Tårttråden del 17
Söker tårtbottensrecept: vill ha en saftig god chokladbotten. Och så undrar jag vilket recept ni använder när ni vill göra en riktigt hög tårta? Ska man ha en luftig (=lätt) eller en som är saftig (=tung men stabil)?
Söker tårtbottensrecept: vill ha en saftig god chokladbotten. Och så undrar jag vilket recept ni använder när ni vill göra en riktigt hög tårta? Ska man ha en luftig (=lätt) eller en som är saftig (=tung men stabil)?
Funderar på att kika inom en av dagarna; www.scandinaviancakeshow.com/
Men tävla, det gör jag inte!
Ett rötägg till här!
Jag ska fylla sista lagret av tårtan idag och samtidigt ge den en crumbcoat och förhoppningsvis även täcka den. Har bottnarna i frysen med ett lager hallon med marsan och ett lager hallonfluff. Tänkte ta sista lagret chokladpudding men så har jag ingen havremjölk hemma Vet inte om jag vågar ta iMat (havregrädde ist), den är ju så mycket tjockare => mindre chokladpulver=> havresmaken riskerar slå igenom. Tror inte heller jag vågar göra på vatten ELLER?? Har kokosmjölk, men det är ju också rätt mycket smak på. Vatten och kokmarsan plus chokladpudding?? Nä, ni hör hur desperat jag är!
Har recept på en tryffelkräm, men den har jag för lite choklad till, har bara 100 g.
Har någon recept på chokladpudding/chokladmousse som är baserat på ägg?
Har ätit en som var såå god, men har inte receptet på den.
Annars blir det väl mosad banan, men jag är inte så sugen på det. Har fått för mig att det inte går nå bra med marsipan. Kan ha helt fel. Har även kokmarsan hemma, men samma där, vad ska man koka den på när man inte har någon "mjölk".
Hur dum får man vara??