och då mår jag fint. När jag va hos barnmorskan sist kände hon att bebisen redan lagt sig till rätta med huvudet långt ner. Hon trodde det var högst osannolikt att den skulle vända på sig från det läget. Så min känsla av att magen sjunkit ner var nog riktig {#lang_emotions_smile}
    Funderar också så smått på vad man ska packa i väskan. Är det någon som har bra tips på amningsbh?
  • Tasha

    Clee: Grattis! Jag tänker på er och håller tummarna att allt går bra.

    Eufori: Jag tänker på dig också och hoppas att ni klarar er bra.

    Sara jolu: Så skönt att du får en högre föräldrapenning, förstår att det är en lättnad.

    Jag köpte babyskydd förra veckan, begagnat via Blocket, det är bara 1 år gammal och i fint skick så det känns bra. En sak avbockad på listan, men det känns som att det är mkt kvar att fixa. Försöker bestämma spjälsäng nu och diverse andra saker. Sen måste vi få lite ordning i vårt nya vardagsrum.

  • Fialotta1980

    Clee, stort stort garttis, vad skönt att det gått bra för er och så ska det förbli, blev helt rörd när jag läste att era små kommit.

    Sara jolu, skönt med föräldrarpenningen, alltid härligt när saker blir som man önskar, lite klirr i kassan är ju aldrig fel :)


    jag köpte också babyskydd i helgen på blocket, använt 6 månader och inköpt 2009. har beslutat oss för spjälsängen Ulla från Kaxholmen, det är ju galet kul att handla en massa saker till den lille/ typ till sig själv. Synd att allt jag gillar är så dyrt. Dock fick det bli det billigaste skötbordet som jag hittat på marknaden, vi har så litet badrum så vi var beroende av exakta mått fick inte vara mer än 57 cm brett, hittade ett som var 56 cm. ibland ska man ha tur.


    jag lär ju vara sist ut i tråden med att få barn, har Bf först 26e april, jag vill att tiden ska gå fort nu, har ingen lust att arbeta längre.

  • lilla hej
    Clee:
    Grattis till bebisarna! Skönt att allt gott bra. Håller tummarna att det går bra för dem under tiden på NEO, att de andas själv är ju otroligt bra!

    Sara jolu:
    Grattis till din SGI!

    Eda:
    Vet att jag köpte precis i slutet på graviditeten men tog i lite extra med plats för brösten blir lite större sen ändå när mjölken rinner till ordentligt. Tror jag handlade på Lindex men det finns säkert bättre alternativ....

    ******
    Har i helgen köpt ny vagn! Det blev en röd Phil & Ted sport. Älskar den!!!
    Nu väntas bara ett nytt babyskydd och en mjuklift till vagnen. Lite blöjor och om det är en pojke, en massa kläder! Men det får jag ta när den kommit isf. Har köpt lite neutralt som passar båda!

    Nedräkning har på jobbveckor! 5 veckor kvar!
    Ska bli skönt att sluta jobba snart.
    Älskade ungen ska bli storasyster
  • Headrush

    Oj! Nu börjar det hända grejer här! STORT GRATTIS CLEE!!! {#lang_emotions_flower}

    Ang. mormors bageri... Då tror jag nog att jag ska hitta dit Men om någon känner sig manad som ska dit så är jag tacksam om ni vill inboxa ert mobilnummer om jag skulle gå vilse. Haha Det är ingen omöjlighet när det gäller mig!

    Då måste södervärn vara smidigast att hoppa av bussen va? Och så bara gå södra förstadsgatan ner mot triangeln?


  • vonkan83

    Eufori tänker på dig!

    JÄtte stort grattis till Clee + familjen.

    Vår vagga är nästan klar, vi får madrassen till och en hokus pokus matstol av mina svärisar. Jätte glad.
    Vaggan kan vi ju bara ha tills lilleman börjar röra på sig.
    Sen frågade en förälder mig på jobb om vi vill ha deras gamla spjälsäng, ja tack!!!
    Sambon ska fixa babyskyddet från sitt jobb!
    När ska man fixa sin "väska"?

    Själv har man fått magkatarr, var på akuten igår, så man är hemma från jobb idag o i morgon, får hoppas det går över snart!


    Headrush skrev 2010-01-11 18:03:11 följande:
    Oj! Nu börjar det hända grejer här! STORT GRATTIS CLEE!!! Ang. mormors bageri... Då tror jag nog att jag ska hitta dit Men om någon känner sig manad som ska dit så är jag tacksam om ni vill inboxa ert mobilnummer om jag skulle gå vilse. Haha Det är ingen omöjlighet när det gäller mig! Då måste södervärn vara smidigast att hoppa av bussen va? Och så bara gå södra förstadsgatan ner mot triangeln?
    Varför ska du hoppa av vid södervärn? Du ska ju bort till Värnhem! går inte bussen dit?
Svar på tråden För oss som bor i Malmö och har BF i Mars 2010 del 2