Inlägg från: minignagarn |Visa alla inlägg
  • minignagarn

    Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del7)

    Flamma skrev 2009-12-29 08:00:58 följande:
    Kan förresten inleda tråden med att rekomendera att ta med er flytväst till små barn
    Det har jag införskaffat! Nåt mer att tänka på? Åker på sön med snart 2 åring....
  • minignagarn
    Mawe123 skrev 2009-12-29 08:44:57 följande:
    Solskyddskläder är bra att köpa här hemma, det fanns inte där vi var. Myggnät till vagnen är också bra. Jag såg knappt några mygg och ingen av oss vuxna fick just några bett men lillebror var konstant prickig -vet inte när han blev biten, men biten blev han! Jag hade med Tavegyl till honom för att minska hans kliande på nätterna, det är jag tacksam för.
    Solskyddskläder är fixade!
    Myggnät ska jag skriva upp med en gång!!!
    Tavegyl har jag inte köpt, men sambon som vart där 3 ggr innan säger att det finns där.
    Tack!!
    Vart var ni? Hade det bra?
  • minignagarn
    Jensa1973 skrev 2009-12-29 09:03:42 följande:
    Ja när börjar man vaccinera miondre barn?? Hur långt innan osv.Har försökt läsa mej fram till saker å ting, men kommer inte så långt.Men funderar iallafall på om man ska boka som ett spädbarn på ditresan enkel biljett och sedan med säte hem.. Hur jobbigt är det med barn strax under 2 som inte har eget säte. Vi var till Turkiet i somras då han va 4 månader å det var helt super ju!! men som sagt strax 2 å då är det kanske inte lika lätt att ha i famnen
    Vi åker på söndag med dotter snart 2.... bävar för det kan jag ju berätta, ska sitta i vårat knä i 12 timmar.................................. Men hoppas det är värt det :D
  • minignagarn
    lolliepopsie skrev 2009-12-29 10:07:23 följande:
    Hej Vi åker i mars och jag sitter o läser mig till detta med vaccination..hur har ni gjort?Twinrix eller Havrix?Vi kommer bo på ett fint hotell o så...Någon kunnig som kan hjälpa ?
    Kunnig och kunnig....
    Både jag, soámbon och dottern snart 2 har alla tagit Twinrix inför denna resa.
    Har du barn under 1 kan han/hon få 18 mån sprutan på bvc tidigare också. Det behövs...
  • minignagarn
    LisaLo skrev 2009-12-29 10:13:51 följande:
    Hej hej,hoppar in i tråden såhär några dagar innan vi ska resa till Thailand med våran 5 månaders kille. Börjar få lite resfeber men det känns som att jag har fixat det mesta fast allt är i en enda röra. Vi flyger till Phuket, stannar i 4 nätter, sen Phi phi i 3 nätter och en vecka i Ao nang, Krabi, tillbaka till Phuket och flyga hem.....Har allting planerat och bokat förutom båtturerna mellan öarna, men har förstått att det går att boka på plats och att det är ganska stora båtar. Vi hade inte tänkt ta med någon flytväst till lillen men planerar inte heller att åka några småbåtar...Fasar också lite för att ha han i famnen hela flygturen, men ska åka till flygplatsen tidigt och om det inte är fullbokat hoppas vi kunna få en extra plats imellan oss så han kan ligga ner......
    Hej, när åker ni?
    Vi åker på söndag.. Arlanda-Phuket med Ving/Thomas Cook Airlines.
    Tror inte ni beöver va extra tidiga på flygplatsen dock. Finns det lediga plaser ser de till att de men barn under 2 får dem! (Åkte förra hösten till Tunisien med då 7 mån, fick plats extra dit, men ej hem).

    Men Thailand i januari......... Alla svenska barnfamiljer åker då haha... vi har INTE räknat med att få en plats över men vi kan ju hålla tummarna både du och jag
  • minignagarn
    Thegran skrev 2009-12-30 12:12:56 följande:
    tar tillbaka det där om att en 2åring som fyller två under resans gång måste ha eget säte på hemresan.Nu har tre olika resebolag bekräftat att så inte är fallet, och infon jag tidigare fått verkar alltså vara fel.Nu har vi lite att fundera på.barnbiljetter ligger på 67 % av vuxenpriset, infantbiljett 10%, sen är det skatt på det.det blir ju alltså ganska många tusenlappar i skillnad....orkar man ha en 2åring i knät en hel flygresa? vi är iof två vuxna som kan turas om.hur skulle ni göra?har lagt in några prel. bokningar, och har då tagit barnbiljett men kan lätt ändra till infant.
    Vår dotter blir två i mars och vi åker nu på sön... Ska ha henne i knät.. Men om vi orkar vet jag inte :p Men det är värt det säjer folk... :)
  • minignagarn
    Trulis78 skrev 2010-01-02 13:24:43 följande:
    Hm, vi har bokat vår resa med ving men flyger då med apollos novair och jag trodde det var direktflyg utan mellanlandningar åt båda håll. Är det denna flygrutt ni talar om som är mellanlandning i Sharjah på vägen hem? Eller är det bara när man flyger med thomas cook airline? Vi flyger förresten stockholm-phuket så det kanske ändå inte är samma som er som flyger från sturup?  Irriterande fenomen...
    Vet inte om jag svarar på nån fråga nu? Eller om det du skrev va ett påstående?
    Vi åker i morgon med Ving till Phuket med tomas Cook.. direkt dit och mellanlandar i sharjah på hemvägen, får gå av en timme.
  • minignagarn
    Tullemi skrev 2010-01-02 13:43:11 följande:
    Jag tycker det var OK med stoppet i Sharjah, men som jag skrev tidigare: HEMSK flygplats. Urk
    Jasså? Bläää, men som sagt, av och kissa och på igen... hoppas jag!! :)
  • minignagarn
    Pigelinen skrev 2010-01-02 13:43:10 följande:
    Vi åker nu på fredag Arlanda -phuket med Novair (har bokat med Apollo) och vi flyger direkt utan mellanlandningar på bägge håll.
    Skönt för er att slippa mellanlanda!
    Trevlig resa :)
  • minignagarn
    LisaLo skrev 2010-01-02 21:30:14 följande:
    Haj haj, imorgon åker vi och det ska bli lovely.... Lite nervöst är det allt dock, första gången man reser så längt med en bebis...Ang mellan landning så är det väl inte hela världen att gå av en timme i Sharijah...tycker inte jag iallafall. Faktiskt ganska skönt att få gå ut och sträcka på benen.... Speciellt för barn.... Dessutom måste dom ju mellan landa på hemvägen på grund av motvind = det går åt mer bensin. Även om dom flyger med 747.Kan berätta att flygbolaget vi skulle flya med gick i konkurs så nu sa vi flyga med 757 istället för 747 och det suger ju lite... men what the heck.... Måste nu dessutom mellanlanda både på dit och hemvägen. Men det går bra ändå!!!Hej på er!
    Mellanlandar ni både dit och hem? Då åker vi nog inte med samma, vi åker i morgon kväll med Thomas Cook.. Hoppas ni får en underbar resa!
    Jag har världens resfeber, bäst att gå och knoppa nu blir en lång dag i morgon.
    Hej!
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del7)