Inlägg från: JessiWill |Visa alla inlägg
  • JessiWill
    Honesty skrev 2009-12-01 23:15:09 följande:
    Hmmm...har nog bara zappat förbi! Du menar att deta inte skulle platsa i programmet? :-O
    haha nej inte riktigt :P Där är det ju extrem fall :P Dock älskar jag inredning och vill gärna hitta själv ett renoverings objekt och göra det till vårt eget :) Men detta var ju fint dock den otroligt fula inredningen, men ser bara hur jag själv kan förändra :P
  • JessiWill
    fruis skrev 2009-12-01 23:20:47 följande:
    Jag tycker nog att båda exemplen lätt hade platsat i Sveriges fulaste hem. Det är ju just sådana här människor de hjälper. Helt hysteriska inredningar.
    Men detta var ju inte så hysteriskt som i själva programmet :P Inte de avsnitt jag sett iaf :P
  • JessiWill
    NoMatter skrev 2009-12-01 23:25:05 följande:
    Vad skönt att se att det finns fler än jag som tycker att möbler i första hand ska vara sköna och inga utställningsobjekt.
    men det skall ju ändå se fint ut med :P
  • JessiWill
    NoMatter skrev 2009-12-01 23:52:58 följande:
    Ja när man visar upp hemmet till försäljning kan det ju vara en fördel men möblerna och stöket följer ju inte så ofta med i köpet.
    Ne men jag hade aldrig kunnat bjuda hem folk privat om jag inte haft en fin inredning jag trivts med, fast klart alla har / har haft en ful möbel någon gång man inte kunnat släppa :P
  • JessiWill
    NoMatter skrev 2009-12-02 00:57:58 följande:
    Jag tror, och hoppas, fortfarande att folk kommer för att träffa mig, inte för att döma mitt hem.
    Det gör dom säkert, men ser det fult ut så är det klart att folk dömer.
  • JessiWill
    sasssyy skrev 2009-12-02 16:41:39 följande:
    När vi är inne på hus... hur fult är detta då?? Min kompis höll på att kräkas över köket.. jag älskar det...... det här huset: www.hemnet.se/beskrivning/540060 Det står just nu på min önskelista.. det ligger rätt.. är jättefint... MEN det har två "fel" för det första är det ingen skog med.. vi vill gärna ha en bit skogsmark så att man blir självförsörjande på ved. för det andra är det två våningar och det funkar inte, blir för mycket att fixa och dona med för min sambos skull, hiss är dyrt och det finns inte riktigt utrymmet för det heller.. så näpp... det får bli nåt annat...men köket är sååå fint
    Riktigt härligt kök :)
  • JessiWill
    Tanka skrev 2009-12-02 18:34:37 följande:
    Som en allmän kommentar till bostadslänkar: Om jag skulle hitta mitt hem på ett forum - slaktad och kommenterad - så skulle jag bli grymt ledsen. Att sälja sitt hem kan dessutom vara en riktigt sorglig sak, med mycket känslor inblandade. Inte blir det bättre av att veta att husletare kan titta på bilder på ex Hemnet och kommentera inredningsstilen. Men sådana kommentarer håller spekulanterna för sig själva och skriver inte ut dem i ett forum, ex i Familjeliv. Ett hem är en subjektiv sak - inget allmänt löje.
    Kunde inte sagt det bättre själv :) Finns elakt folk till allt dock!
  • JessiWill
    sasssyy skrev 2009-12-02 18:46:45 följande:
    Som jag sa tidigare.. i rättvisans namn skulle alla vi lägga upp bilder av våra egna hem ... icke stylade, så får vi se hur lika/olika dessa de är. Har svårt att tro att människor som sitter på FL halva dagarna (mig inkluderat) har ett hyperstylat, jättesynkat, toppmodernt boende... särskilt om man har barn så brukar det alltid vara lite smårörigt här och där. Jag erkänner att jag sitter och garvar åt en del hus här hemma, och jag erkänner att jag lade upp en länk med huset som hade de hypnotiska tapeterna och mattorna.... men det var också ett hus jag hade kunnat tänka mig att köpa, för att fixa till (fanns ju inga möbler att skratta åt där heller) men att sitta och skratta åt folks tycke och smak... liiiite lågt faktiskt när man gör det så offentligt. Hur vet vi att ägarna inte sitter här och kollar?
    Ja precis, FL är en väldigt stor sida och det är säkert någon kvinna som bor där som råkar klicka in på denna tråden. Och inte heller vet vi varför dom har det som dom har, dom kanske inte har dessa topp möbler för det kanske inte finns pengar, eller att dom gått igenom någon kris att det vart tvunget att blir sådana möbler.

    Jag hade iaf blivit vääldigt ledsen om mitt boende lagts upp såhär på en sajt och någon skrattat och sagt elaka saker om det.
    Jag själv är dock en person som inte ser möblerna på såna visnings bilder utan VAD man kan göra med huset liksom. Älskar att renovera och pyssla nämligen :)
  • JessiWill
    Honesty skrev 2009-12-02 18:59:54 följande:
    Som alla vet så är detta den STORA nackdelen med internet, allt som hamnar på nätet har en risk till diverse kommentarer! Jag har sett och läst värre här på FL. Tycker att personangrepp är värre än lustiga kommentarer om heminredning.
    Men varför la du ut det från första början? Lite onödigt att lägga ut bilder på andras hem och håna dom! Du har säkert inte finare själv hemma i ditt boende.. Så hur hade det känts för dig om du hittat ditt boende på någon sajt?
  • JessiWill
    fruis skrev 2009-12-02 19:10:06 följande:
    Gillestugan såg ut som vore den direkt tagen ur Dallas 1979 Svenska folket har verkligen furusjuka. Varför all denna furu i varenda hus? Det är inte ens snyggt och inga möbelfärger passar ju till furu. Måla över eländet snälla människor.
    Kanske var under ett visst årtal det var populärt?

    Om ca 50 år kommer det troligen vara fruktansvärt fult med rostfritt stål på vitvaror och sånt som idag ses som snyggt.
  • JessiWill
    Honesty skrev 2009-12-02 19:14:58 följande:
    Varför? Jag är intresserad av heminredning, vill gärna ha hus eller bostadsrätt och drömmer mig bort. Ibland dyker ett objekt upp som förvånar mig. Jag vet att jag inte är den första som länkat till bostadsobjekt. Jag är inte ute efter att håna någon. Och JO, jag har finare hemma än länken i min trådstart. Snopet va? Jag har bott i hus en gång och den låg ute på en bostadssajt när vi skulle sälja, jag var inte medlem på FL då så jag kan inte svara på om mitt gamla hem blev "hånat", och det skulle jag i så fall bjuda på för smaken är som baken...delad...i vanlig ordning.
    Så du hittar ett mindre fint hus i dina ögon och pga av det lägger du ut det på familjeliv? Låter ju ytterst moget beteende att ens komma på tanken.
  • JessiWill
    Honesty skrev 2009-12-02 19:21:04 följande:
    Men snälla nån!!! Nu får du väl ge dig.....är du kanske ägaren av nåt av husen? Jag är absolut inte ute efter att vara elak....har du inte läst alla inlägg?
    Verkligen inte, MEN SKULLE JAG VARA DET hade jag blivit fruktansvärt ledsen om jag klickat mig in på denna tråd. Nehe du var inte ute efter att såra någon? Din trådstart var ju verkligen trevlig :)
  • JessiWill
    Honesty skrev 2009-12-02 19:27:21 följande:
    Vilket jättejobb du har framöver om man tänker på alla andra trådar här på FL. Varsågod och gå vidare, finns nog någon annan tråd du kan kommentera för jag är nog inte den enda med omoget beteende.
    Nee men tycker det du gör är lågt, upptäcker jag något annat säger jag såklart ifrån. Men vissa är ju som dom är och går inte att göra ngt åt!
  • JessiWill
    Honesty skrev 2009-12-02 19:33:05 följande:
    Så....jag länkar bild på en bostad som är till salu, du säger ifrån och kallar det för omoget beteende och passar på att skriva att vissa är som dom är och går inte att göra något åt? Från bild på materiella saker till "personangrepp" på någon du inte känner? Vad är skillnaden?
    När du gör som du gör vad förväntar du dig att få för kommentarer? Finns som jag sagt tidigare elakt folk till allt, så som jag säger, vissa är som dom är. Sedan får du ta det hur du vill.
  • JessiWill
    sasssyy skrev 2009-12-02 21:13:42 följande:
    en tanke slog oss här.. får man ens länka till hemnet/mäklare på detta viset ? Det är ju på sätt och vis att hänga ut en privatperson, adressen finns ju faktiskt där.... måste kolla detta närmare
    Tror inte man får detta!
  • JessiWill
    Honesty skrev 2009-12-02 22:49:57 följande:
    Det var en mogen kommentar till inyourface.
    Japp hakade på denna människas mogenhet, lägger inte ens ner tid att svara sådana personer :)
  • JessiWill
    Annanym skrev 2009-12-03 15:10:14 följande:
    Okej, smak är en sak. Verkligen. Men, som nån påpekade, att man låter skitiga handdukar, trasiga trasor och en massa rådd vara med på varenda bild, DET är väl ändå märkligt?
    Vart ser du handdukar på varenda bild? Såg 1 i badrummet bara :P
Svar på tråden Nåt för "Sveriges fulaste hem"?