• vänat

    Motions Tips i hemmet?!

    Någon här som har tips på vad man kan gör för motions hemma de vil säga utan att köpa ett dyrt gymkort? och inte behöver gå ut då när de är för kalt?

    Ska vara något som inte kräver så mycket utrymme? har exvis inte plast att ha en motionscykel stående i bostaden.

    Alla tips och ideera motages tacksamt.

    Dela gärna med er av era förslag och ideer.

  • Svar på tråden Motions Tips i hemmet?!
  • mamma2004

    Vi har köpt oss ett Wii-spel. Wii fit plus, för att jag ska kunna träna lite. Där kan man göra lite allt möjligt, men även springa, "cykla", step-övningar och olika balansövningar, muskelövningar och annat. Det tycker jag är bra.

    Men om man inte vill köpa ett sånt så tycker jag det borde funka att bara stå och springa på stället framför TVn eller liknande. En period satte jag på en riktigt bra skiva och så sprang jag runt i rummet och dansade och hoppade och lite sånt till skiva, att köra för fullt i ett par låtar, det ger flås!

    Har du en trappa i huset så kan man ju springa upp och ner för den.


    Tacksam mamma till Jemima (040626), Jonatan (060212) och Gideon (080206)
  • vänat
    mamma2004 skrev 2010-01-12 21:20:34 följande:
    Vi har köpt oss ett Wii-spel. Wii fit plus, för att jag ska kunna träna lite. Där kan man göra lite allt möjligt, men även springa, "cykla", step-övningar och olika balansövningar, muskelövningar och annat. Det tycker jag är bra. Men om man inte vill köpa ett sånt så tycker jag det borde funka att bara stå och springa på stället framför TVn eller liknande. En period satte jag på en riktigt bra skiva och så sprang jag runt i rummet och dansade och hoppade och lite sånt till skiva, att köra för fullt i ett par låtar, det ger flås!Har du en trappa i huset så kan man ju springa upp och ner för den.
    dum fråga kanske men var är en wii-spel, wit fit plus? tar den står plats? Har aldrig hört talas om den där av min fråga.

    Jo vist trappor finns de bor i hyres hus så de är ju en idee kan ju losaasa at jag går upp till mitt förråd och sen tillbaka så glömde jag  något {#lang_emotions_wink}
  • vänat
    dollheart skrev 2010-01-12 21:35:56 följande:
    Nintendo Wii. En spelkonsol!
    OK!! Därför jag aldrig hört talas om de!! Då jag inte spelar tv spel eller data spel och dylikt.

    Men som sagt tar gärna emot fler tips!! För spel av olika slag nej inte als interaas kanske låter jag tråkig och o tacksam men som sagt ärlig.
  • Shaun the sheep

    Om du går till www.youtube.com och söker på exercise så borde du få flera träffar på olika övningar. Sen kan du ju uttöka sökningen med t ex. legs om du vll träna benen eller abs om du vill träna magmusklerna :)


    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • vänat
    dollheart skrev 2010-01-12 21:42:27 följande:
    Om du går till www.youtube.com och söker på exercise så borde du få flera träffar på olika övningar. Sen kan du ju uttöka sökningen med t ex. legs om du vll träna benen eller abs om du vill träna magmusklerna :)
    Ok!! tack för de tipset ska kola kan ju tänka finns något där!! Som sagt jag och leta på intenet inte så van vid de inte såbra på de heller tänker sälla på att man kan hitta informtion där.

    Men tack!! Tar som sagt gärna emot ännu fler tips om någon har andra  tips.
  • Erica X

    Exertubes är kanonbra, ett styrketräningsband med handtag, finns på sportaffärer.


    Yogaboll, yogamatta, balansbräda, hantlar, dvd:s med styrke/gympapass ec min favorit är Lanefelts supergympa då den är väldigt effektiv på kort tid, ministepper, den absoluta favoriten här hemma är att någon av maken eller jag håller en stor tjock kudde framför sig och att den andra kickboxar tom dottern på snart 3 år brukar få boxas och hon gillar det jättemycket
  • vänat
    Erica X skrev 2010-01-12 21:45:14 följande:
    Exertubes är kanonbra, ett styrketräningsband med handtag, finns på sportaffärer. Yogaboll, yogamatta, balansbräda, hantlar, dvd:s med styrke/gympapass ec min favorit är Lanefelts supergympa då den är väldigt effektiv på kort tid, ministepper, den absoluta favoriten här hemma är att någon av maken eller jag håller en stor tjock kudde framför sig och att den andra kickboxar tom dottern på snart 3 år brukar få boxas och hon gillar det jättemycket
    Tack! För tipsen finns de flera tips dela gärna med er.
  • vänat

    Någon som har tips ett roligt trännings redskap som gå att vika i hop och stoppa in i en garderob när man trännat klart??

Svar på tråden Motions Tips i hemmet?!