• Nallepuhmamma

    Någon som kunnat dölja sin graviditet länge?

    I vilken vecka kunde ni inte dölja det längre?
    Hur gjorde ni för att dölja det?

  • Svar på tråden Någon som kunnat dölja sin graviditet länge?
  • lövet2

    Till ca 20:e veckan med yngsta barnet (hade ingen lust att lyssna på omgivningens dåliga skämt). T-shirt stl large, mjukisbyxor och oknäppt flanellskjorta. Inte särskilt snyggt, men alla var vana vid att jag klär mig lite som jag känner för det!




  • SunnyBunny

    Ja om jag hade velat dölja så säkert fram till vecka 30 då jag aldrig fick nån enorm mage. Men jag ville istället visa att jag var gravid så jag hade så tajta kläder jag kunde;)

  • Min högsta önskan

    Jag kunde dölja det på jobbet tills jag var runt v 25-26 förkollegorna.
    Mina pensionärer förstod inte ens att jag var gravid förrän jag skulle gå på hp i v 32 och berättade det för dom.
    Fetsom jag jobbar i våden har vi arbetskläder, och jag hade helt enkelt en större sjorta på mej och kunde på sås ätt dölja det.
    Var likandant med båda barnen.
    Fats jag blev inte särkilt stor, så jag hade nog kunna dölja det längre om jag ville.

  • EmmAhh

    Jag är i v 20 och döljer det på jobbet. Skulle någon fråga om jag är gravid så skulle jag inte ljuga, men helst vill jag inte berätta något riktigt ännu. Jag har några plagg som fungerar riktigt bra att dölja min lilla mage i. Så blir mest samma kläder som jag använder på jobbet.

  • Nallepuhmamma

    Detta är ju tredje barnet så antar nog att magen kommer tidigare?
    Men ska iaf försöka "gömma" det så långt det går...
    Om någon undra varför så de flesta vet dock vill jag ej att alla i våran omgivning ska veta det redan nu utan skadar inte att det dröjer innan dom vet

  • Disa86

    jag ville inte döjla mitt alls.. så berättade de så fort jag kunde... (redan i v9)... men många förstod på mitt beteende att jag va gravid.. vet inte vad jag gjorde men de syntes tydligen.. hehe.. nu är jag i v. 16 tror jag o magen har börjat växa o synas... så idag ser man nog att jag är gravid.. eller iaf tjock.. hehe

  • UBJ

    När jag var gravid första gången syntes inte magen förrän i v 20. Jag tränar mkt och inte ens i tighta träningskläder syntes den nämnvärt.

  • flingansnö

    Jag skulle kunna dölja det nu om jag ville, med legins och stor tunika går det bra. Men jag är ganska tjock så även om man skulle misstänka ngt vill man nog inte fråga. Däremot om jag klär mig i lite mer tajta kläder så syns det tydligt att jag har en mage som är gravid.

  • vargaa

    Jag berättade inte på jobbet förrän i v 22. Ingen anade något och många kom fram till mig veckor efteråt och sa förvånat att de hört att jag ska ha barn men att det ju inte syntes alls. Inte ens när de visste om det tyckte de att jag hade någon mage.

    I v 25 började jag ha mammatröja på jobbet och då började även folk som inte visste, att fråga om jag skulle ha barn. Är idag i v 26 och ännu vet inte alla. Men det syns vissa dar ganska tydligt tror jag för nu döljer jag det ju inte längre och har även haft lite ont i ryggen så det syns ju på min hållning.

    Har kavaj på jobbet (öppen för det mesta) och det gör nog ganska mycket, sen sitter jag också mestadels vid datorn eller står bakom receptionsdisk så lite har jag nog tjänat på det. Men har inte haft så stor mage heller, den har kommit ikapp nu senaste veckorna. Upptäckte igår att kavajen nu är svår att stänga men innan dess har det gått utan problem.

    Är normalviktig och har gått upp ca 10 kilo redan, men magen har som sagt inte varit så jättestor förrän nu. Det sätter sig på övriga ställen. :p

  • kokostoppen

    med första barnet kunde jag dölja magen till ca v. 19-20

  • Missy M

    är gravid i v 27 och skulle på afterwork i fredags och planerade att berätta för vännerna att vi väntade barn (hade inte träffat dom på länge) så jag tog på mig ett halvtight linne syntes tydligt tycker jag men icke dom märkte inget förens sent inpå kvällen när vi tillslut fick berättat det för dom för dom inte såg:P blev chockad själv över att dom inte såg nått:P


    BF 14 april
  • Marma

    men första kunde jag dölja till bf typ...har aldrig haft tajta kläder o sammtidigt som magen växte gick ja ner i vikt av träning så folk trodde väl att jag bara slutat träna eller nåt   Var stor från början...tom så bm sa i v34 (tror jag) att jag borde ha lite tajtare kläder så det syns, det var så synd att det inte syndes på mig att jag var gravid    men sket i det o det syndes ju när jag hade t-shirt bara....iallafall för kompisarna o på jobbet

  • Angel20

    jag bara längtar tills min mage börjar komma.. när kunde ni börja se själva att ni va gravida???

  • EmmAhh
    Angel20 skrev 2010-01-13 12:58:23 följande:
    jag bara längtar tills min mage börjar komma.. när kunde ni börja se själva att ni va gravida???
    I v 14 var det som om den första svullnaden lagt sig och en gravidmage började titta fram om jag hade tighta kläder eller var naken. I v 16 kommenterade min mamma att jag blivit rundare och efter hennes kommentar kom betydligt flera...

    Nu har jag gått in i v 21 och till vardags visar jag att jag är gravid genom att använda kläder som inte är jättepösiga. På mitt ena jobb döljer jag dock graviditeten fortfarande, vilket går alldeles utmärkt. :)
  • Shmone

    Jag är i v.22 och kan fortfarande dölja magen rätt bra.. i alla fall såhär på vintern. Folk som känner mig säger att dom inte skulle tänka på det om dom inte visste det. Och folk som möter mig på gatan tänker nog inte på det. Jag ser lite lönnfetare ut än vanligt bara. Men tar jag på mig mammabyxor och en tight tröja så är det klart det syns.

    Dock har det varit svårare att dölja i tidigare graviditeter eftersom jag var smalare i mig själv då.

  • Angel20
    EmmAhh skrev 2010-01-13 14:22:23 följande:
    I v 14 var det som om den första svullnaden lagt sig och en gravidmage började titta fram om jag hade tighta kläder eller var naken. I v 16 kommenterade min mamma att jag blivit rundare och efter hennes kommentar kom betydligt flera... Nu har jag gått in i v 21 och till vardags visar jag att jag är gravid genom att använda kläder som inte är jättepösiga. På mitt ena jobb döljer jag dock graviditeten fortfarande, vilket går alldeles utmärkt. :)
    skönt å höra.. man oroar sig alldeles för mycke i onödan, å undrar om d verkligen växer där inne.. har två mf bakom mig så jag tror att d har satt diller i huvet på mig..
Svar på tråden Någon som kunnat dölja sin graviditet länge?