• LykkeLee

    Gripe water - bra eller dåligt?

    Det är underbart! När jag fick min lille kille för ett år sedan så skrek han som ett tok heeeeela kvällarna och jag prövade Minifom, jag bar, jag masserade och gjorde allt som stod i min makt. Sen provade jag Gripe Water och det var som att vända en hand. Han rapade och pruttade och blev skitbra i magen.. Han skrek inte mer efter det.. Jag lagrade alltid typ tre fyra flaskor hemma....

  • LykkeLee
    Newbride2008 skrev 2010-04-06 16:47:44 följande:
    Vad är gripe water och vart finns det?
    Grpie Water är gjort av dillförolja och helt ofarligt för barnet, men synnerligen effektivt! Jag ger det även till mina större barn när dom har problem med magen. Jag ser detta som guds gåva till föräldrar med kolikbarn..

    Det finns här webshop.englishshop.se/en/category/144/toilet... och bor du i Stockholm så finns English Store även där som fysisk butik vid medborgarplatsen.

    Lycka till
  • LykkeLee
    väduren74 skrev 2010-04-15 22:41:33 följande:
    Det är det bästa som hänt för kolikbarn. Kämpade med min stora flickas kolik (hon är nu 12 år) och då visste jag inte att detta fanns. Mitt andra barn som är 8 i år hade mildare magont men nu min tredej som fyllt ett hade grym kolik. Det vände direkt när vi började ge gripe watwater. MInns inte mängden vi gav men det står på paketen.
    Kul att höra att det hjälpt fler.. Jag tipsade varenda nybliven förälder jag träffade.. och alla som har provat har varit supernöjda och slängt minifomflaskan åt helskotta!!
  • LykkeLee
    väduren74 skrev 2010-04-16 23:07:26 följande:
    yep ,den kan dra åt pipsvängen!
    Ja effekten går inte att jämföra.. Gripe Water åt folket
  • LykkeLee
    Skogsflickan skrev 2010-04-24 20:41:30 följande:
    funkar den på en gång eller tardet flera dagar? Jag har minifom hemma som jag börjar tvivla på att den funkar..  
    Jg tyckte effekten kunde vara lite si och så det första dygnet och det ör väl då folk förkastar den som "CRAP still och knulla dina jävla minifomdroppar du för jag får fan inte knullaaaa.. för ungen bara skrikeeeeer ju!! (typ sagt med en lätt exortsistisk röst.. ja ni fattar va.. Kolik är ondska, jävulen och han skall bedrivas ut med detta vatten. Det känns faktiskt nu att jag hör i skrivande stund skule vilja döpa om det till "Holy Water"
  • LykkeLee
    Amanda01 skrev 2010-09-24 14:25:42 följande:
    Hej,

    Jag har Gripe Water men förstår inte helt dess användning. Ska man ge den regelbundet oavsett om baby har ont eller inte? Dvs fungerar den direkt eller ska man använda den likt minifom vid varje måltid? Min lilla äter ju massor o massor med gånger så jag undrar lite hur man ska dosera. På förpackningen står det 5 ml per gång 6 ggr om dagen... så... cirka en matsked vid 6 tillfällen under dagen max.....

    Hur har ni som upplevt att det fungerat använt gripe water?

    Kramis
    Jag har gett den regelbundet oavsett om bebis haft ont eler inte.. dock behövs det inte vid varje måltid. utan 6 ggr om dagen..
  • LykkeLee

    Gripe Water är dillfröolja och innehåller ingen alkohol. Varför dom blir så lugna är väl för att magen blir lugn och fin och dom slipper gaser och annat elände.. En känsla av att vara tillfreds helt enkelt.. du kan lugnt ge din dotter Gripe Water.


    Amanda01 skrev 2010-11-02 23:01:15 följande:
    När min lilla var mindre spottade hon med direkt och käktes nästan. Numer verkar hon helt galen i det...blir nästan rädd för Gripe Water nu för hon blir sååå till sig när hon får det i munnen, ger henne det med en doseringsspruta från apoteket och droppar i det i munnen på henne lite i taget.

    När hon haft problem med gaser har det känts som om att det hjälpt jättebra.

    Men jag oroar mig att det ska finnas alkohol i det fast det står att det inte är sådant i. Vad är det som gör att de blir så lugna..min lilla blir så himla lugn efteråt o eftersom hon är trött ofta (har svårt o sova om dagarna) så däckar hon direkt efter att jag ger henne det. Känns som sömnmedicin nästan......!
Svar på tråden Gripe water - bra eller dåligt?