• mrsSoffi

    (fortsättningstråd) Malmömammor, livet med bebisarna, del3

    Då fortsätter vi på nästa tråd. Välkomna{#lang_emotions_laughing}

  • Svar på tråden (fortsättningstråd) Malmömammor, livet med bebisarna, del3
  • mrsSoffi
    Miniluvan skrev 2010-01-09 15:39:39 följande:
    Ledsen att jag inte är så aktiv just nu, men illamåendet håller på att ta knäcken på mig totalt. Det var inte alls så här illa med Bastian. Kan knappt göra någonting, vill helst bara lägga mig ner och sova, men det går ju inte med en liten busunge.Har jag berättat att han kryper och ställer sig mot allt. Han är livsfarlig, han vinglar ju rätt ordentligt. Han fick en lära-gå-vagn i julklapp och den kör han runt med för fullt. Mannen har lagt i en av sina hantlar i vagnen så den inte ska tippa över honom när han trillar.
    oj oj oj....kan det vara en liten tös i magen tro...?
    Duktiga Bastian som knallar omkring Tror Filip vilken dag som helst nu kommer gå alldeles själv....han är som Bastian, far runt som en virvelvind

    19de funkar för oss oxå
  • mrsSoffi
    Miss Giggle skrev 2010-01-09 12:46:23 följande:
    hej tjejer!19e ska nog fungera bra. hannah är fn en pain in the ass! Hon bölar konstant om hon inte får som hon vill. Helt galet. Som trotsåldern redan. Puha!Skoj att Hubbe gillar dagis Krax! Hur känns det att jobba? Ska du jobba alla dagar?Kram
    hehe...FIlip med...så fort han inte får som han vill är det gap och skrik...suck!
  • mrsSoffi
    MissDecember skrev 2010-01-14 13:24:02 följande:
    Hej allihop!Tänkte bara säga att ni är välkomna hem till mig på tisdag den 19:e efter kl 10!Vilka är det som kan? Miniluvan, mrsSofi, MissGiggle...??
    Japp, vi kommer med eld i baken!! Filip längtar efter sina lekkompisar!!
    Jag skulle oxå behöva din adress ..
  • mrsSoffi
    Miss Giggle skrev 2010-01-14 19:56:16 följande:
    Åhhhh så typiskt! Min tid till barnmorskan är ombokad till den 19e OCH vi ska ha rutinkoll av pannan den dagen. varför varför varför!??!!? Needless to say, så kan vi inte tyvärr!Ja, jag är lite lätt uppretad. Men kan vi inte ta en ny träff igen typ SNART Så vi hinner träffa er innan vi ska börja dagis?! Snälla söta?!
    Det är ju så typiskt!! Men men, jag är gärna på på en ny träff iaf. Vi är inte direkt fullbokade om dagarna jag å Filip När var det dagis började nu igen...? 1 februari typ?
  • mrsSoffi
    MissDecember skrev 2010-01-15 13:35:03 följande:
    MissG - vad synd att ni inte kunde på tisdag. Men vi kan ju boka in en ny träff direkt igen om ni vill.MrsSoffi - vad kul att du o Fille kommer! Hittar du hit?
    Bara jag får adressen ska jag ställa in gps'en så hittar vi nog
  • mrsSoffi
    Miss Giggle skrev 2010-01-16 10:40:00 följande:
    Hej hopp!Barnens Hus var superskoj! Tror faktiskt att även era småttingar hade gillat det. Där var jättemycket att göra. Ett rum med bara typ duplo, babyleksaker och djur. Ett rum med bollar, hopphästar, rutchkana och så dockor. Ett med färg och kladd ( ) Sen jättemysig personal och trevliga föräldrar. Om inget annat så bra träning inför dagis, det är bra att de vänjer sig vid andra barn tror jag. Dessvärre fick jag småljuga om var jag bodde. Eftersom jag inte bor i Malmö får jag eg inte vara där, så jag fick säga att vi tillfälligt bodde i Malmö eftersom vi renoverade vårt hus. Hemskt men vad ska man göra? Det finns inget sånt här i Svedala så då hade vi bara fått vara hemma dag in och dag ut! Hannah var tokglad iaf över att vi var där så jag ska dit igen nästa vecka, just nu har jag tänkt måndag och torsdag. Kankse blir det en vända på tisdag men jag har tid hos doktorn 1130 så då blir det inte en långkörare....Om ngn vill haka på så kan vi ju höras av bara!Det bästa var att när vi gick vid 12 så var hon så trött att hon somnade som en stock i vagnen, 2h sov hon och jag fikade och läste en bok under tiden. Det är banne mig lyx!
    Låter ju kanonkul!! Var ligger det?
  • mrsSoffi
    Miss Giggle skrev 2010-01-16 19:30:11 följande:
    Vi hörs på onsdag Mini så bestämmer vi mer då. Vi kan ses utanför eller ngn annan stans om du vill. Ngn annan som vill med så kan ni ju hojta!
    Vore absolut kul...ska kolla om jag kan...men det tror jag nog.
  • mrsSoffi

    Här händet det grejer minsann Idag tog Filip sina första steg utan stöd Gick totalt 4 steg på en gång...Man blir ju alldeles varm i mamma-hjärtat hehe
    Han verkade tycka det var riktigt kul iaf....sken upp hela han när han lyckades {#lang_emotions_heart}

Svar på tråden (fortsättningstråd) Malmömammor, livet med bebisarna, del3