Inlägg från: Ruggugglan |Visa alla inlägg
  • Ruggugglan

Vi som snart ska ha vårt andra barn! (BF januari)

Trolltoka skrev 2010-01-01 13:50:55 följande:
    Undra när man ska ringa/åka in om man har en lite längre bit till förlossningsavdelningen då? Vi har 40 minuter om det är väldigt lite trafik, men man kan ju inte förutsätta att hela Umeå ska hålla sig undan vägarna när man ska in haha. Jag är mest rädd för att det ska ha kommit mycket snö och plogbilen inte plogat än eftersom vi bor ute på vischan och våran byaväg är allt annat än prio...
    Jag funderar också på när vi ska ringa in. Igår hade bil(j*vlen) frusit så vi kom nästan inte in till Spec. MVC. Fick panikringa till svärfar som hjälpte oss och lånade ut sin bil.

Då slog mig tanken. Hur blir det om vi måste åka in ifall jag ska föda?.. Bara tanken att stå ute i -20 och vänta på en bil som inte startar! {#lang_emotions_surprised} Har 30-40 min. in till sjukhuset beroende på väglag. Så jag hoppas innerligt att jag blir igångsatt!
    BF 24 januari.
  • Ruggugglan

I stort sett allt till bebis är fixat. Ska bara hyra babyskyddet så tror jag att allt är på torra land sedan.

Men väska till mig själv och förlossningsbrev? Nä. Det känns som det är evigheter kvar. Började på ett förlossningsbrev, men det känns inte så självklart längre. Trots den gigantiska magen och alla krämpor så känner jag mig inte så gravid längre. Märkligt nog.

Men när de riktiga värkarna kommer. Då jäklar lär jag komma ihåg att jag ska föda.

BF 24 januari.
  • Ruggugglan
    Igelkotten skrev 2010-01-01 18:57:41 följande:
    Ja, jag hade ju tid för igångsättning när mitt började naturligt så jag är också lite inne på att jag vill "boka tid" till förlossningen!!!! Men om det är som du säger, vinter och långt till förlossningen så är det väl ambulans som gäller?!?
    Antagligen. Jag hoppas verkligen jag slipper åka in med ambulans. Har åkt i 4ggr med anhöriga den senaste tiden så det hade varit grymt pinsamt om jag träffade på samma ambulanspersonal.. Haha.

De vill sätta igång mig v. 38 om jag mår bra tills dess. Men något säger mig att jag inte kan hålla mig tills dess, för jag har grymma förvärkar som jag inte hade när jag väntade dottern.

Blir spännande det här!
    BF 24 januari.
  • Ruggugglan
    Igelkotten skrev 2010-01-01 22:09:57 följande:
    Det är väl inte pinsamt heller!   Föda barn måste man ju få göra! Hur långt är det till vecka 38 då? Jag började min "vecka 38" idag. Men jag har inga förvärkar alls... Det är ju skönt att veta att man "får" åka till förlossningen! På det sättet är ju en igångsättning/snitt bättre men annars är det nog bra om kroppen är redo! Jag har hört att värkarna kan bli riktigt elaka om de startas med kemikalier.
    Jag är i vecka 36+5 idag så det går sakta men säkert framåt.

Jag blev igångsatt med dottern och visst gjorde det ont som satan. Men jag undrar om det verkligen kan bli lättare och mindre smärtsamt utan kemikalier? Jag som tyckte att förlossningen gick jättelätt jämfört med vad andra har berättat om. Men i och för sig så blir väl värkarna starkare på en gång om de trycker i en kemikalier som ska starta upp allt, så det kan stämma.

Denna gången hoppas jag att det går riktigt sådär FORT för jag känner inte för att ligga i flera timmar.

BF 24 januari.
  • Ruggugglan
    Belize skrev 2010-01-03 12:32:33 följande:
    TJOHO!!!! Har idag passerat 36 fulla veckor!!!! Och ingen bebbe!!!! Fick en ångestattack igår kväll när jag skulle sova... HUR ska jag klara mig utan sonen i 3 dygn???? Syskon har nämligen besöksförbud på BB... vad har jag GJORT???? Jag klarar inte det!!!! Fast nu har jag ju inte så mkt till val...
    Har inte kunnat sova om nätterna den senaste tiden pga samma tankar. Om de inte har hävt förbudet så blir jag nog inte särskilt långvarig på BB
    BF 24 januari.
  • Ruggugglan

Jag tror banne mig slemproppen gick innan ikväll. En slemmig grej stor som en 5krona låg i trosan när jag gick på toaletten. Var inte alls som flytningarna.. Fan vad vidrig kroppen kan vara Men gud vad glas jag är att den gått! Om det var den vill säga.

Besök på spec. MVC i morgon eftermiddag. Sedan ska vi förbi babyproffsen och hyra Babyskydd. Och det är väl på babyproffsen där man kan hämta ut en sådan där "startbox" från Pampers?

BF 24 januari.
  • Ruggugglan
    Laisa85 skrev 2010-01-03 21:50:40 följande:
    Oj, slemis alltså. Har du haft värkar och så? Vart är det man anmäler att man vill ha en sån startbox??
    Har haft förvärkar från och till ett bra tag. Men inga värkar som tyder på att det skulle vara igång. Efter att slemmis (?) gick ikväll har jag haft molvärk i ryggen, men inte mkt mer. Får se vad som händer och sker.

Jag har för mig att jag hämtade en på Babyproffsen när jag var och handlade där när jag väntade dottern. Fick skriva i namn och adress på en lapp om att jag tagit emot den. Ska dit i morgon och fråga.
    BF 24 januari.
  • Ruggugglan
    Licens To Kiss skrev 2010-01-03 23:05:42 följande:
    Hihi som min slempropp. Grattis. Snart dags.
    Ja, det var som ett litet uppvaknande. Att nu sker det snart. Så jag packade en väska till mig själv som står redo utifall att
    BF 24 januari.
  • Ruggugglan
    Licens To Kiss skrev 2010-01-04 00:16:21 följande:
    Skönt och veta men samtidigt jobbigt för man trycker ju. Letar efter tecken på att de skulle vara på g hehe
    Precis. Jag har gått på helspänn hela kvällen och tänkt "Nu gör det nog lite ondare". Samtidigt som jag vet att när det väl sätter igång så kommer jag att märka det. Hoppas jag!
    BF 24 januari.
  • Ruggugglan
    Licens To Kiss skrev 2010-01-04 00:21:52 följande:
    Haha ja va tusan. Alltså de är ju så vanligt att man går och har lite små ont som omföderska. Som förstföderska visste jag men nu är jag jäkligt osäker.
    Haha. Jag är så jäkla förvirrad. Med dottern hade jag bara sammandragningar då och då. Nu har jag haft smärtsamma sammandragningar under ett längre tag, och inte blir man klokare när barnmorskan säger att det är svårt att säga vad som är normalt för en omföderska
    BF 24 januari.
Svar på tråden Vi som snart ska ha vårt andra barn! (BF januari)