Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

    Nova Star-tråden nr 5

    Hej hej!
    Vet att jag i någon annan tråd diskuterat NS strl med någon/några här men jag kommer inte riktigt ihåg... och jag behöver ett större underlag.

    Jag gjorde ett jättefel köp och köpte Denim Dark i någon jukalender till dottern. Tog 104 eftersom 98 är lite korta i andra byxor.
    Det visade sig inte alls bra... TOOOOOKstora var dem! Så de åkte ut på tradera och såldes.

    Nu är jag ändå sugen på ett par... och letar på tradera.
    Har tänkt 98... men nu blev jag så osäker. De var verkligen jättestora!! En kompis till Klara som ligger ungefär en strl över henne (Klara har som sagt 104 för längdens skull, hon har 110 för längdens skull) provade byxorna och de satt inte bra på henne heller.
    Så om en 98 sitter så på Klara som denna 104 gjorde på hennes kompis så är det inte roligt.

    Men 92... tänk om 92 blir för litet jättesnabbt.... Svåårt!!

    Så nu undrar jag.
    Hur stora är era barn och vilken storlek har de i NS-jeans.
    Jag undrar också om storleken på byxorna skiljer sig från modell till modell?


    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    ängeln83 skrev 2010-02-15 18:05:37 följande:
    Min son är ca 98 cm lång och jag köper 92 eller 98 i NS byxor. Tycker det kan skilja en hel del mellan modellerna, i Denim Dark byxorna har han 92 men jag upplever dom som lite mindre, dom skulle han lätt kunna ha 98 i. Dom som heter Baggy är ju lite större och dom har han fortfarande 92 i. Sen beror det ju lite på hur man vill att dom ska sitta, jag vill ha dom lite mer baggy.
    Tack för svar!
    Min dotter är 93 lång, men har nog långa ben eftersom strl 98 i t.ex Lindex-byxor är för korta... Men det känns ju då som att jag ska köra på 92 då om man ska gå på vad du säger. Jag vill också ha byxorna baggy men så som 104:orna var så var det... en massa tyg bara!
    Och även när hennes kompis provade dem så blev det mycket tyg som bulsade ut nedanför mudden på ett mycket osnyggt sätt
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    ängeln83 skrev 2010-02-15 18:59:05 följande:
    Mmm...92 eller 98. Min son har 104 i tex Lindex velourbyxor. Vilken modell är det du ska köpa? Jag kan mäta sonens 92:or om du vill?
    Ja, Klara har också 104 i dem!
    Jag vet inte vilken modell, jag har några olika på min minneslista. Men de jag köpte i julkalendrarna var Denim Dark och de gillar jag skarpt!!
    Så har du ett par sånna blir jag jätteglad om du vill mäta. Om du kan se ungefär hur många centimetrar som skiljer på längden mellan ett par 92:or (helst denim dark då) och ett par plyschbyxor i 104 så skulle jag bli jätteglad!
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    mortillsju skrev 2010-02-15 18:52:15 följande:
    Här till exempel, tycker jag de ser ut att sitta tight???? www.babyshop.se/data/product/images/XL/4546_2...
    Ja... så tight vill inte jag ha dem..
    (haha, låter som det är till mig jag köper byxor... Hm... ja just det ja )
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    lillronya skrev 2010-02-15 19:05:29 följande:
    Kass bild men ähr är Emilio sina 92or iaf...
    Jättebra bilder!! (Både på fina barn och kläder :) Men framförallt var de tydliga!)
    Jag ser nästan på dem att Klara är mycket mer som din dotter i sin kroppsbyggnad. Så 98 ligger mycket bra till hands nu..

    Den modellen på byxa, är den lik Denim dark?
    Är helt novs på NS. Men älskar kläderna på bild!
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    lillronya skrev 2010-02-15 19:13:26 följande:
    Tack! De är väl lite lika i ålder också? För jag tror det handlar lite om hur gamla de är och inte bara längd. Det ser jag ju på mina två små. På den övre bilden är det ju denim dark. De bruna är mycket vidare i benen är denim dark. Kläderna är superfina!!!
    Säkert är det så! Kroppens disposition blir ju lite annorlunda med åldern
    Klara blir 4 i maj, så det skiljer väl ett halvår eller så på dem (Tjuvkikade på din sida ), men det är ju så där i 4 års åldern ungefär.
    Ja just det, jag missade den övre bilden lite!
    Båda plaggen har sin charm, men jag gillar de där jeansen alltså... Att det är baggy men ändå lite åtsittande vid benen!
    Du har ingen bild på tösen med denim dark?
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    lillronya skrev 2010-02-15 19:20:11 följande:
    Ja då hade jag inte fel för mej. Jag gillar också den där smalare modellen bättre. Har tagit kort på henne med de idag, men min kortläsare vill inte funka. Fortsätter bråka med den.
    Snällt att du försöker
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    lillronya skrev 2010-02-15 19:38:11 följande:
    Tog visst bara när de sitter, men det är ju alltid nåt. Kass kamera har jag också, ser jag.
    Fina de är!!
    Tack för bilderna!

    Börjar fundera på om det ändå inte är värt att köpa ett par nya... Det jag köper de för på tradera är ju mer än halva nypris och det får jag ju även när jag säljer dem så småningom. Så jag byxorna blir ju i det långa loppet billigare att köpa nya än begagnade...
    Eller tänker jag helt tokigt?

    Räkneexempel
    Nya byxor= 400 kr. Säljer på tradera för 250 kr. Summa för byxorna 150 kr

    Och om jag ska köpa på tradera kostar de ju 250 kr... Om man ska räkna på den summan då..
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    lillronya skrev 2010-02-15 19:48:45 följande:
    Jag köper de oftast nya och säljer de sen på T. Jag räknar som du. Sen vill jag ha de NU och inte när jag hittar de på T
    Haha, sant!
    Det är nog lite det som lockar också
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong

    Nu är det dags!
    Jeans ska beställas

    Vilken är bästa shoppen att handla ifrån?


    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    ängeln83 skrev 2010-02-22 13:11:23 följande:
    Småvi tycker jag Fraktfritt på NS dessutom.
    Ok! Ja det är ju schysst! :)
    Men är det bara på NS det ä fraktfritt? Om man skulle råka passa på att handla något annat när man ändå beställer... som är av annat märke då alltså, får man betala frakt då?
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    ängeln83 skrev 2010-02-22 13:25:02 följande:
    Det vet jag faktiskt inte? Maila och kolla.
    Fast jag såg sen att det var fraktfritt över 499 kr och eftersom jeansen kostar 400 så är det ju svårt att inte komma upp i 499 om man ska ha något mer
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong

    Jag vet inte riktigt vad som hände men jag råkade knappa iväg en NS beställning till... I början på veckan beställde jag "mina" första NS-jeans. Eftersom min man tycker han ska lägga sig i köpen till barnen så blev det ett par Denim Dark eftersom de inte är lika slitna som de i nya kollektionen.. så jag fick ragga upp en shop där det fanns sånna kvar i 98.

    Nu satt jag och slö surfade lite och såg att den där t-shirten som har en heeelt fantastisk nyans (ser det ut som i alla fall!!) och den långärmade lila (finns blå också) tröjan inte var så himla dyra så jag la sånna i varukorgen och då tänkte jag att när jag ändå handlar borde jag kanske köpa ett par jeans till... Så det gjorde jag... från vårens kollektion nu då. Mannen lär väl bli tokig, men jag sålde för 1600 på tradera förra veckan så han ska inte gnälla tycker jag!


    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    Pink Muffin skrev 2010-02-25 22:09:53 följande:
    Nää, han ska inte gnälla! Jag kämpar hårt med Tradera nu för att kunna lägga en NS-beställning. Bara viftar bort maken och mumlar nåt om Tradera när han börjar knorra!!


    Något som funkar är att börja värsta utläggningen om andrahandsvärde och göra tabeller och ekvationer med jämförelse mellan inköpspris och försäljningspris av olika kläder.
    Eftersom han inte orkar lyssna så är det rätt lätt att få honom på fall

    Det värsta är att han ska lägga sig i hur kläderna ser ut! Där kan jag inte villa bort honom. Han är ganska konservativ... har mycket mycket svårt att få igenom t.ex. jeans som har mycket slitningar och värst av allt är det när jag vill köpa något fint Molo-plagg... Jobbig människa!
    Klara 060504, Alva 100117
Svar på tråden Nova Star-tråden nr 5