Inlägg från: Probably the best in the |Visa alla inlägg
  • Probably the best    in the

    Katt som fick göra kejsarsnitt, kattungarna dog/var döda :(

    Iom att du inte ens visste om att katten var dräktig så är det väl isåfall det du ska ha dåligt samvete över.
    Min katt har haft två kullar, i den första var en unge dödfödd och missbildad. I den andra födde hon tre friska ungar, sen gick precis allt fel....det fanns två till som dog. Så hon är numera kastrerad, för jag anser ivarjefall att katter är djur och behöver man ta till kejsarsnitt för att dom ska få ungar, då har vi tagit det till en nivå som inte är ok. Dvs, en sak att en förlossning går tokigt, det kan man aldrig veta, men väljer man att snitta en katt en gång till...nja...
    Sen funderar jag på hur du kan bedömma om hon var en fantastisk mamma? På den korta tiden? De flesta katter tar mkt väl hand om sina kattungar, men om det är en motivering till att man ska ta en kull ungar till, det vette 17?
    Jag må låta hård, men det finns för mkt oönskade kattungar här i världen. Vet man att man har köpare till alla sina ungar, visst, men att bara ta kull för att det är gulligt..nääää...
    Hoppas din kisse mår bättre!

  • Probably the best    in the
    Probably the best in the skrev 2010-02-08 20:20:05 följande:
    Iom att du inte ens visste om att katten var dräktig så är det väl isåfall det du ska ha dåligt samvete över. Min katt har haft två kullar, i den första var en unge dödfödd och missbildad. I den andra födde hon tre friska ungar, sen gick precis allt fel....det fanns två till som dog. Så hon är numera kastrerad, för jag anser ivarjefall att katter är djur och behöver man ta till kejsarsnitt för att dom ska få ungar, då har vi tagit det till en nivå som inte är ok. Dvs, en sak att en förlossning går tokigt, det kan man aldrig veta, men väljer man att snitta en katt en gång till...nja...Sen funderar jag på hur du kan bedömma om hon var en fantastisk mamma? På den korta tiden? De flesta katter tar mkt väl hand om sina kattungar, men om det är en motivering till att man ska ta en kull ungar till, det vette 17?Jag må låta hård, men det finns för mkt oönskade kattungar här i världen. Vet man att man har köpare till alla sina ungar, visst, men att bara ta kull för att det är gulligt..nääää...Hoppas din kisse mår bättre!
    Ja, med andra kullen blev det alltå akut snitt och jag valde att kastera honan i samband med detta. Och då var det alltså en utställningksatt med meriter.
Svar på tråden Katt som fick göra kejsarsnitt, kattungarna dog/var döda :(