• oOLillaJagOo

    Vad har ni för tillbehör till tacos?

    Jag och sambon älskar tacos i alla dess former! :) Skulle vilja veta vad ni äter till tacos..

    Vi brukar ha: 
    * gurka
    * tomat
    * gul paprika
    * sallad
    * krossad ananas
    *  banan (supergott!!!)
    * röd lök
    * tacosås
    * tortilladip (chipsdip)
    * guacamole

    Kom med fler förslag!! :) 

  • Svar på tråden Vad har ni för tillbehör till tacos?
  • gittan90
    Nuttans Mamma skrev 2010-01-12 17:25:06 följande:
    Tacos är väl hårda bröd o tortilla mjuka?För jag äter inte tacobröd bara tortilla..Innehåll:Sen gillar jag INTE tacokryddorna, dom är lite för mesiga i smaken o smaken öht faller inte mig i smak.. kör på egen blanding.. Kycklingfileer, strimlat eller tärnat. Använder sällan nötfärs längre..MajsGurkaPaprikaPlommon eller körsbärstomaterSalladTacosås, starkCreme fraiche, original eller paprika/chiliRiven ost
    Vill du dela med dig av kryddblandningen?

    Vi brukar ha
    köttfärs
    gurka
    tomat
    röd paprika
    avokado
    gul lök
    gräddfil
    ost
    massa olika salsor
    ibland majs och/eller kidneybönor
  • gittan90
    BF 2008 02 23 skrev 2010-01-25 15:56:30 följande:
    Variera tacokvällen: Tacogratäng - Bryn färsen som vanligt och blanda i tacomix - Blanda ihop creme fraiche och philadelphiaost i en liten djup tallrik och bre ut på botten av en gratängform. - Varva köttfärs, tacosås och creme fraiche/philadelphiaostblandningen likt en lasagne. - Häll över en burk majs. - Lägg ett lager tortillachips lite snyggt ovanpå. In i ugnen så allt blir varmt och smakerna gosar ihop sig. Vi äter aldrig vanlig tacos längre. /Eva-Marie
    Mmm, lät gott!
  • Billy och Jag

    creame fraich med pressad vitlök i. Inte den färdiga utan tillsätt vitlök själv! Det klarar jag mig inte utan.. och riven ost och majs! Det är dom viktigaste ingredienserna för mig :)

  • Gurkan

    Antingen har vi färs eller hyckling eller sojabönor eller färska champinjoner tillsammans med tacokryddan (som "färs").
    - Tacosås och pineapple salsa
    - Creme fraiche
    - Ost
    - Lök
    - Gurka
    - Tomat
    - Grön paprika
    - Sallad
    - Majs
    - Tortillabröd eller knaproga skal allt efter vad vi känner för!

    Någon gång ibland gör vi någon ostdipp till.

    Banan har jag aldrig testat men det lät gott!

  • Kräfta2009
    BF 2008 02 23 skrev 2010-01-25 15:56:30 följande:
    Variera tacokvällen: Tacogratäng - Bryn färsen som vanligt och blanda i tacomix - Blanda ihop creme fraiche och philadelphiaost i en liten djup tallrik och bre ut på botten av en gratängform. - Varva köttfärs, tacosås och creme fraiche/philadelphiaostblandningen likt en lasagne. - Häll över en burk majs. - Lägg ett lager tortillachips lite snyggt ovanpå. In i ugnen så allt blir varmt och smakerna gosar ihop sig. Vi äter aldrig vanlig tacos längre. /Eva-Marie
    Verkar jättegott, detta måste jag testa! Hur mycket creme fraiche och philadelphiaost använder du?
  • isisisis

    Egengjord salsa och Guacamole är ett måste!

    Salsa
    Lök
    Gurka
    Färsk chili
    Krossade tomater
    en nypa socker.

    Guacamole
    Avokado
    Vitlök
    Ojla
    Gräddfil
    kryddor
    Gräddfilen kan uteslutas

  • Trissvinnaren

    Keso har vi alltid till,så att köttfärsen inte ska bli så stark för småttingen i familjen...fast alla äter av keson... och jag gillar att ha kidneybönor till också. Annars är det väl saker som redan skrivits: röd lök, majs, ananas, banan, paprika i olika färger, tomat, sallad av olika sorter, fetaost, creme fraiche...

  • BloodyDisgusting

    Tacokryddad köttfärs.
    Wrap Tortillas.
    Taco Sauce Hot.- MÅSTE.
    Habanero & tequila Salsa.
    Chunky Salsa Hot.
    Red Jalapeños - MÅSTE. 
    Gräddfil med egen kryddning eller OLW's. 

    Gurka.
    Tomat.
    Paprika. Röd, grön och gul.
    Rödlök. - MÅSTE.
    Ost.
    Isberssallad.
     

    Ingen som verkar gilla Jalapeños? Det är ju nästan A och O när det gäller en Taco. :) 

  • Uhngoliant

    Köttfärs m tacokryddor (Ev. lite extra cayennepeppar)
    Tortillabröd
    Gurka
    Sallad
    Majs
    Lök
    Ost
    Fetaost
    Gräddfil
    Tropical salsa 


    ♥IDUN♥
  • amlesd
    BF 2008 02 23 skrev 2010-01-25 15:56:30 följande:
    Variera tacokvällen:
    Tacogratäng
    - Bryn färsen som vanligt och blanda i tacomix
    - Blanda ihop creme fraiche och philadelphiaost i en liten djup tallrik och bre ut på botten av en gratängform.
    - Varva köttfärs, tacosås och creme fraiche/philadelphiaostblandningen likt en lasagne.
    - Häll över en burk majs.
    - Lägg ett lager tortillachips lite snyggt ovanpå.
    In i ugnen så allt blir varmt och smakerna gosar ihop sig.
    Vi äter aldrig vanlig tacos längre.
    /Eva-Marie
    Den låter enkel och god.
    Vill du ge oss lite mera detaljerad förklaring om det ska vara pajdeg eller inte och lite om
    mängden av ingredienserna.
    Gärna andra tillbehör också.

    Tack på förhand!{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vad har ni för tillbehör till tacos?