• Namnam

    När tycker du att det är lämpligt att din dotter/döttrar har pojkvän?

    Ja när tycker du det är lämpligt?

    Då menar jag rigtiga förhållanden med hångel tungkyssar mm och inte bara oskyldigt hålla handen och fråga chans.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 23:20
    NYA OMRÖSTNINGAR UNDER FÖRÄLDER

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När tycker du att det är lämpligt att din dotter/döttrar har pojkvän?
  • Namnam
    HemmaHosSofi skrev 2009-11-08 12:00:38 följande:
    Aldrig!! Skämt å sido. När hon själv önskar antar jag?
    Alternativet "aldrig" hade gjort det för lätt

    "IRONI"
  • Veladis

    Alltså... det här är ju jättesvårt! När hon själv önskar - men jag skulle ju gärna se att hon var över 15.
    Men sen beror det på förhållandets karaktär och på pojk/flickvännen också. Jag vill inte att hon ska hamna i något destruktivt förhållande. Och jag skulle ju helst se att hennes parter skulle vara jämnspelt med henne och helst någotsånär jämårig. Man kanske har fördomar om ålder, men jag skulle nog bry mig mindre om min dotter som t ex fjortonåring är tillsammans med en annan fjortonåring, än att hon som t ex sextonåring blir tillsammans med en 40-åring.

  • gamlingen

    Om hon inte är tillsammans med en mycket äldre kille
    tycker jag inte att du ska ha synpunkter på hennes förälskelser
    och kärlek.

    Hjälp henne genom att skapa trygghet. Låt dem träffas hemma
    hos er ofta, så att de inte söker sig till någon mer olämplig
    miljö. Tala vänligt med henne om kärlek och preventivmedel.

    Tala inte illa om pojken. Hon är absolut inte i läget att skaffa
    en partner för livet och måste få pröva sig fram på sitt eget
    sätt.

  • lövet2

    När hon själv känner sig mogen. Det har varit olika för mina tjejer, så de har varit 13-15 år.


    This is why!
  • Matillin

    15 år, och om jag får önska skulle dom vara MINST 18 år 

  • ignatius

    Närsomhelst så länge han är i samma ålder. Jag har inga problem med att en sjuåring hånglar med en annan sjuåring men jag skulle gå i taket om jag hade en trettonårig dotter som blev tillsammans med en artonåring.

  • gamlingen

    P3 säner Kärlekspanelen just nu.

    Jag brukar lyssna på programmet, ger bra vinklar på hur
    ungdomar har det i dagens värld.

  • så mycket bättre
    Matillin skrev 2009-11-08 13:38:58 följande:
    15 år, och om jag får önska skulle dom vara MINST 18 år 
    Varför egentligen? Jag träffade min man när jag var 17 och vårt förhållande var väldigt moget redan från början. Ålder har liksom inget med saken att göra.

    Klart att det är skillnad på 13 och 17, men 18 låter i mina ögon helt galet faktiskt.
Svar på tråden När tycker du att det är lämpligt att din dotter/döttrar har pojkvän?